Beantwoord

TV Box werkt niet of maakt geen verbinding

  • 19 September 2018
  • 10 reacties
  • 3227 Bekeken

Ben sinds dinsdag overgestapt van Telford naar T-Mobile. En nu werkt de TV niet. Een monteur heeft de installatie geregeld. Hij kreeg het ook niet voor elkaar en hem werd door de Servicedienst van T-Mobile verteld dat de update (van de TV Box) wel zo'n 2 uur kon duren. Dat vond ik vreemd (in deze tijden), maar goed. Monteur weg en na 2 uur werkte er nog steeds niets (wat ik al verwachtte). De Wifi werkt, maar de TV Box niet. Ik ben in het bezit van 2 TV Boxen, dus heb alles al zo'n beetje vervangen. Ook alles al diverse malen alles van de stroom afgehaald. Ik krijg na Starting Network de volgende melding: Unable to connect to DHCP server. Het lampje op de TV Box knippert de hele tijd blauw. De WAN en WLAN lampjes op de modem branden, maar knipperen wel vaak.
De klantenservice/helpdesk heeft ook al van alles met me doorgenomen, maar tot op heden werkt er niets en wij moesten maar afwachten... Iemand een idee? Ik heb een gezin dat TV wil kijken.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 19 September 2018, 22:06

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo @Smitje5817,

Zet de tv kastjes uit. druk de reset knop van het modem 30 sec in en wacht tot deze weer online is gekomen. hierna doe je het modem even 10 sec van de stroom en schakel je hem weer in.
zorg er voor dat je tv kastjes zijn aangesloten met een rechtstreekse kabel op poort 3 of 4 van het modem.

Als het goed is krijg je dan na een paar minuten tv
Helaas, krijg nog steeds de melding Unable to connect to DHCP server. Please contact technical support.
Reputatie 7
Hoi Smitje5817,

Bedankt voor het proberen. We geven niet op! Kun je de volgende stappen uitvoeren? Dit zijn ze:

1. Haal de TV Box van de stroom
2. Laat de kabel die van de TV Box naar het modem loopt zitten
3. Haal het modem van de stroom en plug deze na 10 seconden weer in
4. Zet de TV Box terug aan de stroom

Mocht dit niet helpen, probeer dan de andere LAN-poort die bedoeld is voor TV (poort 3 en poort 4). Helpt ook dat niet, wil ik je vragen de kabel die van jouw TV Box naar het modem loopt te vervangen.

Ik hoor graag van je wat de uitslagen zijn!
Allemaal al uitgeprobeerd. Morgen komt de monteur, wachten wel weer af. T-Mobile Anywhere werkt sinds gisteren ook niet meer op een tablet, wel op een telefoon. Ook erg bijzonder, verbinding met Internet is er wel en het heeft ook de hele week gewerkt.
Reputatie 7
Hi Smitje, zo te zien is het nog niet helemaal gelukt en neemt één van mijn collega's vanavond nogmaals alles wat aangesloten is na te lopen. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
Het werkt nog steeds niet, krijg telkens een ander antwoord. Het vervelendste is dat er wordt afgesproken dat ik teruggebeld wordt (vandaag voor 12.30), gebeurt ook niet. Moet er zelf telkens achteraan. Zit nu langzamerhand al bijna 3 weken zonder TV. Begin het nu zat te worden. Vraag me af of je wel serieus behandeld wordt. Als het nu niet snel opgelost wordt, ben ik geneigd andere stappen te ondernemen.
Reputatie 7
Hoi @Smitje5817

Excuus voor de vertraging. Tot mijn blijdschap zie ik dat het inmiddels weer werkt bij jou. Klopt dat? Mocht ik nog iets kunnen doen, dan hoor ik het graag!
Alles is nu eindelijk opgelost, uiteindelijk ouder model TV Boxen geplaatst en nu kunnen we normaal TV kijken. Sommige zenders (in ieder geval NPO3, RTL4 en BBC First) hebben echter vaak (bijna altijd) geen beeld (error - er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer). Niet prettig, maar we lossen het op met de blauwe knop om vanaf het begin de uitzending te starten. Misschien dat hier nog eens naar gekeken kan worden?
Reputatie 7
hallo @Smitje5817

dat klinkt als een probleem met de internet verbinding. zou je kunnen testen via de speedtest.net app ? wellicht dat iemand van T Mobile naar je verbinding kan kijken
Reputatie 7
Hi Smitje5817, goed om te horen dat het opgelost is met het omwisselen van de TV Boxen. We gaan er voor zorgen dat ook de laatste zenders goed werken! Zou je de stappen die Sterre eerder al door had gegeven nog een keer uit willen voeren?

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Door het volgen van deze stappen meldt de TV Box zich opnieuw aan op de modem en zouden de problemen verholpen moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn laat het mij dan zeker weten, dan laat ik onze technische dienst hier naar kijken!

Reageer