Beantwoord

TV Box wist opgeslagen opnamen

  • 25 March 2018
  • 30 reacties
  • 1201 Bekeken

Eergisteren programma opgenomen. Wilde vandaag weer iets opnemen. Kreeg bericht 'Opname is mislukt'. Probeerde de vorige opname terug te zien, lukte niet. Recorder gereset (stroom af, 30 sec wachten), daarna weer opstarten. Kon weer opnemen, maar het programma dat ik eergisteren opgenomen had, kon ik niet meer vinden. Vraag is: hoe kan ik deze terugvinden ?
icon

Beste antwoord door Sterre 29 March 2018, 11:20

Bekijk origineel

30 reacties

Goedenavond johannesv,

Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Wat fijn om te lezen dat de TV Box en kabel in goede orde zijn ontvangen en werken! Het opnamepakket wordt verwijderd uit je abonnement. Bedankt voor alle genomen moeite en je geduld. Ik wens je nog een heel prettig weekend toe!

Groetjes,
Lisa
Goedenavond Brian

In dank de zending ontvangen, inclusief kabel.
TV-box en kabel werken goed.
De HD-recorder heb ik hedenavond in bijbehorende doos afgegeven aan het PostNL-servicepunt.
Verzend/afgiftebevesting zojuist via e-mail gestuurd.
Prima afsluiting en oplossing van het probleem, waarvoor chapeau !.
Nu kan het 'Opnemenpakket" dus verwijderd worden uit mijn abonnement.
Vriendelijke groet, ook aan de collega's en goed weekend,
Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, de scart convertor komt ook jouw kant op! 🙂
Dag Brian, nog even antwoord op jouw vraag: Ik had zowel de tv-box, alsmede verloopkabel (mini-din - scart), de convector genaamd, teruggestuurd. Ik weet niet of er daarvan een pinnetje in de tv-box is blijven zitten (kan het niet zo goed zien, ogen zijn wat achteruit gegaan). Hopelijk heb je een nieuwe tv-box en scart-mini din verloopkabel gestuurd. Mocht dit ook niet werken, dan stuur ik dit ook weer retour. Weet alleen niet wanneer.
Dus een nieuwe scartkabel met nieuwe tv-box
Brian, het is toch wel een NIEUWE scart kabel ? Want het kan best zijn dat de vorige scartkabel het probleem veroorzaakte. Het kostte me aardig wat moeite om hem in de tv-box aan te sluiten. Ik weet niet of er een pinnetje in de tv-box is blijven zitten in de mini din aansluiting. Ik kon het niet zo goed zien. Kun je even kijken of er een pinnetje is blijven zitten in die tv-box ?
Dag Brian, heb gezien dat pakket wordt aangeboden bij PostNL. Heb je er ook de Mini Din - scart verloopkabel bij gedaan ? Zonder deze kabel heb ik er niets aan. Groeten, Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, jazeker, die komt ook jouw kant op! Probeer eerst even of de nieuwe TV Box wél werkt, dan kan je daarna de TV Box met harddisk terugsturen. Heb je de convertor nog of heb je deze ook terug gestuurd? In dat geval stuur ik namelijk graag weer een nieuwe naar je op!
OK, Brian, wil je ervoor zorgen dat er een retourdoos en retoursticker aanwezig zijn voor het terugsturen van de harddisk tv-box ?

Alvast bedankt, groeten , johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, ik kan zelf het adres van de zending niet aanpassen maar je ontvangt wél een Track & Trace code waarmee je zelf kan kiezen om het pakket inderdaad bij een Post NL punt af te laten leveren. Ik ga contact opnemen met onze technische dienst om het in gang te zetten en ik laat het je even weten zodra we het pakket verzonden hebben!
Het is de Bruna boekhandel, waarin ook een PostNL pakketdienst zit.
Brian, je kunt eventueel de tv-box MET scartverloopkabel naar mini din sturen naar PostNL pakketservice, Torenstraat 4, 9671 EE Winschoten. Wel even aangeven dat de zending voor mij bestemd is en dat ik weet wanneer de zending ontvangen wordt (met track-trace), zodat ik de zending zelf kan ophalen en niet hoef thuis te bllijven.
Goedenavond Brian. Ik blijf er niet meer voor thuis om de zending in ontvangst te nemen. Heb het erg druk. Ik heb de tv-box met de scartverloopkabel teruggestuurd, omdat het niet werkte. Ik ben niet van plan om mij weer een weekend te moeten ergeren aan een niet-werkend systeem. Momenteel werkt het goed. Ik wil niet weer naar een zwart beeld kijken.
Reputatie 7
Hi Johannesv, dat is echt een mooi aanbod van mijn collega maar ik ben bang dat dit niet mogelijk is. Alle TV Boxen zijn namelijk geregistreerd met een bepaald serienummer en gekoppeld aan jouw adres. Op het moment dat je de TV Box zonder opnamefunctie terug stuurt dan moeten wij deze uit het "systeem" halen. Je TV Box met opnamefunctie blijft dan in het systeem staan en hiervoor wordt dan automatisch een factuur aangemaakt ondanks de aantekening van mijn collega.

Mijn voorstel zou zijn om de TV Box zonder opname daarom toch nog één keer om te wisselen. Als je nieuwe TV Box ook niet goed zou blijken te werken dan kan je de TV Box met opnamefunctie houden en dan zal ik het verschil voor je vergoeden. Als de nieuwe TV Box zonder opnamfunctie wél goed werkt dan kan je de huidige mét opnamefunctie terug sturen.

Op die manier lopen we geen risico op verkeerde facturen of niet werkende TV Boxen omdat de werkelijke situatie niet klopt met de registratie van de TV Boxen in het systeem.
Goedenavond Brian, dank voor je bericht. Toezending van nieuwe Entone 510 is niet nodig. Ik was er bijna 3 uur mee bezig afgelopen zaterdag, zonder resultaat (zonde van de tijd). Heb vandaag rond 16.30 uur met een van jouw vrouwelijke collega's gesproken en gezegd dat ik het zo laat. Ik gebruik de HD-recorder dus niet als recorder, maar als gewone decoder. Voor het opnemen gebruik ik een aparte dvd-recorder met interne harde schijf). Jouw collega zou aantekening maken dat ik geen gebruik maak van het opnemen pakket, dus daarvoor niet hoef te betalen. Ik gebruik de Entone HD-recorder dus als gewone tv-box. Je collega zal het abonnement dus aanpassen naar abonnement zonder opnemen. Dat zou ze in het systeem vermelden. Vriendelijke groet, Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, dat is jammer om te horen! Mogelijk was de TV Box dan defect, het is normaal gesproken zeker mogelijk via SCART beeld en geluid te ontvangen op de Entone 510 (in combinatie met de mini din naar SCART converter). Als je wil dan kunnen we een nieuw exemplaar opsturen die hopelijk beter werkt!
Dag Sterre en collega's. TV-box (zonder recorder) vandaag ontvangen. Wat een teleurstelling. Via de scartaansluiting is er geen beeld. Geluid komt alleen uit het rechterkanaal. Wat ik zocht was een tv-box waarmee ik via scart aansluiting zowel beeld als geluid kon krijgen. Met HDMI lukte dat wel, maar daar had ik dus niets aan.Ben bijna 3 uur bezig geweest om een fatsoenlijk beeld en geluid te verkrijgen via de scartaansluiting. Grote teleurstelling die tv-box. Na overleg met jullie collega Petra besloten om de tv-box terug te sturen (heb ik zaterdag -op de dag van ontvangst- gedaan) De HD-recorder dus gehouden, maar met de mededeling dat ik geen gebruik zal gaan maken van de opname functies, want daar ben ik niet tevreden over. Concerten die via Brava-tv en Mezzo-tv worden uitgezonden duren meestal langer dan een uur. Het maximaal aantal minuten dat de HD-recorder kan opnemen is 50 min., dus gebruik ik een gewone (ouderwetse) dvd-recorder met scartingang. Willen jullie mijn abonnement dus aanpassen en de optie 'opnemen' dus verwijderen, ook met de komende facturen rekening houden dat ik dus niet voor het 'opnemenpakket' betaal. Ik zal een foto e-mailen naar klantenservice van het verzendbewijs van de tv-box.. Alvast bedankt voor de medewerking. Groetjes.
Reputatie 7
Hi johannesv, helemaal goed! We zien de oude TV Box wel verschijnen! 😉
Dag Sterre. Dank voor je reactie. Het kabeltje heb ik inmiddels ontvangen. TV-box ligt nog bij PostNL (ik was vandaag laat thuis) Heb postnl gemeld om het op zaterdag a.s. te laten bezorgen, omdat ik overdag werk wanneer postnl haar ronde doet. Zal zaterdag proberen de harddisk recorder terug te sturen, zodra ik de tv-box aan de praat heb gekregen. Groeten en bedankt, ook aan je collega's, voor de service.
Reputatie 7
Hi!

Ik snap je heel goed! Als je het niet nodig hebt, kun je inderdaad misschien fijner TV-kijken met een TV Box zonder opnamefunctie. Ik kan dat ook voor je aanpassen, maar ik zie dat je inmiddels met ons gebeld hebt en zo je TV Box hebt omgeruild. Je ontvangt een retourbox waarin je de TV Box met opnamefunctie naar ons kan retourneren. De TV Box zonder opnamefunctie is binnen 5 werkdagen bij jou in huis. Alvast bedankt hiervoor en veel kijkplezier!
Hallo Sterre. Dank voor je bericht. De recorder heb ik eigenlijk niet nodig, omdat ik niets naar usb schijf kan overzetten en ook niet kan streamen naar de computer via dnla. Indien je me een tv-box zonder recorder kunt sturen met scartaansluiting (snoertje) dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Geeft de tv-box zonder recorder wel het kanaalnummer (zender) aan waarnaar ik zit te kijken ? Gaarne verneem ik van je hoe ik de recorder kan terugsturen. Kunnen jullie dan mijn abonnement aanpassen en "opnemen' verwijderen ? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten van Jan
Reputatie 7
Hi Johannes!

Fijn weekend gehad? Heb je lekker opgenomen programma's kunnen terugkijken? Ik ben blij te horen dat de opnamefunctie nu weer goed werkt. Mocht je in de toekomst toch liever een TV Box zonder recorder willen hebben: deze heeft inderdaad ook een scart-aansluiting. Zit het er niet standaard op, dan krijg je er van ons een snoertje erbij die ervoor zorgt dat jouw scart-aansluiting past 🙂.
Dag Sterre en Brian

De recorder neemt weer goed op. Een opname teruggevonden. Ik kan nu opnames maken van ongeveer 1 uur in totaal, waarvoor dank. Probleem opgelost. Groeten, Johannes
Nog een vraagje: Heeft de tv-box (dus niet de recorder) ook een scart aansluiting ? Alvast bedankt voor je antwoord. Groeten, Johannes
Dag Sterre. Wat mij betreft nu. IK heb eigenlijk niets aan die tv-box, ik kan er helemaal niet mee opnemen. Schijf is altijd veel te gauw vol. Kan ik het abonnement wijzigen en de optie 'Opnemen' laten vervallen. Ik heb er helemaal niets aan. Voldoet helemaal niet aan mijn wensen. Zovaak geprobeerd op te nemen, mislukt alleen maar, vastlopers en met de reset alweer weg. Dus het opnemen pakket mag wat mij betreft eruit. Ik heb er niets aan. Voor de rest (zonder dat opnemen) is alles prima.

Reageer