Beantwoord

TV Decoder langzaam bij zappen

  • 23 August 2018
  • 20 reacties
  • 2191 Bekeken

Hallo,

Ik heb al wat ouder topics gelezen hierover, maar ik ben erg tevreden met T-Mobile, maar die zenders overschakelen!! Wat gaat dat langzaam zeg, echt gewoon hinderlijk.

Kan dat per Box verschillen? Ik heb het nu net een jaar en de meest simpele box, geen opnemen etc.

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Brian 5 September 2018, 10:10

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Bij mij gaat het ook langzaam , Sorry heb je weinig aan natuurlijk .,heb dezelfde box als jij ., het is raar maar ben het nu ook gewend na een jaar 🙂,maar als ik visite heb dan valt heb op ,zeggen ze wat gaat dat zappen langzaam 🙂, maar het schijnt elk jaar sneller te worden .
Ja.. dan hoop ik dat het aan het type box ligt. Want dit is erg hinderlijk. Dingen die traag reageren anno 2018 kan echt niet meer. En zo kleine afstandsbediening erbij. Als ik radio luister gaat er na een bepaalde tijd een ruis doorheen en moet ik even heen en weer zappen en dan is het weer weg (tot het volgende moment weer aanbrengt)

We gaan het zien. (Zelf tekst typen in dit forum via mn tel gaat traag 🤣)
Reputatie 7
Hoi @Jopiejo

Graag denk ik even mee, want zapsnelheid gaat mij aan het hart! 🙂 Vaak helpt een korte stroomonderbreking om de TV Box weer op de maximale snelheid te krijgen. Hoe lang duurt het dan ongeveer voordat de TV van kanaal verwisselt? Zijn alle schakelacties even traag? Als je bijvoorbeeld naar het menu zapt, hoe lang duurt dat?

Wat betreft de kraak in de radio, daar ben ik nog niet over uit. Het zou hier ook aan de kabel kunnen liggen. Kun je die eens goed aandrukken allemaal? Of, als je een reserve kabel hebt, met die testen?

Ik hoor graag, dan ga ik aan de slag zodat jij weer optimaal kunt zappen en luisteren!
Hoi! zappen geeft gewoon een vertraging. En hoe meer ik druk hoe langzamer het gaat. Hetzelfde als typen hier in dit forum.

Wat de radio betreft, signaal is gewoon goed maar na een minuut of 10 hoor je een "vreemd geluid" en moet ik even heen en weer zappen en dan is het weer goed. Aan de bekabeling zal het niet liggen.

Groetjes
Reputatie 4
Zappen is op de oudere boxen gewoon traag, en elke keer van stroom afhalen en weer opstarten is ook geen oplossing lijkt mij. De nieuwere aria box is wat sneller alleen vind ik het hier weer vreemd aan dat deze geen digitale audio aansluiting heeft.
Ik heb deze box sinds vorig jaar.. En idd geen digitale uitgang kan niet meer in deze tijd. Maarja, Tmobile is niet duur dus moeten misschien ergens op bezuinigen,dus dat vind ik dan niet zo erg als dat de reden is. Maar de standaard dingen moeten gewoon goed werken. Zou ook fijn zijn om tv signaal en internet over dezelfde kabel te kunnen laten lopen ipv elk een aparte kabel. Als ik moet kiezen tussen techniek of besparen staat techniek toch wel iets hoger op mijn lijstje.
Reputatie 7
Hi Jopiejo, enige vertraging zal je altijd hebben, dit heeft te maken met het aantal 'handelingen' die de TV Box moet verrichten maar dit zou niet enkele seconden mogen zijn. Een reboot van de TV Box kan inderdaad tijdelijk helpen maar als je echt meerdere seconden vertraging ervaart dan kijk ik graag naar een mogelijke andere oplossing!
@Brian

Hallo,
Bedankt voor je bericht. Nee het gaat niet om meerdere secondes,dan had die al lang het raam uit gevlogen. 😁

Reboot is ook al gebeurd. Het is gewoon een hinderlijke vertraging,reageert gewoon niet lekker op de toetsen.
Reputatie 7
Badge +1
Bij de Amino 140 welke hier staat is de zap tijd globaal 1 tot ander halve seconde
@Brian

Nog even over het aantal handelingen dat deze box moet verrichten waardoor het zappen dus langzamer gaat, heeft dat dan niet gewoon met de hardware te maken in de tvbox?
Reputatie 4
Hi @Jopiejo,

Een vliegende TV Box, ik denk niet dat hij daar sneller van gaat zappen, maar je weet het nooit! 😜De zaptijd van onze TV Boxen is gemiddeld 3 seconden. In deze 3 seconden worden tot wel 15 handelingen vericht op ons IPTV netwerk. Ook hebben wij in labomgeving gezien dat in sommige gevallen uitschieters tot 7 seconden mogelijk zijn. Mijn collega geeft hier dus al de perfecte (tijdelijke) oplossing: het opnieuw opstarten van de TV Box.

Ik hoop toch dat je desalniettemin wel kunt genieten van onze prachtige TV zenders. Mochten we toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan staan we altijd voor je klaar!
Hallo,

Ja ik begrijp dat er handelingen verricht moeten worden, maar heeft dit niet te maken met hardware die dit regelt in het kastje? Dus hoe beter de hardware/chip hoe sneller die dat kan doen? Want ik weet niet of het bij alle providers hetzelfde is, maar dit is voor mij wel erg lang deze 3 seconden. (en uitschieters to 7)
En de prachtige tv zenders zijn niet veel anders als die van andere ;)

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +1
Net weer even getest maar toch echt bij mij althans met een oude Amino 140 binnen de 2 seconden over en weer tussen de zenders, ik vermoed dat het wel eens te maken kan hebben met de soort internet verbinding ben geen technicus maar denk dat het bij een glasvezelverbinding sneller zal gaan dan bij een DSL aansluiting.
@BeMu
Hallo,

En door blijven schakelen? Ik heb trouwens de snelste glasvezel verbinding maar denk niet dat het daar aan ligt. Het "kastje " moet het verwerken,niet de internet kabel. Dus denk dat het een hardware issue is. Net zoals bv een smartphone (oud vs nieuw) met een betere processor en ram die meerdere dingen tegelijk kan uitvoeren zonder te haperen.

Ben benieuwd naar het antwoord hierop.
Reputatie 7
Badge +1
Als het kastje het verwerkt dan zou juist de Amino heel traag moeten reageren zie onderstaande specs

https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/a140

Heeft zo te zien maar heel weinig flash en ram zeker gezien de huidige eisen, ik weet niet welke box u heeft, zo te zien een vrij nieuwe Entone? dan zou deze sneller moeten zijn dan mijn Amino.
Hallo,
Kijk hier kunnen we wat mee. Dat is precies wat ik bedoel. Bedankt! Ja ik heb de Entone. Misschien dat iemand van T-Mobile hier op in kan haken?
Reputatie 4
@Brian

Nog even over het aantal handelingen dat deze box moet verrichten waardoor het zappen dus langzamer gaat, heeft dat dan niet gewoon met de hardware te maken in de tvbox?

ja, de nieuwe boxen die uitgegeven worden, de Aria 610, zijn al een stukje sneller
Reputatie 6
Badge
Ik heb 3 Entone 515 boxen hier staan, zappen gaat hierop vrij soepel. Ik geef dit als tip.: Als T-mobile je geen nieuwe STB op wil sturen omdat ze vinden dat de Amino140 met 3s zaptijd nog steeds mee kan (ik ben van mening dat ze deze echt bij iedere klant moeten gaan vervangen, hallo het is 2018😂) zoek dan op Marktplaats naar Entone. Je vind dan diverse kastjes die worden aangeboden. En ze werken prima!
Reputatie 7
Badge +1
Een Entone gekocht op Marktplaats zal niet werken, T-Mobile plaatst haar eigen firmware in de box, wat wel mogelijk was maar dan praat ik over de begin tijd van Vodafone thuis en andere providers waarvan er enkele nu opereren onder Telfort, in die tijd werd het tv signaal verzorgd door Glashart media de set bestond dan uit de Amino 140 Sitcom router en glasvezelmodem, zo had ik eerst Lijbrandt als provider na mijn verhuizing overgestapt naar Vodafone, de Lijbrandt box kon ik zo gebruiken met Vodafone tot medio 2015 toen Vodafone haar eigen firmware ging gebruiken en men andere boxjes kreeg.

M.a.w. bij het kopen van een STB op Marktplaats is er een risico dat het niet werkt.
Reputatie 7
@Jopiejo De vertraging heeft inderdaad deels te maken met de hardware. Hoe meer functionaliteit hoe lastiger het wordt voor de TV-Box om het allemaal bij te houden. Vandaar ook dat wij de Aria 610 in gebruik hebben genomen omdat deze inderdaad sneller is dan de Entone 510.

@stefan.1997 Een eigen TV-Box raden we sterk af. Zoals BeMu terecht opmerkt gebruiken wij custom firmware en de TV-Box die je van ons ontvangt is gekoppeld aan jouw adres. Er is dus geen enkele garantie dat een zelf aangeschafte TV-Box werkt en wij bieden hier geen ondersteuning op. Daarnaast is de beveiliging op onze custom firmware hoger dan wat er standaard geleverd wordt, het gebruik van een eigen TV-Box is dus op eigen risico en we adviseren áltijd om de door ons geleverde hardware te gebruiken.

Reageer