Beantwoord

TV draadloos aansluiten

• 14 april 2020
  • 7 reacties
  • 291 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Enige tijd geleden verhuist. Ik dacht dat dit een mooi moment was om van provider te veranderen. Ik zat bij KPN en vond dat wat duur. T-Mobile had een leuke prijs. Overgestapt dus. Wel spijt van. Of onderstaande vragen kunnen worden opgelost anders stap ik zsm weer over.
Als eerste de TV:
De tv ontvanger reageert extreem langzaam op de afstandsbediening. En de afstandsbediening moet wel erg strak (en niet te ver weg) gericht worden. Opnemen van programma's is altijd spannend. Sowieso te laat starten en eerder stoppen met opnemen. Maar wat ook voorkomt. Hij neemt een ander programma op (!!)

Bij KPN had ik draadloos internet. Werkte perfect. In mijn nieuwe huis wil ik geen draden trekken van de meterkast naar de TV. Dus de draadloze setjes van KPN gebruikt. Werkt redelijk tot slecht. Ik heb nu een Wifi versterker gepakt en die naast de tv in het stopcontact gestopt. Vanaf de versterker naar de ontvanger bedraad. Werkt iets beter maar veel storing. Mijn vraag: is het mogelijk om een goed tv signaal te krijgen zonder een draad te trekken van de meterkast naar de tv ontvanger?

Ik weet het. Ik ben verwend door de kwaliteit van KPN maar betaalde daar een goede prijs voor. Graag een antwoord.

icon

Beste antwoord door Sander 23 mei 2020, 13:01

Hi @AartdB,

Ik help je graag met wennen aan de nieuwe hardware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ondanks de lagere prijs we zelfs een betere kwaliteit bieden dan onze concurrenten. Dat sommige dingen anders zijn, is puur een kwestie van wennen. Onze TV streams zijn namelijk van hoge kwaliteit, daarom willen we de verbinding tussen het modem en TV Box bekabeld houden. Via draadloze verbinding haal je namelijk niet de beste kwaliteit. Als je nu een kabel legt, heb je daar de komende tien jaar plezier van! Wil je toch liever met adapters werken, dan mag dat uiteraard wel, maar kunnen we de kwaliteit niet waarborgen. Voor tips rondom de adapter kun je hier terecht: draadloos TV-kijken

Wat betreft de afstandsbediening, wellicht dat de TV Box even een korte stroomonderbreking nodig heeft. Ook de afstandsbediening kun je een reset geven: Afstandsbediening topic.

Ik ben er van overtuigd dat je straks niet meer zonder T-Mobile wilt of als je terug gaat naar een andere provider je hun kwaliteit ondermaats vindt!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemiddag @AartdB ,

Welkom thuis. Laten we er vooral voor gaan om de ervaren problemen op te lossen en te zorgen dat je goed gebruik kunt maken van de T-Mobile diensten.

Zo te lezen heb je de 515 Harddisk recorder. Een wat ouder type decoder. Tot nu toe de T-Mobile standaard voor opnemen. Hij moet het in de basis goed doen qua tijden. Heb je in het menu al ingesteld dat hij standaard extra tijd moet opnemen? Zo ja, dan zou een reset kunnen helpen. Dit zou webcare voor je kunnen doen. Nadeel is dat dan al jouw programma's gewist worden. Geeft gerust aan wanneer je dat zou willen, zodat je eerst jouw favoriete show of film kunt kijken.
Voor nu nog niet optimaal. Zeker niet bij opnemen via de gids, maarrrr…. Er wordt hard gewerkt aan een nieuw platform, waarbij - net als concullega's - het opnemen via de cloud zal gaan. Wanneer dit komt is niet helemaal bekend. De verwachting was Q1, maar dat is niet gehaald.

Kun je iets meer zeggen over wat je precies gebruikt hebt voor de draadloze verbinding? Formeel wordt geadviseerd om niet draadloos aan te sluiten. De kans op storing is vele malen groter. Vaak ook door externe factoren. Een powerline adapter werkt vaak prima. Het is dan wel belangrijk om daar geen obstakels tussen te zetten. Of de juiste type switches bijvoorbeeld. Hierdoor kan het beeld gaan storen. Misschieen kun je versie en typenummers delen of bijvoorbeeld een foto. Zitten er elders in het netwerk nog bijzonderheden.

We gaan er zeker uit komen. Ook bij T-mobile kun je prima genieten van TV en goed internet. Soms is het wat tweaken, maar dan werkt het ook.

Hoi,

Dank voor het snelle antwoord. Ik heb nog niet ingesteld dat er extra tijd voor of na het programma dient te worden opgenomen. Dat zal dan wel goed komen. Zou ook mijn vraag over de AB kunnen lezen? Met name de (zeer) trage reactietijd is enorm storend.

Voor de draadloze verbinding: ik heb naast de tv kast een repeater van tp-link (AC750) in het stopcontact. Vanaf daar met een cat5 kabel (ongeveer halve meter) naar de tv ontvanger. Voldoende info? Dank alvast voor je antwoord

Reputatie 7
Badge +5

Uiteraard. Het kan iets trager zijn. Afhankelijk van het type box, maar dit mag niet zo erg zijn dat het moeilijk wordt om te navigeren. Vooral het zappen tussen kanalen kan ietwat vertragen. Het klinkt alsof het hier te traag is. Heb je de box al eens van het stroom af gehaald?

Op die twee moet ik later terug komen. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @AartdB,

Ik wil je graag helpen om de problemen die je met je TV Box ervaart op te lossen. Zoals TAVL al terecht aangeeft, kan een herstart van je TV Box al de nodige problemen oplossen. Hoelang duurt het nu wanneer je van zender wisselt? In de praktijk zou dit niet langer dan 3 seconden moeten duren. Mocht je TV Box na de herstart nog steeds kuren vertonen, dan kunnen we op afstand altijd nog een fabrieksreset van je TV Box uitvoeren waarmee hij terug gaat naar oorspronkelijke instellingen. Geef ons daarvoor een seintje dan regelen we dit voor je. :thumbsup:

Wij adviseren altijd om je TV Box bekabeld aan te sluiten wanneer dat tot de mogelijkheden behoort. Wél zijn er mogelijkheden om ook draadloos TV te kijken. Kijk hiervoor gerust in dit topic:relaxed:

Welke afstandbediening heb je, oud of nieuw model met magenta knop?

Mijn 515 was met de meegeleverde ook stroperig en traag, gebruik nu een eigen logitech harmony met hub en hij reageerd veel sneller op de comando’s, zelfs sneller dan de Amino die boven staat met de meegeleverde AB, en die is wel gewoon goed te noemen.

Nog steeds niet goed. Sorry. Ik wacht tot ik kan overstappen naar een andere provider. T-mobile is het toch niet voor mij. Elke dag irritatie. Betaal toch liever wat meer voor echte goede kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @AartdB,

Ik help je graag met wennen aan de nieuwe hardware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ondanks de lagere prijs we zelfs een betere kwaliteit bieden dan onze concurrenten. Dat sommige dingen anders zijn, is puur een kwestie van wennen. Onze TV streams zijn namelijk van hoge kwaliteit, daarom willen we de verbinding tussen het modem en TV Box bekabeld houden. Via draadloze verbinding haal je namelijk niet de beste kwaliteit. Als je nu een kabel legt, heb je daar de komende tien jaar plezier van! Wil je toch liever met adapters werken, dan mag dat uiteraard wel, maar kunnen we de kwaliteit niet waarborgen. Voor tips rondom de adapter kun je hier terecht: draadloos TV-kijken

Wat betreft de afstandsbediening, wellicht dat de TV Box even een korte stroomonderbreking nodig heeft. Ook de afstandsbediening kun je een reset geven: Afstandsbediening topic.

Ik ben er van overtuigd dat je straks niet meer zonder T-Mobile wilt of als je terug gaat naar een andere provider je hun kwaliteit ondermaats vindt!

Reageer