Beantwoord

TV draadloos aansluiten

  • 14 April 2020
  • 18 reacties
  • 1478 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Enige tijd geleden verhuist. Ik dacht dat dit een mooi moment was om van provider te veranderen. Ik zat bij KPN en vond dat wat duur. T-Mobile had een leuke prijs. Overgestapt dus. Wel spijt van. Of onderstaande vragen kunnen worden opgelost anders stap ik zsm weer over.
Als eerste de TV:
De tv ontvanger reageert extreem langzaam op de afstandsbediening. En de afstandsbediening moet wel erg strak (en niet te ver weg) gericht worden. Opnemen van programma's is altijd spannend. Sowieso te laat starten en eerder stoppen met opnemen. Maar wat ook voorkomt. Hij neemt een ander programma op (!!)

Bij KPN had ik draadloos internet. Werkte perfect. In mijn nieuwe huis wil ik geen draden trekken van de meterkast naar de TV. Dus de draadloze setjes van KPN gebruikt. Werkt redelijk tot slecht. Ik heb nu een Wifi versterker gepakt en die naast de tv in het stopcontact gestopt. Vanaf de versterker naar de ontvanger bedraad. Werkt iets beter maar veel storing. Mijn vraag: is het mogelijk om een goed tv signaal te krijgen zonder een draad te trekken van de meterkast naar de tv ontvanger?

Ik weet het. Ik ben verwend door de kwaliteit van KPN maar betaalde daar een goede prijs voor. Graag een antwoord.

icon

Beste antwoord door Sander 23 May 2020, 13:01

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In sommige gevallen kan het gebruik van powerline een optie zijn, echter naar mijn mening kan het alleen voor internet een hulpmiddel zijn, denk als voorbeeld voor internet op zolder, voor tv zie ik het niet of amper geschikt.

Een tv en zeker de moderne (Oled) UHD tv's van nu zijn wat verbinding betreft veel kritischer dan de wat oudere tv's, de tv box in mijn woonkamer is daarom rechtstreeks verbonden via een switch achter de tv, ook de tv is rechtstreeks via de switch verbonden met de Zyxel modem.

Geen enkele last van storingen en ook apps als Youtube e.a. op de LG Oled werken kraakhelder,

Reputatie 7
Badge +16

Het ligt er in deze situaties denk ik wel aan wat voor powerline adapter je gebruikt en aan een groot stuk geluk. Ik heb zelf, ver voordat ik bij T-Mobile kwam werken, jarenlang probleemloos gebruikgemaakt van powerlines. Eerst bij een concurrent en toen bij T-Mobile voor thuis: bij beide nooit enig probleem opgemerkt. Ineens na jaren van plezier, kreeg ik allerlei mankementen en ben ik overgegaan op een directe verbinding. Je kunt nooit garanderen dat het probleemloos werkt, maar bij voorbaat afschrijven dat het niet werkt, zou ik ook nooit willen doen. Het is een beetje een vicieuze cirkel waar je als adviseur in belandt omdat je enerzijds graag naar alternatieve oplossingen zoekt - zeker wanneer een lange UTP-kabel simpelweg geen oplossing biedt - en anderzijds omdat je zo goed en eerlijk mogelijk advies wilt geven. Dat laatste is hier wel een beetje bij ingeschoten, merk ik en dat is erg jammer want: ja het is mogelijk, maar nee het is niet aan te raden juist omdat er allerlei complicaties kunnen optreden wanneer je niet direct op het modem aansluit.

Reputatie 1

Ik had een tijdje geleden een monteur van Guidion op bezoek om mijn modem om te ruilen en tevens een mediaconverter te monteren, we kwamen toen ook op het onderwerp “powerlines” de monteur was er absoluut geen voorstander van, en gaf aan als je ze eventueel heb gooi ze dan maar weg die dingen geven meer ellende dan gemak.

Was het daar wel met hem over eens, de enige goede verbinding van tv naar modem is rechtstreeks, dit geldt zowel bij gebruik van de tv box als mede bij gebruik van een app.

Bij KPN heb ik ze jarenlang probleemloos gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik had een tijdje geleden een monteur van Guidion op bezoek om mijn modem om te ruilen en tevens een mediaconverter te monteren, we kwamen toen ook op het onderwerp “powerlines” de monteur was er absoluut geen voorstander van, en gaf aan als je ze eventueel heb gooi ze dan maar weg die dingen geven meer ellende dan gemak.

Was het daar wel met hem over eens, de enige goede verbinding van tv naar modem is rechtstreeks, dit geldt zowel bij gebruik van de tv box als mede bij gebruik van een app.

Reputatie 1

Hoi @robjeduc, ik begrijp je frustratie helemaal: natuurlijk wil je dat alles zonder problemen werkt. Ik hoop echter wel dat je begrijpt dat wij geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor de kwaliteit van eigen apparatuur zoals een powerlineadapter. Ja, dat hoort te werken. Maar als het niet werkt, is dit niet iets waar T-Mobile ondersteuning op kan bieden. Ons tv product is gemaakt om bekabeld aan te sluiten, dit omdat we een hoge kwaliteit stream over willen brengen naar jouw tv toestel. Op een andere manier aansluiten valt altijd te proberen, maar wij kunnen hiermee geen garantie geven op de werking.

Het e-mailadres in jouw T-Mobile Thuis omgeving is niet gelinkt aan je Community account. Als je meldingen van de Community op een ander e-mailadres wilt ontvangen dan kun je in je Communityprofiel je e-mailadres aanpassen.

Uitgangspunt is de belofte van T-Mobile dat het met powerlines wel zou werken. Als dit niet was beweerd zou ik niet zijn overgestapt zoals ik dat al jarenlang had geweigerd. Mvg., Rob.

Reputatie 6

Bedankt dat je mij scherp houdt, @Shilka! @robjeduc ik kan het e-mailadres voor jou aanpassen als je dat wilt. Wil je een PB sturen met daarin je oude e-mailadres en het nieuwe e-mailadres? Dan maak ik het voor je in orde!

@Ginny in het community profiel is het niet mogelijk je e-mail adres aan te passen. Ik heb dat ook door een moderator moeten laten doen. Ik zie ook nu nog steeds geen mogelijkheid in het community profiel om het te wijzigen.

Reputatie 6

Hoi @robjeduc, ik begrijp je frustratie helemaal: natuurlijk wil je dat alles zonder problemen werkt. Ik hoop echter wel dat je begrijpt dat wij geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor de kwaliteit van eigen apparatuur zoals een powerlineadapter. Ja, dat hoort te werken. Maar als het niet werkt, is dit niet iets waar T-Mobile ondersteuning op kan bieden. Ons tv product is gemaakt om bekabeld aan te sluiten, dit omdat we een hoge kwaliteit stream over willen brengen naar jouw tv toestel. Op een andere manier aansluiten valt altijd te proberen, maar wij kunnen hiermee geen garantie geven op de werking.

Het e-mailadres in jouw T-Mobile Thuis omgeving is niet gelinkt aan je Community account. Als je meldingen van de Community op een ander e-mailadres wilt ontvangen dan kun je in je Communityprofiel je e-mailadres aanpassen.

Reputatie 1

Als surrogaat voor het niet werken door middel van powerlines, zijn mijn beide tv's, op aanraden van uw helpdesk, aangesloten via de wifi versterkers. Dit is volgens mij de oorzaak van de slechte beeld- en geluidskwaliteit. Het beeld wordt geregeld blokkerig tesamen met een hakkelig geluid. De monteur zal hoogstwaarschijnlijk adviseren om met een kabel naar het modem aan te sluiten. Vanaf het begin heb ik aangegeven zonder kabels te willen werken. Jarenlang heeft T-Mobile mij bijna maandelijks gebeld om mij over te laten stappen omdat we ook twee telefoon abonnementen afnemen. Omdat ik kabelloos via powerlines aangesloten was en door T-Mobile werd gezegd dat het bij hen niet zou werken heb ik dit jarenlang geweigerd. Echter, de laatste keer dat ik in April 2022 gebeld werd gaf de medewerkster aan dat het via powerlines wel zou werken, ook nadat ze zelfs bij een collega had nagevraagd. Sindsdien één doffe ellende. Was het nou maar de enigste klacht. Ik heb er wel een vijftal aangegeven maar er wordt niets mee gedaan. Ik ben het beu en ben er helemaal klaar mee. Alle toestanden van overstappen heb ik met de aankomende feestdagen geen zin in. Maar in Januari ga ik overstappen. In het begin heb ik van alles gebrobeerd, allemaal lapmiddeltjes. Ik ben zelf technisch genoeg (jarenlange ervaring als field service engineer) om te weten dat het niet aan mij ligt. TV van T-Mobile is echt knudde terwijl de telefoondienst perfect is. Sorry, kan er niets anders van maken. In mijn gegevens heb ik mijn nieuwe e-mail adres doorgegeven. De reacties in het forum blijven nog steeds binnenkomen op mijn oude adres. Dit ook graag aanpassen.

Reputatie 7

Hi @robjeduc, dankjewel dat je via deze weg jouw verhaal deelt! Ik had erg gehoopt dat je inmiddels een verbetering had opgemerkt en had graag een andere ervaring gelezen, excuses hiervoor. Omdat je aangeeft dat de kwaliteit achteruit is gegaan, wil ik dit graag nader onderzoeken. Ervaar je dit op specifieke zenders of op elke zender? Kun je ook een filmpje maken en die delen via een WeTransfer-link? Dan ga ik hier samen met iemand van de technische dienst naar kijken. 

Reputatie 1

Ik ben het volledig met AartdB eens. Ik ben sinds half mei overgestapt van KPN naar T-Mobile. Vele malen klachten doorgegeven. T-Mobile komt haar beloftes niet na en is zelfs misleidend met het opnemen pakket. Het meest gebruikte antwoord van T-Mobile is: We zijn constant bezig te verbeteren. Echter is sinds half mij is nog niets verbeterd. De kwaliteit is alleen maar achteruit gegaan. Na ruim een half jaar heeft T-Mobile kans genoeg gehad. Met de telefonie is alles perfect, met de tv is het andere uiterste bereikt. Ook ik heb veel spijt van mijn overstap en zoek binnenkort ook een andere/betere provider. Dan betaal ik liever iets meer. De beloftes van T-Mobile neem ik met een korreltje zout. Zorg eerst dat je kwaliteit levert in plaats van je te concentreren op kwantiteit. Ik zal iedereen T-Mobile afraden.

 

Reputatie 7

Hi @AartdB,

 

Ik help je graag met wennen aan de nieuwe hardware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ondanks de lagere prijs we zelfs een betere kwaliteit bieden dan onze concurrenten. Dat sommige dingen anders zijn, is puur een kwestie van wennen. Onze TV streams zijn namelijk van hoge kwaliteit, daarom willen we de verbinding tussen het modem en TV Box bekabeld houden. Via draadloze verbinding haal je namelijk niet de beste kwaliteit. Als je nu een kabel legt, heb je daar de komende tien jaar plezier van! Wil je toch liever met adapters werken, dan mag dat uiteraard wel, maar kunnen we de kwaliteit niet waarborgen. Voor tips rondom de adapter kun je hier terecht: draadloos TV-kijken

 

Wat betreft de afstandsbediening, wellicht dat de TV Box even een korte stroomonderbreking nodig heeft. Ook de afstandsbediening kun je een reset geven: Afstandsbediening topic.

 

Ik ben er van overtuigd dat je straks niet meer zonder T-Mobile wilt of als je terug gaat naar een andere provider je hun kwaliteit ondermaats vindt!

 

Nog steeds niet goed. Sorry. Ik wacht tot ik kan overstappen naar een andere provider. T-mobile is het toch niet voor mij. Elke dag irritatie. Betaal toch liever wat meer voor echte goede kwaliteit.

Welke afstandbediening heb je, oud of nieuw model met magenta knop?

Mijn 515 was met de meegeleverde ook stroperig en traag, gebruik nu een eigen logitech harmony met hub en hij reageerd veel sneller op de comando’s, zelfs sneller dan de Amino die boven staat met de meegeleverde AB, en die is wel gewoon goed te noemen.

 

Reputatie 7

Hey @AartdB,

Ik wil je graag helpen om de problemen die je met je TV Box ervaart op te lossen. Zoals TAVL al terecht aangeeft, kan een herstart van je TV Box al de nodige problemen oplossen. Hoelang duurt het nu wanneer je van zender wisselt? In de praktijk zou dit niet langer dan 3 seconden moeten duren. Mocht je TV Box na de herstart nog steeds kuren vertonen, dan kunnen we op afstand altijd nog een fabrieksreset van je TV Box uitvoeren waarmee hij terug gaat naar oorspronkelijke instellingen. Geef ons daarvoor een seintje dan regelen we dit voor je. :thumbsup:

Wij adviseren altijd om je TV Box bekabeld aan te sluiten wanneer dat tot de mogelijkheden behoort. Wél zijn er mogelijkheden om ook draadloos TV te kijken. Kijk hiervoor gerust in dit topic:relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard. Het kan iets trager zijn. Afhankelijk van het type box, maar dit mag niet zo erg zijn dat het moeilijk wordt om te navigeren. Vooral het zappen tussen kanalen kan ietwat vertragen. Het klinkt alsof het hier te traag is. Heb je de box al eens van het stroom af gehaald?

Op die twee moet ik later terug komen. 

Hoi,

Dank voor het snelle antwoord. Ik heb nog niet ingesteld dat er extra tijd voor of na het programma dient te worden opgenomen. Dat zal dan wel goed komen. Zou ook mijn vraag over de AB kunnen lezen? Met name de (zeer) trage reactietijd is enorm storend.

Voor de draadloze verbinding: ik heb naast de tv kast een repeater van tp-link (AC750) in het stopcontact. Vanaf daar met een cat5 kabel (ongeveer halve meter) naar de tv ontvanger. Voldoende info? Dank alvast voor je antwoord

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @AartdB ,

Welkom thuis. Laten we er vooral voor gaan om de ervaren problemen op te lossen en te zorgen dat je goed gebruik kunt maken van de T-Mobile diensten.

Zo te lezen heb je de 515 Harddisk recorder. Een wat ouder type decoder. Tot nu toe de T-Mobile standaard voor opnemen. Hij moet het in de basis goed doen qua tijden. Heb je in het menu al ingesteld dat hij standaard extra tijd moet opnemen? Zo ja, dan zou een reset kunnen helpen. Dit zou webcare voor je kunnen doen. Nadeel is dat dan al jouw programma's gewist worden. Geeft gerust aan wanneer je dat zou willen, zodat je eerst jouw favoriete show of film kunt kijken.
Voor nu nog niet optimaal. Zeker niet bij opnemen via de gids, maarrrr…. Er wordt hard gewerkt aan een nieuw platform, waarbij - net als concullega's - het opnemen via de cloud zal gaan. Wanneer dit komt is niet helemaal bekend. De verwachting was Q1, maar dat is niet gehaald.

Kun je iets meer zeggen over wat je precies gebruikt hebt voor de draadloze verbinding? Formeel wordt geadviseerd om niet draadloos aan te sluiten. De kans op storing is vele malen groter. Vaak ook door externe factoren. Een powerline adapter werkt vaak prima. Het is dan wel belangrijk om daar geen obstakels tussen te zetten. Of de juiste type switches bijvoorbeeld. Hierdoor kan het beeld gaan storen. Misschieen kun je versie en typenummers delen of bijvoorbeeld een foto. Zitten er elders in het netwerk nog bijzonderheden.

We gaan er zeker uit komen. Ook bij T-mobile kun je prima genieten van TV en goed internet. Soms is het wat tweaken, maar dan werkt het ook.

Reageer