Sticky

TV foutmelding codes

  • 6 februari 2017
  • 80 reacties
  • 37136 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @PepijnvL, heb je dit probleem kunnen oplossen? Vaak helpt het om heel even je TV Box "wakker" te schudden door 'm heel even van het stopcontact af te halen.

Hey @ldortmans, ik zie dat onze technische dienst met je TV Box aan de slag is gegaan. Kun je nu wel weer probleemloos TV kijken?
Reputatie 6
Badge +2

Hi @elseady,

Daar moeten we iets aan gaan doen! Welke stappen heb je al doorlopen om dit probleem op te lossen? En welke lampjes branden er momenteel op je modem? Ik hoor het graag!

Hey @J.S.D.,

Ik baal dat je met zo'n gevoel bent komen te zitten! Nu zie ik gelukkig dat er hulp aanstaande is komende donderdag. Een compensatie van € 20,- euro gaat je probleem niet oplossen, de monteur van Guidion gaat er wél alles aan doen om dit euvel voor je op te lossen. Ik heb alle vertrouwen dat je vanaf donderdag probleemloos TV kunt kijken. Sorry voor het ongemak! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? 

Je TV-pakket kun je overigens iedere maand aan- en uitzetten, hier zit je dus niet een jaar aan vast. Wel zo fijn!

Hier ook alles geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

Al contact gehad met klantenservice en ook stappen doorgenomen maar heeft niet geholpen.
Het ging 5 tot 10 dagen duren wegens drukte.
Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @GJM Vos, daar gaan we wat aan doen zodat het ook bij jou weer 100% werkt! Goed dat je zelf al wat stappen ondernomen hebt. Nu gaan we uitzoeken waar het precies misgaat en wat of wie de boosdoener is. 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om na te gaan waar het euvel zit, maar kan geen TV Box uitlezen. Kan het zijn dat je de Entone Amulet ontkoppeld hebt? Zo ja: zou je deze alsjeblieft willen aansluiten zodat ik kan achterhalen hoe het ervoor staat met het signaal en de verbinding? Heb je overigens ook geprobeerd om je box in een ander stopcontact te pluggen? Gaat de box überhaupt wel aan of blijft het lampje op de box rood? 

Check onderstaand stappenplan, mocht dat niet werken dan schiet ik je natuurlijk weer te hulp. Samen komen we er altijd uit! 💪😎

 

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Reputatie 7
Badge +7
@Ann1980 Op 12 september hadden we een verstoring van de TV dienst in een aantal specifieke postcode gebieden maar gelukkig was dit van korte duur, excuses voor de overlast!

@RGvdS Hmm dat klinkt inderdaad als een probleem met de switch. Is dit een managed of unmanaged switch? Die eerst kan voor problemen zorgen met de doorgifte. Een simpele unmanaged switch werkt het beste (bijvoorbeeld van Sitecom). We komen de TP-Link TL-SG105 ook veel tegen maar deze werkt helaas dan weer niet.

@WhySoSerious Helder, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst!
Reputatie 7
Badge +7

Hoi@Familie pollewop,

 

Hoe gaat het momenteel met de aansluiting? Werkt jullie beeld op beide TV Boxen weer naar behoren? We hebben namelijk een bekende issue/storing in combinatie met de Zyxel. Klanten kunnen wegvallend beeld ervaren, dit resulteert in een error rechtsboven. Gelukkig is deze storing in onderzoek bij alle verantwoordelijke afdelingen. De specialisten verwachten dat dit zo spoedig mogelijk opgelost zal zijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan een bepaald gebied, maar echt aan het Zyxel modem zelf. Zou je me in een privéberichtje willen vermelden welke andere apparatuur je aangesloten hebt op het moment dat het beeld wegviel? Denk aan telefoons, tablets, Smart Tv, Smart home appartuur enzovoort. Thanks alvast voor je medewerking!

Hoi,
Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!

Gelukkig doet de tv het nu ook. Fijn!

Na een keer of 3 opnieuw stekkers eruit en opnieuw opstarten deed hij het weer. Odd een zyxel modem. Dit gebeurt wel vaker.

Wij ervaren de verbinding sowieso als zeer slecht. Wij waren gewend de radio de hele dag aan te hebben ook als we niet thuis zijn voor de honden. Dit kan bij T- mobile thuis niet meer, omdat na een uur of 4 er geen geluid meer uit de radio komt. Dan moet de mediabox uit en aan gezet worden en speelt hij weer een poosje.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @jfneve,

 

Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! Fijn om te horen dat je blij bent met onze Glasvezelverbinding, het zou mooi zijn als we je hetzelfde gevoel kunnen geven met de TV Box. Heb je al geprobeerd om een volledige (factory reset) reset uit te voeren? Dit lost al vaak veel issues op. Ik kan me goed voorstellen hoe pijnlijk het kan zijn wanneer je net in een lekkere Fifa-match zit en alles uitvalt. Zeker wanneer je online speelt, dan verlies je de wedstrijd ook direct en hop daar gaan je eventuele spelerspakjes en FUT punten. :rolling_eyes: Afijn, genoeg over voetbal. 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan en zie eigenlijk niets dat afwijkt van het normale. Mag ik een factory reset proberen? Dan wordt wel alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en wordt je eventueel gewijzigde Wifi wachtwoord weer het standaard wachtwoord achterop het modem. Heb je geprobeerd een andere netwerkkabel aan te sluiten op de box vanuit het modem? Het kan namelijk ook gebeuren dat de melding die je krijgt veroorzaakt wordt door een zogeheten ‘kink in de kabel’ - in dit geval in je utp (netwerkkabel). Voor het gemak, heb ik een nieuwe van 15 meter jouw kant op gestuurd. Laat me weten wat ik nog meer kan doen. De Community zit altijd voor je klaar. Samen komen we er uit! :smile:

Reputatie 6
Badge +2

Hey @GJM Vos,

Super dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen! Blijkbaar had zowel je modem als TV Box nét dat extra zetje nodig. :smile: Mocht hij alsnog kuren vertonen dan weet je ons te vinden!

Hallo,

Vandaag ineens geen tv meer. ophalen IP adres is niet gelukt. Gebeld, werd doorgeschakeld met de technische dienst. Nou niet dus kreeg de klantenservice. Alle resetmogelijkheden geprobeerd, gewisseld met onze tv box van boven. deze deed het overigens ook niet. Kabel vervangen niks werkt. Ze zou een melding maken bij de TD en die zouden nadenken wat het zou kunnen zijn. Duurt gewoon 10 werkdagen dat is echt onacceptabel. Ligt niet aan de tv box aangezien het bij beide boxen is. zou zeggen kan die modem niet gewisseld worden. maar dat kon niet want het moest volgens de procedure. snap ik maar zelfs mijn zoontje heeft door dat het niet aan de boxen kan liggen wel toevallig dan dat ze allebei tegelijk stuk zijn. Kan dit nou echt niet anders.
Reputatie 7
Badge +6

Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3
naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

Geen Signaal || No Input || No Signal

De TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

Deze melding komt voornamelijk als er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.

 


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

 

Hallo @Piotr,

Bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad een monteur langs geweest maar die heeft het probleem niet op kunnen lossen. Het kastje zou kapot zijn. Dus daar wacht ik nu op, dat zou deze week binnen komen als het goed is. Zoals ik eerder vermeldde is het internet wel in orde, modem doet het en het kastje start op alleen daarna blijft het scherm zwart. Kabels e.d. daar lag het dus niet aan.

Helaas nog geen tv…..

Ik zal volgende week nog wel een keer bellen als het kastje niet binnen is gekomen en omdat, zoals die klantenservicemedewerker vermeldde, er een passende compensatie kan worden geregeld. Hopelijk zijn dan alle ervaren collega's terug van een welverdiende vakantie.

PS: wel jammer dat er nu twee verschillende dingen werden gecommuniceerd over het tv-pakket. Ben blij dat ik het per maand aan en uit kan zetten, al heb ik liever wel een werkende televisiepakket.

Beste lezer, Na de vakantie geeft de het Entone kastje de foutmelding: Fail to retrieve IP address from DHCP server. (op het TV scherm)
Een reset (paperclip 10 seconden) naar de fabrieksinstellingen reageert de Entone niet op. (er veranderd niets, geen nieuwe opstart).
Een koude opstart van de Draytek Vigor 2132FVn geeft ook geen resultaat. Wat nu te doen?:?
Ik hoor het graag, Mvg Hidde
Reputatie 7
Badge +6
Hoi TmobileKlantThuis Hidde, welkom op het forum. De aanleiding, die foutmelding, is natuurlijk wat minder. Ik heb je bericht in dit topic geplaatst. Hierboven staat vermeld wat je in dit geval kunt doen. Laat je weten of het met de uitleg lukt? 🙂
Hallo! Gisteren heb ik mijn modem geïnstalleerd. Internet werkt perfect! Maar m'n tv wil niet. In eerste instantie kreeg ik heel even het roze t-mobile scherm te zien, maar snel daarna gaf mijn tv alleen 'geen signaal' aan. Ik heb een andere internetkabel tussen het modem en het kastje geprobeerd, maar dat veranderde niks. Ook de andere hdmi ingang deed niks. Af en toe kreeg ik echter wel een flits van het entone inlogscherm te zien. Plotseling, toen ik voor de zoveelste keer alle kabels nog eens in en uitplugde, deed de tv het! Ik heb ingelogd en een uur of anderhalf tv kunnen kijken, toen m'n tv weer overging op 'geen signaal'. Weer wat geprobeerd met de kabels leverde uiteindelijk wel geluid, maar geen beeld op. Vandaag een andere hdmi kabel geprobeerd en het werkte meteen! Dacht ik, want na een half uur stopte het weer. Na het kastje even van de stroom gehad te hebben, kreeg ik wel een hele tijd het t-mobile scherm te zien terwijl het kastje zich weer aan het installeren was, maar toen dat eenmaal klaar was geen m'n tv weer teug naar 'geen signaal'. Hoe weet ik nu of het aan mijn tv ligt (is er iets mis met de hdmi poorten?) of aan het kastje? Of klinkt het alsof er een ander probleem is?
Reputatie 7
Badge +6
Hey SupahRoo, welkom op ons forum!

En wat een raar verhaal. Het ene moment dacht ik zeker te zijn dat het aan je HDMI kabel lag, maar die heb je al vervangen. Internet/je modem blijft wel werken op het moment dat het wegvalt? Ik vermoed toch een draadbreuk, aangezien het zo plots wegvalt en weer terugkomt. Kortom, kun je nog iets testen?

-Probeer een andere poort op het modem. LAN 3 of LAN 4.
-Test toch nog eens met een andere internetkabel. Valt het signaal nog steeds weg?
-Zelfde verhaal met de HDMI kabel, maar ook de HDMI poort op je TV. Heb je een tweede HDMI poort?
-De TV blijft met een DVD/Blu-ray speler wel goed/constant werken? Stomme vraag, ik weet het, maar ik moet het toch even uitsluiten.

Ik ben erg benieuwd!
Bedankt voor de hulp! Ik bedacht me uiteindelijk dat ik een vga kabel had met verloopplug naar hdmi en toen deed ie 't perfect! De hdmi poorten in m'n tv zijn dus gewoon niet goed. Audio even los regelen, of alles via de scart poort in het kastje naar de tv, maar ik weet in elk geval waar het probleem lag!
Reputatie 7
Badge +6
Yes! Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt. Tja, kabels hebben niet het eeuwige leven (wie wel?) en zeker met koppelstukjes gaat het snel mis. Veel plezier van je nieuwe abonnement. 😃
Unable to get upgrade firmware please contact technical support?
No ntp server fout melding en geen tv. We hebben een zyxel modem en een entone mediabox. Hoe is dit het snelst opgelost! Heb al een week geen tv!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @tiagof, welkom bij Thuis en op het forum. Zo'n melding is niet fijn natuurlijk. Ik hoop dat het met behulp van dit topic wel gaat lukken. Laat je weten of het lukt? Als je die melding blijft houden, dan kijk ik namelijk graag met je mee. Ook TV behoort het goed te doen bij jou!
Reputatie 7
Badge +7

@J.S.D. Goedemiddag en beste wensen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Ik zie ons systeem dat de monteur 22 uur geleden de aanvraag voor een vervangende TV Box heeft ingediend. De doorlooptijd van onze technische dienst is momenteel 3 tot 5 werkdagen. Jij zult volgende week inderdaad de Box op de stoep kunnen verwachten. Zodra deze gearriveerd is, kun je weer optimaal genieten van TV! De besproken compensatie is door het credit-team goedgekeurd en zal in mindering worden gebracht op de factuur van januari of die van februari. :wink:

Bij mijn televisie boven kan ik nog steeds niet tv kijken. Ik krijg de melding dat de registratie mislukt is of niet toegestaan. Ik heb zeker weten het goede klantnummer en pincode gebruikt. Wat kan ik nog meer proberen?

Reageer