Sticky

TV foutmelding codes

  • 6 februari 2017
  • 67 reacties
  • 30640 Bekeken


Toon eerste reactie

67 reacties

Reputatie 7
Badge +7
@Ann1980 Op 12 september hadden we een verstoring van de TV dienst in een aantal specifieke postcode gebieden maar gelukkig was dit van korte duur, excuses voor de overlast!

@RGvdS Hmm dat klinkt inderdaad als een probleem met de switch. Is dit een managed of unmanaged switch? Die eerst kan voor problemen zorgen met de doorgifte. Een simpele unmanaged switch werkt het beste (bijvoorbeeld van Sitecom). We komen de TP-Link TL-SG105 ook veel tegen maar deze werkt helaas dan weer niet.

@WhySoSerious Helder, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst!
Reputatie 4
Badge +4

Hoi@Familie pollewop,

 

Hoe gaat het momenteel met de aansluiting? Werkt jullie beeld op beide TV Boxen weer naar behoren? We hebben namelijk een bekende issue/storing in combinatie met de Zyxel. Klanten kunnen wegvallend beeld ervaren, dit resulteert in een error rechtsboven. Gelukkig is deze storing in onderzoek bij alle verantwoordelijke afdelingen. De specialisten verwachten dat dit zo spoedig mogelijk opgelost zal zijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan een bepaald gebied, maar echt aan het Zyxel modem zelf. Zou je me in een privéberichtje willen vermelden welke andere apparatuur je aangesloten hebt op het moment dat het beeld wegviel? Denk aan telefoons, tablets, Smart Tv, Smart home appartuur enzovoort. Thanks alvast voor je medewerking!

Hoi,
Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!

Gelukkig doet de tv het nu ook. Fijn!

Na een keer of 3 opnieuw stekkers eruit en opnieuw opstarten deed hij het weer. Odd een zyxel modem. Dit gebeurt wel vaker.

Wij ervaren de verbinding sowieso als zeer slecht. Wij waren gewend de radio de hele dag aan te hebben ook als we niet thuis zijn voor de honden. Dit kan bij T- mobile thuis niet meer, omdat na een uur of 4 er geen geluid meer uit de radio komt. Dan moet de mediabox uit en aan gezet worden en speelt hij weer een poosje.

Hallo,

Vandaag ineens geen tv meer. ophalen IP adres is niet gelukt. Gebeld, werd doorgeschakeld met de technische dienst. Nou niet dus kreeg de klantenservice. Alle resetmogelijkheden geprobeerd, gewisseld met onze tv box van boven. deze deed het overigens ook niet. Kabel vervangen niks werkt. Ze zou een melding maken bij de TD en die zouden nadenken wat het zou kunnen zijn. Duurt gewoon 10 werkdagen dat is echt onacceptabel. Ligt niet aan de tv box aangezien het bij beide boxen is. zou zeggen kan die modem niet gewisseld worden. maar dat kon niet want het moest volgens de procedure. snap ik maar zelfs mijn zoontje heeft door dat het niet aan de boxen kan liggen wel toevallig dan dat ze allebei tegelijk stuk zijn. Kan dit nou echt niet anders.
Reputatie 7
Badge +6
Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3
naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

Geen Signaal || No Input || No SignalDe TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP serverReden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).

Unsupported BBL version 2.7.4-bblDeze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)
Synchronizing system clock of systeemklok meldingenDeze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.
Unable to get upgrade firmwareDeze melding komt voornamelijk als er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Error, er heeft zich een fout voorgedaan...Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.
Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet CableReden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.
Authenticatie misluktDe registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.

Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

Hallo @Piotr,

Bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad een monteur langs geweest maar die heeft het probleem niet op kunnen lossen. Het kastje zou kapot zijn. Dus daar wacht ik nu op, dat zou deze week binnen komen als het goed is. Zoals ik eerder vermeldde is het internet wel in orde, modem doet het en het kastje start op alleen daarna blijft het scherm zwart. Kabels e.d. daar lag het dus niet aan.

Helaas nog geen tv…..

Ik zal volgende week nog wel een keer bellen als het kastje niet binnen is gekomen en omdat, zoals die klantenservicemedewerker vermeldde, er een passende compensatie kan worden geregeld. Hopelijk zijn dan alle ervaren collega's terug van een welverdiende vakantie.

PS: wel jammer dat er nu twee verschillende dingen werden gecommuniceerd over het tv-pakket. Ben blij dat ik het per maand aan en uit kan zetten, al heb ik liever wel een werkende televisiepakket.

Beste lezer, Na de vakantie geeft de het Entone kastje de foutmelding: Fail to retrieve IP address from DHCP server. (op het TV scherm)
Een reset (paperclip 10 seconden) naar de fabrieksinstellingen reageert de Entone niet op. (er veranderd niets, geen nieuwe opstart).
Een koude opstart van de Draytek Vigor 2132FVn geeft ook geen resultaat. Wat nu te doen?:?
Ik hoor het graag, Mvg Hidde
Reputatie 7
Badge +6
Hoi TmobileKlantThuis Hidde, welkom op het forum. De aanleiding, die foutmelding, is natuurlijk wat minder. Ik heb je bericht in dit topic geplaatst. Hierboven staat vermeld wat je in dit geval kunt doen. Laat je weten of het met de uitleg lukt? 🙂
Hallo! Gisteren heb ik mijn modem geïnstalleerd. Internet werkt perfect! Maar m'n tv wil niet. In eerste instantie kreeg ik heel even het roze t-mobile scherm te zien, maar snel daarna gaf mijn tv alleen 'geen signaal' aan. Ik heb een andere internetkabel tussen het modem en het kastje geprobeerd, maar dat veranderde niks. Ook de andere hdmi ingang deed niks. Af en toe kreeg ik echter wel een flits van het entone inlogscherm te zien. Plotseling, toen ik voor de zoveelste keer alle kabels nog eens in en uitplugde, deed de tv het! Ik heb ingelogd en een uur of anderhalf tv kunnen kijken, toen m'n tv weer overging op 'geen signaal'. Weer wat geprobeerd met de kabels leverde uiteindelijk wel geluid, maar geen beeld op. Vandaag een andere hdmi kabel geprobeerd en het werkte meteen! Dacht ik, want na een half uur stopte het weer. Na het kastje even van de stroom gehad te hebben, kreeg ik wel een hele tijd het t-mobile scherm te zien terwijl het kastje zich weer aan het installeren was, maar toen dat eenmaal klaar was geen m'n tv weer teug naar 'geen signaal'. Hoe weet ik nu of het aan mijn tv ligt (is er iets mis met de hdmi poorten?) of aan het kastje? Of klinkt het alsof er een ander probleem is?
Reputatie 7
Badge +6
Hey SupahRoo, welkom op ons forum!

En wat een raar verhaal. Het ene moment dacht ik zeker te zijn dat het aan je HDMI kabel lag, maar die heb je al vervangen. Internet/je modem blijft wel werken op het moment dat het wegvalt? Ik vermoed toch een draadbreuk, aangezien het zo plots wegvalt en weer terugkomt. Kortom, kun je nog iets testen?

-Probeer een andere poort op het modem. LAN 3 of LAN 4.
-Test toch nog eens met een andere internetkabel. Valt het signaal nog steeds weg?
-Zelfde verhaal met de HDMI kabel, maar ook de HDMI poort op je TV. Heb je een tweede HDMI poort?
-De TV blijft met een DVD/Blu-ray speler wel goed/constant werken? Stomme vraag, ik weet het, maar ik moet het toch even uitsluiten.

Ik ben erg benieuwd!
Bedankt voor de hulp! Ik bedacht me uiteindelijk dat ik een vga kabel had met verloopplug naar hdmi en toen deed ie 't perfect! De hdmi poorten in m'n tv zijn dus gewoon niet goed. Audio even los regelen, of alles via de scart poort in het kastje naar de tv, maar ik weet in elk geval waar het probleem lag!
Reputatie 7
Badge +6
Yes! Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt. Tja, kabels hebben niet het eeuwige leven (wie wel?) en zeker met koppelstukjes gaat het snel mis. Veel plezier van je nieuwe abonnement. 😃
Unable to get upgrade firmware please contact technical support?
No ntp server fout melding en geen tv. We hebben een zyxel modem en een entone mediabox. Hoe is dit het snelst opgelost! Heb al een week geen tv!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @tiagof, welkom bij Thuis en op het forum. Zo'n melding is niet fijn natuurlijk. Ik hoop dat het met behulp van dit topic wel gaat lukken. Laat je weten of het lukt? Als je die melding blijft houden, dan kijk ik namelijk graag met je mee. Ook TV behoort het goed te doen bij jou!
Reputatie 4
Badge +4

@J.S.D. Goedemiddag en beste wensen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Ik zie ons systeem dat de monteur 22 uur geleden de aanvraag voor een vervangende TV Box heeft ingediend. De doorlooptijd van onze technische dienst is momenteel 3 tot 5 werkdagen. Jij zult volgende week inderdaad de Box op de stoep kunnen verwachten. Zodra deze gearriveerd is, kun je weer optimaal genieten van TV! De besproken compensatie is door het credit-team goedgekeurd en zal in mindering worden gebracht op de factuur van januari of die van februari. :wink:

Bij mijn televisie boven kan ik nog steeds niet tv kijken. Ik krijg de melding dat de registratie mislukt is of niet toegestaan. Ik heb zeker weten het goede klantnummer en pincode gebruikt. Wat kan ik nog meer proberen?
Reputatie 7
Badge +7
Excuses voor de late reactie Jose, ik kijk meteen met je mee! Ik zie dat je ook een e-mail hebt gestuurd waarin je aangeeft de melding "Fail to retrieve IP address from DHCP server." te krijgen. Begrijp ik daaruit dat de melding "registratie mislukt" inmiddels is opgelost? Zo niet zou je mij dan een privébericht willen sturen met het MAC adres van de TV-Box (deze vind je op de sticker)?

Als de registratie wel gelukt is maar je nog de Fail to retrieve IP melding krijgt probeer dan om de TV Box opnieuw op te starten door deze van de stroom af te halen. Sluit hem dan aan op powerline adapter zodra je de melding 'Ethernet cable not connected' ziet staan. Als dit niet werkt probeer dan ook beide powerline adapters te resetten. Ik hoor graag of het gelukt is!
Ik heb het probleem via chat bij de klantenservice gemeld. Prima en snel geholpen. Het probleem werd door hen gemeld bij de technischedienst. Kreeg een email dat ze het probleem zouden aanpakken en dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie zou ontvangen. Dat viel even tegen, maar goed er werd aan gewerkt.
Nu na twee dagen zie ik ineens dat mijn TVbox tot leven komt. Geprobeerd in te loggen en zie daar de TV doet het.
Mensen bedankt. Op de laatste dag van juli is de overstap compleet. De Ziggo spullen kunnen opgeruimd worden. Precies op tijd.
Hier is het ook inmiddels opgelost
Question: bij het huren van een film on demand (pluisje, €0,00) krijg ik een foutmeldig.

VOD1 Het afspelen is mislukt. Het bedrag zal niet worden gefactureerd. Probeer het over enkele minuten nog eens.

Melding blijft, en kan geen verdere uitleg vinden. Iemand enig idee? Heb nog geen andere films geprobeerd, maar zou leuk zijn als het de volgende keer wel werkt.
Ook ik heb alles al geprobeerd; Op 3 juli jl door Guidion alles geinstalleerd maar ook toen al deed het tvkastje het niet : unable to get upgrade firmware! Klantenservice vorige week gebeld maar die reageerde met "dat duurt minimaal 5 werkdagen" Tot op heden geen reactie. Wat nu??
Reputatie 7
Badge +7
@RGvdS Ik merk inderdaad dat er wat verwarring is over wat niet en wat wel wat betreft het gebruik van switches. We gaan zorgen dat hier één lijn in komt. Het beste is een simpele unmanaged switch die slechts als 'doorgeefluik' dient. De TP-Link TL-SG105 staat als unmanaged switch online maar ik vermoed dat deze misschien toch aan IGMP snooping doet waardoor hij problemen geeft. Ik heb op het moment nog geen specifieke switches die ik aan kan raden maar ik hoop hier in de toekomst wel een een topic voor te kunnen maken met een aantal switches die we zeker weten aan kunnen bevelen. Het advies op dit moment is eigenlijk om een zo éénvoudig mogelijke Gigabit switch aan te schaffen (met een goede doorlaat snelheid).

@RHoutman Voor jou staat er inmiddels een melding uit bij ons TV Team waarom de TV Boxen geen verbinding maken en je ontvangt snel bericht van ons!
Van de interactieve TV we hebben inmiddels al een maand een abonnement maar TV kijken ik weet niet wat ik daar van moet vinden, de kleur roze is vrij eentonig. De box kwam al twee weken later dan afgesproken. Toen de verassing TV box aangesloten en ja de melding verscheen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc". Diverse malen contact gehad met de service desk alle opties die ook in de forums worden genoemd geprobeerd maar geen resultaat. Inmiddels 2e TVbox ontvangen aangesloten en toen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc" Weer contact met de service desk weer geen resultaat. Bij mensen van de service desk zijn aller vriendelijk daar is niets mis mee maar ik ben nog steeds niet geholpen en of er een oplossing komt daar heb ik zo me twijfels bij. Ik wordt terug gebeld ik zie het wel.

Ik heb wel een vraag voor de forum: Welke IP adressen zijn er nodig om contact te krijgen met het Interactieve deel en waar kan ik zien of deze actief zijn. Voor de helderheid ik heb een Huawei modem met de welbekende poort 3 en 4.

Reageer