Sticky

TV foutmelding codes

  • 6 februari 2017
  • 61 reacties
  • 29684 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2925 reacties
Als je TV kijkt via T-Mobile Thuis maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Unable to get upgrade firmware [6-6-2019] Deze melding komy naar voren bij een aantal nieuwe klanten. Zie jij deze foutmelding staan na het aansluiten van jouw TV Box? Laat het dan weten in dit topic, dan gaan we dit op afstand voor je verhelpen.


Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

Geen Signaal || No Input || No SignalDe TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".
Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet CableReden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP serverReden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).

Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versieDeze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)
Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezetDeze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.
Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Error, er heeft zich een fout voorgedaan...Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.
Authenticatie misluktDe registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.
Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

61 reacties

Reputatie 3
Badge +3

@Familie pollewop Bedankt voor de uitleg, dat is inderdaad niet fijn! Heb je de fabrieksreset ook geprobeerd? Mocht dit ook niet lukken, dan verneem ik graag nog in een privébericht welke apparaten aangesloten zijn wanneer de verbinding valt. Dan zet ik het door naar de technici die ermee aan de slag gaan.

Na een keer of 3 opnieuw stekkers eruit en opnieuw opstarten deed hij het weer. Odd een zyxel modem. Dit gebeurt wel vaker.

Wij ervaren de verbinding sowieso als zeer slecht. Wij waren gewend de radio de hele dag aan te hebben ook als we niet thuis zijn voor de honden. Dit kan bij T- mobile thuis niet meer, omdat na een uur of 4 er geen geluid meer uit de radio komt. Dan moet de mediabox uit en aan gezet worden en speelt hij weer een poosje.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi@Familie pollewop,

 

Hoe gaat het momenteel met de aansluiting? Werkt jullie beeld op beide TV Boxen weer naar behoren? We hebben namelijk een bekende issue/storing in combinatie met de Zyxel. Klanten kunnen wegvallend beeld ervaren, dit resulteert in een error rechtsboven. Gelukkig is deze storing in onderzoek bij alle verantwoordelijke afdelingen. De specialisten verwachten dat dit zo spoedig mogelijk opgelost zal zijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan een bepaald gebied, maar echt aan het Zyxel modem zelf. Zou je me in een privéberichtje willen vermelden welke andere apparatuur je aangesloten hebt op het moment dat het beeld wegviel? Denk aan telefoons, tablets, Smart Tv, Smart home appartuur enzovoort. Thanks alvast voor je medewerking!

Als je TV kijkt via T-Mobile Thuis maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?
 

Unable to get upgrade firmware [6-6-2019] Deze melding komy naar voren bij een aantal nieuwe klanten. Zie jij deze foutmelding staan na het aansluiten van jouw TV Box? Laat het dan weten in dit topic, dan gaan we dit op afstand voor je verhelpen.

 


Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

Geen Signaal || No Input || No Signal

 

De TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versie

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

Alles is goed aangesloten. Vanaf 14 uur vanmiddag is het signaal weg. Zowel op de grote box als de kleine. Is er een storing in gebied 2401HT ?

We hebben wel internet.

Met vriendelijke groet,

Joyce

Reputatie 7
Badge +7
@RGvdS Ik merk inderdaad dat er wat verwarring is over wat niet en wat wel wat betreft het gebruik van switches. We gaan zorgen dat hier één lijn in komt. Het beste is een simpele unmanaged switch die slechts als 'doorgeefluik' dient. De TP-Link TL-SG105 staat als unmanaged switch online maar ik vermoed dat deze misschien toch aan IGMP snooping doet waardoor hij problemen geeft. Ik heb op het moment nog geen specifieke switches die ik aan kan raden maar ik hoop hier in de toekomst wel een een topic voor te kunnen maken met een aantal switches die we zeker weten aan kunnen bevelen. Het advies op dit moment is eigenlijk om een zo éénvoudig mogelijke Gigabit switch aan te schaffen (met een goede doorlaat snelheid).

@RHoutman Voor jou staat er inmiddels een melding uit bij ons TV Team waarom de TV Boxen geen verbinding maken en je ontvangt snel bericht van ons!
goedendag, gister ben ik begonnen met mijn nieuwe aansluiting, het aansluiten van de modem was geen probleem, echter het probleem zijn de 2 ENTONE tv boxen die beide een foutmelding geven : No NTP Server found en vervolgens op het ENTONE logo blijven staan met onder in het scherm : Server Connection Complete APP:2.9.3.1-etv-vma--glop de modem is een ZYXEL T-50 na het lezen van het forum heb ik reeds de modem en tv box uitgehad en eerst de modem op laten starten daarna de stb en na medling dat er geen ethernet verbinding was de ethernet kabel bevestigd helaas met dezelfde uitkomst. met WIFI en Internet geen problemen alleen met de STB, tevens heb ik naast de meegeleverde kabels ook mijn eigen kabels getest maar helaas met het zelfde resultaat.
@Brian,

ik heb vandaag zowel contact gehad met Guidion als Tmobile over dit probleem. Van Guidion kreeg ik te horen dat de hierboven genoemde switch zou moeten werken - en als niet, dan zou er een monteur gestuurd moeten worden. Van jouw Tmobile collega kreeg ik te horen dat er geen problemen bekend zijn met specifieke switches in combinatie met de amino box en ze wisten me dus ook niet te vertellen welke ik zou moeten proberen...

Toevallig had ik de genoemde TPlink besteld - dus dat is mogelijk in lijn met jouw reactie. Maar welke dan wel (en waarom dus de TP Link niet) - ik neem aan dat dit om specifieke eigenschappen van de switch gaat die bij TP link anders zijn?

Bij een andere provider zag ik dat werd aangegeven dat er in combinatie met de Amino box alleen een Netgear GS105E ondersteund werd. Dus mogelijk is dat ook een goede keuze voor TMobile?
Heb je voor Sitecom een specifiek type dat zou moeten werken?

alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +7
@Ann1980 Op 12 september hadden we een verstoring van de TV dienst in een aantal specifieke postcode gebieden maar gelukkig was dit van korte duur, excuses voor de overlast!

@RGvdS Hmm dat klinkt inderdaad als een probleem met de switch. Is dit een managed of unmanaged switch? Die eerst kan voor problemen zorgen met de doorgifte. Een simpele unmanaged switch werkt het beste (bijvoorbeeld van Sitecom). We komen de TP-Link TL-SG105 ook veel tegen maar deze werkt helaas dan weer niet.

@WhySoSerious Helder, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst!
Reputatie 2
Geen foutmelding, maar hier werken de afleveringen van S.W.A.T. 12-09 niet via programma gemist veronica op de decoder. De afleveringen duren maar een paar minuten.

Kunnen jullie hier naar kijken?
Hallo,

Ik heb sinds kort een glasvezel kabel met Zyxel modem en een abonnement met 3 tv boxen (amino); de 3 tv boxen staan op begane grond , 1e etage en 2e etage en de bedoeling was bij iedere tv box een switch om 1 kabel in de tv box te stoppen en 1 in tv - en in geval van 1e en 2e etage ook nog een kabel naar de wifi versterker. Volgens Guidion monteur zou dat moeten werken.
Bij het pakket zat 1 switch, en daarmee lijkt het inderdaad te werken, maar met de 2 extra gekochte switches voor 1e en 2e etage werkt het niet - de tv box geeft dan de melding "error er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen".
Stop ik de kabel op 1e of 2e rechtstreeks in de tv box dan kan ik tv kijken, maar geen netflix of wifi versterker, plaats ik de switch er tussen - dan kan ik op het eerder geselecteerde kanaal doorkijken, maar bij selecteren van een ander kanaal komt genoemde foutmelding. Uiteraard werkt netflix wel gewoon via de extra switches en de wifi versterker ook.
Als ik op de begane grond de meegeleverde switch vervang door een nieuwe - dan ontstaat daar hetzelfde probleem.
Het lijkt dus specifiek de combinatie van de Amino box en de switch.

De meegeleverde switch zou een Niveo NGS 5 zijn - maar dit type lijkt niet los te koop.

Iemand een idee hoe ik dit werkend ga krijgen?

alvast bedankt!
Hallo,

Vandaag ineens geen tv meer. ophalen IP adres is niet gelukt. Gebeld, werd doorgeschakeld met de technische dienst. Nou niet dus kreeg de klantenservice. Alle resetmogelijkheden geprobeerd, gewisseld met onze tv box van boven. deze deed het overigens ook niet. Kabel vervangen niks werkt. Ze zou een melding maken bij de TD en die zouden nadenken wat het zou kunnen zijn. Duurt gewoon 10 werkdagen dat is echt onacceptabel. Ligt niet aan de tv box aangezien het bij beide boxen is. zou zeggen kan die modem niet gewisseld worden. maar dat kon niet want het moest volgens de procedure. snap ik maar zelfs mijn zoontje heeft door dat het niet aan de boxen kan liggen wel toevallig dan dat ze allebei tegelijk stuk zijn. Kan dit nou echt niet anders.
Hoi,
Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!

Gelukkig doet de tv het nu ook. Fijn!
Eerlijk is eerlijk. Niks vernomen van de technische dienst maar toch maar weer geprobeerd en nu lukte het ineens wel zonder al het gedoe. Gewoon aangesloten en beiden boxen zijn nu geupdate. Weet niet wat er gedaan is achter de schermen bij T Mobile maar nogmaals eerlijk is eerlijk. Het werkt.

klacht afgehandeld bedankt
Had al eerder en reactie geplaatst maar is het in het forum oerwoud niet meer te vinden. Ook ik nog geen sms en email gehad en werken alle suggesties niet. Men heeft de zaken bij T Mobile gewoon niet onder controle, leiding van het bedrijf heeft geen idee wat er gebeurt en ligt ergens te snurken. Al twee jaar lang accepteert T-Mobile boxen die niet werken en stuurt ze gewoon naar ons, wetende dat ze niet zullen werken. Wordt tijd dat wij de consumentenbond of Opgelicht gaan inschakelen, dan hoop ik dat er iemand wakker wordt. Ronduit onacceptabel
Beste medewerker,

Ook ik heb alle stappen van de installatie volgens de handleiding uitgevoerd en zowel de vaste telefonie als het internet werken. Bij het installeren van de Amino 610 x TV-box op de Zyxel t 50 modem loop ik echter tegen de foutmelding 'unable to upgrade firmware' aan, net als teveel andere klanten zie ik hier op het forum.
De resets heb ik al vele malen geprobeerd, de foutmelding blijft zich herhalen.
Graag een spoedige oplossing.

Het mac-adres is: 00:03:E6:7A:3D:5C
S/N: 68-4005550
Klantnummer TGV60242
Hoi,
Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!
Wij zijn ook nieuwe klant en hebben ook de fourmelding 'unable to get firmware upgrade'.

Wanneer word dit nu eens opgelost!!
Ook hier melding 'unable to get firmware upgrade'.
5 dagen geleden geïnstalleerd, toen klantenservice gebeld en alle resets geprobeerd. Zonder resultaat, dus melding aangemaakt bij de technische dienst. Kon tot 5 werkdagen duren. Vandaag nog maar een keer gebeld, krijg ik te horen dat er een "kleine" achterstand is met het wegwerken van storingen: kan nog wel een week duren. In totaal bijna 2 weken dus. Ik noem dit geen kleine achterstand meer. Ondertussen alleen tv via tvanywhere, waar niet eens alle zenders op te zien zijn. Waardeloos dit.
Hallo,

Ook ik ontvang al dagen dezelfde foutmelding: Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support.

Vorige week telefonisch contact gehad met de T-mobile klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Vervolgens een email ontvangen van T-mobile dat het erg druk is en "Het kan meer dan 10 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt." Ik vind het niet acceptabel dat ik mogelijk meer dan 2 weken moet wachten op een antwoord/update, en dus al die tijd ook zonder tv zit.
Ik ben twee weken verder en heb nog geen televisie, daarnaast heb ik ook nog geen enkele mail gehad van t-mobile.

Constant moet ik zelf er achteraan bellen..

Eerste en laatste jaar t-mobile voor mij, verschrikkelijk zeg.
Goed om te horen dat het van verschillende klanten al is opgelost.
Ondertussen heb ik gebeld, op Facebook gereageerd en hier een bericht geplaatst maar het is na een week aansluiten nog steeds niet werkend.
Ik heb eigenlijk ook nog geen idee wanneer dit wel opgelost wordt. Hoelang hebben andere klanten gewacht tot het werkend was?
Hier is het ook inmiddels opgelost
Ik heb het probleem via chat bij de klantenservice gemeld. Prima en snel geholpen. Het probleem werd door hen gemeld bij de technischedienst. Kreeg een email dat ze het probleem zouden aanpakken en dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie zou ontvangen. Dat viel even tegen, maar goed er werd aan gewerkt.
Nu na twee dagen zie ik ineens dat mijn TVbox tot leven komt. Geprobeerd in te loggen en zie daar de TV doet het.
Mensen bedankt. Op de laatste dag van juli is de overstap compleet. De Ziggo spullen kunnen opgeruimd worden. Precies op tijd.
Hier ook alles geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

Al contact gehad met klantenservice en ook stappen doorgenomen maar heeft niet geholpen.
Het ging 5 tot 10 dagen duren wegens drukte.
Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.

Reageer