Sticky

TV foutmelding codes

  • 6 februari 2017
  • 80 reacties
  • 35727 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3262 reacties

Als je TV kijkt via T-Mobile Thuis maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Eerste check

In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.

- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

 

Foutmeldingen:


Geen Signaal || No Input || No Signal

De TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versie

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒


80 reacties

Ik zit met het zelfde probleem. Op een andere plaats in het forum heb ik dit ook al gepost. (Ik weet niet precies waar, want voor mij is dit onbekend terrein). In ieder geval heb ik alle suggesties, die mij aangereikt zijn en die ik heb gelezen, uitgevoerd telkens met hetzelfde resultaat. Ik snap ook niet dat dit reeds lang bekende probleem nog niet opgelost is.
Als het inderdaad zo is, zoals hier en daar beweerd wordt, dat de MAC adressen van de geleverde TV boxen niet op het lijstje staan bij T-Mobile, dan is dat wel heel erg slordig. Dat verdient een robuustere aanpak dan resetten en nog eens resetten. Geef dan aan waar en hoe je hoe je het MAC adres kunt deponeren om dit probleem op te lossen. Het zou nog beter zijn als het lijstje bij T-Mobile om te beginnen compleet was.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @ Sorcha, @R_Lee & @royelbers

Kunnen jullie als laatste test de volgende handeling uitvoeren:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Mocht de bovenstaande handeling niet hebben geholpen dan wil ik jullie vragen om mij een privébericht te sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat. Deze informatie vinden jullie aan de onderzijde van de TV Box(en). Ik hoor graag of het heeft geholpen!


Ik heb nog wat langer gewacht, uiteindelijk deed de Entone het weer, ik heb geen idee wat er de reden van was.

 

ondertussen had ik ook het modem al gereset, en daarna de entone nog een keer.

mijn zoon zei opeens dat de TV het weer deed, na ca 1 uur. de entone is continue gekoppeld geweest, heb dan ook geen idee waarom je 'm niet kon vinden

Hallo. Ook bij mij lukt het niet met de TV box Amino Aria 610X. De melding "Unable to get upgrade firmware" heb ik al heel wat keren gezien. Modem Zyxel T-50 werkt goed, want internet en telefoon werken. Maar de TV box krijg ik niet aan de praat ondanks reset van de box, van het modem, switchen van kabels en poorten.
En ook ik heb het zelfde probleem.. Unable to get upgrade firmware .. heb alles al geprobeerd! Wat nu?
Reputatie 7
Badge +6
Unable to get upgrade firmware
[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Reputatie 7
Badge +6
Unable to get upgrade firmware [UPDATE 6-6-2019]
Deze melding kwam naar voren bij nieuwe klanten. Sinds vandaag (6 juni 13:30) is dit probleem verholpen! Staat de foutmelding bij jou nog in beeld? Haal dan de TV Box kort van de stroom en laat deze opnieuw opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Reputatie 6
Badge +2

Hey @jeffvest89,

Top om te horen! Waarom het zo lang heeft moeten duren, daar durf ik je geen antwoord op te geven. Als terugkoppeling waardoor dit probleem werd veroorzaakt kreeg ik het volgende: “door storing van een paar weken geleden had klant geen tv pakketten meer op tv platform.”  Vervolgens hebben onze techneuten je TV pakketten opnieuw geactiveerd en is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. :relaxed:

De vergoeding zal ik ook direct voor je in orde maken dan hoef je daar in ieder geval niet meer naar om te kijken. Officieel is het probleem op 12 juni afgemeld. Dit zal ik dan ook als einddatum van de storing hanteren. Zodra het bedrag van de vergoeding is goedgekeurd dan ontvang je dit in mindering op de aankomende factuur van Juli. :relaxed:

Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:

Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.

Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Had al eerder en reactie geplaatst maar is het in het forum oerwoud niet meer te vinden. Ook ik nog geen sms en email gehad en werken alle suggesties niet. Men heeft de zaken bij T Mobile gewoon niet onder controle, leiding van het bedrijf heeft geen idee wat er gebeurt en ligt ergens te snurken. Al twee jaar lang accepteert T-Mobile boxen die niet werken en stuurt ze gewoon naar ons, wetende dat ze niet zullen werken. Wordt tijd dat wij de consumentenbond of Opgelicht gaan inschakelen, dan hoop ik dat er iemand wakker wordt. Ronduit onacceptabel
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server
Verberg inhoud
Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.
Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).

Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Eerlijk is eerlijk. Niks vernomen van de technische dienst maar toch maar weer geprobeerd en nu lukte het ineens wel zonder al het gedoe. Gewoon aangesloten en beiden boxen zijn nu geupdate. Weet niet wat er gedaan is achter de schermen bij T Mobile maar nogmaals eerlijk is eerlijk. Het werkt.

klacht afgehandeld bedankt
Reputatie 6
Badge +2
Hey @WimSchram, @Steurtje & @Alice80,

Er zijn een aantal stappen die jullie kunnen uitvoeren om dit op te lossen. Als eerste wil ik jullie de volgende handeling aanraden; het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Heel vaak lost dit eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag van jullie of het heeft geholpen!
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Hallo Piotr,
Bedankt voor je reactie, maar die acties heb ik al een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat. Gisterenavond had ik zowaar iemand van de helpdesk aan de lijn, maar die heeft op afstand het modem gereset waardoor de telefoon dus uitviel en waardoor ik geen idee heb of hij nog verdere handelingen voor mij had. Er is niet meer teruggebeld. Jammer.
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Hoi pjotr, bedankt voor je reactie. Nadat we heel boos hebben gedaan aan de telefoon werkt het nu! We zijn heel blij, alleen doet de Wi-Fi het boven niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Groet Alice
goedendag, gister ben ik begonnen met mijn nieuwe aansluiting, het aansluiten van de modem was geen probleem, echter het probleem zijn de 2 ENTONE tv boxen die beide een foutmelding geven : No NTP Server found en vervolgens op het ENTONE logo blijven staan met onder in het scherm : Server Connection Complete APP:2.9.3.1-etv-vma--glop de modem is een ZYXEL T-50 na het lezen van het forum heb ik reeds de modem en tv box uitgehad en eerst de modem op laten starten daarna de stb en na medling dat er geen ethernet verbinding was de ethernet kabel bevestigd helaas met dezelfde uitkomst. met WIFI en Internet geen problemen alleen met de STB, tevens heb ik naast de meegeleverde kabels ook mijn eigen kabels getest maar helaas met het zelfde resultaat.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @WimSchram,

Oef dat is niet zo handig en balen dat het nog niet werkt! Kun je eerst je modem nogmaals van het stopcontact halen. Nadat je modem is opgestart, je netwerkkabel van de TV Box in een andere poort op je modem proberen te verplaatsen (LAN 3 of 4)? En heb je eventueel een andere netwerkkabel om te testen of het daarmee wel werkt? Mocht dat niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je daar graag verder!


Hey @Alice80,

Top dat je TV weer werkt naar behoren! En hopelijk is de boosheid al een beetje gezakt.😯 Krijg je op andere plekken in je huis wel een werkende Wifi verbinding? We hebben een heel handig topic met een tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Ik raad je aan om hier te kijken. Die tips en handelingen helpen je al een flink eind op weg!

Hallo. 
Mijn modem is uitgegaan en na een paar peer proberen te herstarten gaat het niet aan. 

Al een week had ik problemen met de tv gids die niet werkte. Sinds eergisteren werkte opeens maar de helft van de zenders. Ik probeerde het stappenplan te volgen en een reset uit te voeren. Nadat ik het kastje van de stroom haalde deed het niets meer. Het lampje blijft blauw maar het beeld zwart. Reageert niet op de knoppen van de afstandbediening verder. Je ziet het blauwe lampje knipperen maar het doet niets. 
 

Ik heb gebeld naar de klantenservice en die is echt belabberd. Het vrouwtje dat ik aan de lijn had gaf zelf al aan dat ze nieuw is en er nu niet veel mensen werken dus ze kan niks navragen. Ze kon niet doorverbinden. Ze kon als compensatie 20 euro crediteren maar als ik later bel zou dat meer kunnen zijn.
 

Ik mocht kiezen of een nieuw kastje of een monteur laten komen. Ja, weet ik veel wat dan werkt. Ik wil gewoon dat zo snel mogelijk gemaakt word. Ik zit nu in de kerstvakantie zonder televisie en daar kan ik ook nog een week op wachten tot het gemaakt is. Ben pas een maand klant maar televisie van t-mobile is echt waardeloos. Internet is prima, complimenten daarvoor. 

Een simpele mail sturen of iets dergelijk kan dus niet. Vandaar mijn klacht hierop. Verbeter je klantenservice en zet er professionele mensen neer. Bij Guidion is het wel goed geregeld. Je snapt waarschijnlijk wel dat die 20 euro compensatie mij geen zak kan schelen en dat ik gewoon tv wil kijken. Het moet zeker geregeld worden voor de eredivisie weer begint. En opzeggen ging ook lekker moeilijk want zit nog een jaar vast aan die waardeloze tv.

 

 

Ik vond alles hopeloos van TM behalve de TV, ouderwets systeem idd, maar beter beeld en meer zenders dan bij Telfort, dus mij hoor je daar niet over.

 

Maar hoe is die box aangesloten op het modem, netjes via een kabel of via stopcontact adaptors, daarmee gaat het meeste mis, zeker als de gids niet bereikbaar is.

ik ken deze tips inmiddels uit mijn hoofd en geef toe dat ze werken, ik ben klant vanaf oktober en moet minstens 1 x per week alles resetten,  ik kijk heel weinig tv, dus als ik drie dagen niet gekeken heb dan krijg ik vaak de melding dat de netwerkkabel niet in de goede poort zit.  Soms red ik het met herstarten van de tvbox alleen maar vaak moet ik ook de router herstarten hetgeen niet in goede aarde valt bij zoonlief die een belangrijke Fifawedstrijd speelt of dochterlief die midden in haar netflixserie zit.

Ik kijk nog minder tv, en dan vaak nog via de app op de laptop en dan via hdmi naar het tv scherm. het beeld is iets minder maar voldoet.  Ik ben blij met het snelle glasvezelinternet maar de tv-box bevalt mij  absoluut niet. Blijkbaar is het bekend probleem, de klantenservice komt ook niet verder dan het advies, reset en geduld.

Hi,
I understand Dutch so you could reply back in Dutch. I am writing in English because that is my native language and if I attempted to explain my situation in Dutch I do not think I could explain the issue and steps I have takend well enough.
I get an error message on my TV.
"Er heer zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer."
I have had it for 2 weeks now.
I have pulled the power plugs on the modem, Set-top Box, the media converter and them plugged them all in again after about 10 min and I still receive the error.
I have also moved the TV cable from the 3rd port to the 4th port but I still get the error.
From the TV guide I can start the program from the beginning and watch the entire TV show from the set-box, and I can also watch TV live from the TV anywhere app. But I am not able to watch the TV channels live.

Could someone please suggest the following steps I can try to solve this problem?
Thanks in advance for your help.

Ik heb een Entone TV-decoder met opname mogelijkheid en sinds gisteravond (9-5) werkt deze niet meer. ik heb de decoder al opnieuw laten opstarten, de stekker er uit gehad maar mijn TV blijft zwart, stekkers en alles nagekeken, alles wat ook maar iets ermee te maken kan hebben gereset.

Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Reageer