Sticky

TV foutmelding codes

  • 6 februari 2017
  • 61 reacties
  • 29496 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2908 reacties
Als je TV kijkt via T-Mobile Thuis maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Unable to get upgrade firmware [6-6-2019] Deze melding komy naar voren bij een aantal nieuwe klanten. Zie jij deze foutmelding staan na het aansluiten van jouw TV Box? Laat het dan weten in dit topic, dan gaan we dit op afstand voor je verhelpen.


Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

Geen Signaal || No Input || No SignalDe TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".
Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet CableReden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP serverReden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).

Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versieDeze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)
Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezetDeze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.
Unable to get upgrade firmware[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Error, er heeft zich een fout voorgedaan...Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.
Authenticatie misluktDe registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.
Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

61 reacties

Ik zit met het zelfde probleem. Op een andere plaats in het forum heb ik dit ook al gepost. (Ik weet niet precies waar, want voor mij is dit onbekend terrein). In ieder geval heb ik alle suggesties, die mij aangereikt zijn en die ik heb gelezen, uitgevoerd telkens met hetzelfde resultaat. Ik snap ook niet dat dit reeds lang bekende probleem nog niet opgelost is.
Als het inderdaad zo is, zoals hier en daar beweerd wordt, dat de MAC adressen van de geleverde TV boxen niet op het lijstje staan bij T-Mobile, dan is dat wel heel erg slordig. Dat verdient een robuustere aanpak dan resetten en nog eens resetten. Geef dan aan waar en hoe je hoe je het MAC adres kunt deponeren om dit probleem op te lossen. Het zou nog beter zijn als het lijstje bij T-Mobile om te beginnen compleet was.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @ Sorcha, @R_Lee & @royelbers

Kunnen jullie als laatste test de volgende handeling uitvoeren:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Mocht de bovenstaande handeling niet hebben geholpen dan wil ik jullie vragen om mij een privébericht te sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat. Deze informatie vinden jullie aan de onderzijde van de TV Box(en). Ik hoor graag of het heeft geholpen!


Hallo. Ook bij mij lukt het niet met de TV box Amino Aria 610X. De melding "Unable to get upgrade firmware" heb ik al heel wat keren gezien. Modem Zyxel T-50 werkt goed, want internet en telefoon werken. Maar de TV box krijg ik niet aan de praat ondanks reset van de box, van het modem, switchen van kabels en poorten.
En ook ik heb het zelfde probleem.. Unable to get upgrade firmware .. heb alles al geprobeerd! Wat nu?
Reputatie 7
Badge +6
Unable to get upgrade firmware
[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Reputatie 7
Badge +6
Unable to get upgrade firmware [UPDATE 6-6-2019]
Deze melding kwam naar voren bij nieuwe klanten. Sinds vandaag (6 juni 13:30) is dit probleem verholpen! Staat de foutmelding bij jou nog in beeld? Haal dan de TV Box kort van de stroom en laat deze opnieuw opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:

Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.

Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Had al eerder en reactie geplaatst maar is het in het forum oerwoud niet meer te vinden. Ook ik nog geen sms en email gehad en werken alle suggesties niet. Men heeft de zaken bij T Mobile gewoon niet onder controle, leiding van het bedrijf heeft geen idee wat er gebeurt en ligt ergens te snurken. Al twee jaar lang accepteert T-Mobile boxen die niet werken en stuurt ze gewoon naar ons, wetende dat ze niet zullen werken. Wordt tijd dat wij de consumentenbond of Opgelicht gaan inschakelen, dan hoop ik dat er iemand wakker wordt. Ronduit onacceptabel
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server
Verberg inhoud
Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:
  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.
Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).

Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Eerlijk is eerlijk. Niks vernomen van de technische dienst maar toch maar weer geprobeerd en nu lukte het ineens wel zonder al het gedoe. Gewoon aangesloten en beiden boxen zijn nu geupdate. Weet niet wat er gedaan is achter de schermen bij T Mobile maar nogmaals eerlijk is eerlijk. Het werkt.

klacht afgehandeld bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Hey @WimSchram, @Steurtje & @Alice80,

Er zijn een aantal stappen die jullie kunnen uitvoeren om dit op te lossen. Als eerste wil ik jullie de volgende handeling aanraden; het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Heel vaak lost dit eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag van jullie of het heeft geholpen!
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Hallo Piotr,
Bedankt voor je reactie, maar die acties heb ik al een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat. Gisterenavond had ik zowaar iemand van de helpdesk aan de lijn, maar die heeft op afstand het modem gereset waardoor de telefoon dus uitviel en waardoor ik geen idee heb of hij nog verdere handelingen voor mij had. Er is niet meer teruggebeld. Jammer.
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Hoi pjotr, bedankt voor je reactie. Nadat we heel boos hebben gedaan aan de telefoon werkt het nu! We zijn heel blij, alleen doet de Wi-Fi het boven niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Groet Alice
goedendag, gister ben ik begonnen met mijn nieuwe aansluiting, het aansluiten van de modem was geen probleem, echter het probleem zijn de 2 ENTONE tv boxen die beide een foutmelding geven : No NTP Server found en vervolgens op het ENTONE logo blijven staan met onder in het scherm : Server Connection Complete APP:2.9.3.1-etv-vma--glop de modem is een ZYXEL T-50 na het lezen van het forum heb ik reeds de modem en tv box uitgehad en eerst de modem op laten starten daarna de stb en na medling dat er geen ethernet verbinding was de ethernet kabel bevestigd helaas met dezelfde uitkomst. met WIFI en Internet geen problemen alleen met de STB, tevens heb ik naast de meegeleverde kabels ook mijn eigen kabels getest maar helaas met het zelfde resultaat.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @WimSchram,

Oef dat is niet zo handig en balen dat het nog niet werkt! Kun je eerst je modem nogmaals van het stopcontact halen. Nadat je modem is opgestart, je netwerkkabel van de TV Box in een andere poort op je modem proberen te verplaatsen (LAN 3 of 4)? En heb je eventueel een andere netwerkkabel om te testen of het daarmee wel werkt? Mocht dat niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je daar graag verder!


Hey @Alice80,

Top dat je TV weer werkt naar behoren! En hopelijk is de boosheid al een beetje gezakt.😯 Krijg je op andere plekken in je huis wel een werkende Wifi verbinding? We hebben een heel handig topic met een tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Ik raad je aan om hier te kijken. Die tips en handelingen helpen je al een flink eind op weg!
Hi,
I understand Dutch so you could reply back in Dutch. I am writing in English because that is my native language and if I attempted to explain my situation in Dutch I do not think I could explain the issue and steps I have takend well enough.
I get an error message on my TV.
"Er heer zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer."
I have had it for 2 weeks now.
I have pulled the power plugs on the modem, Set-top Box, the media converter and them plugged them all in again after about 10 min and I still receive the error.
I have also moved the TV cable from the 3rd port to the 4th port but I still get the error.
From the TV guide I can start the program from the beginning and watch the entire TV show from the set-box, and I can also watch TV live from the TV anywhere app. But I am not able to watch the TV channels live.

Could someone please suggest the following steps I can try to solve this problem?
Thanks in advance for your help.
Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @PepijnvL, heb je dit probleem kunnen oplossen? Vaak helpt het om heel even je TV Box "wakker" te schudden door 'm heel even van het stopcontact af te halen.

Hey @ldortmans, ik zie dat onze technische dienst met je TV Box aan de slag is gegaan. Kun je nu wel weer probleemloos TV kijken?
Hier ook alles geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.
Unable to get upgrade firmware.
Please contact technical support.

Al contact gehad met klantenservice en ook stappen doorgenomen maar heeft niet geholpen.
Het ging 5 tot 10 dagen duren wegens drukte.
Reputatie 7
Badge +7
@Ann1980 Op 12 september hadden we een verstoring van de TV dienst in een aantal specifieke postcode gebieden maar gelukkig was dit van korte duur, excuses voor de overlast!

@RGvdS Hmm dat klinkt inderdaad als een probleem met de switch. Is dit een managed of unmanaged switch? Die eerst kan voor problemen zorgen met de doorgifte. Een simpele unmanaged switch werkt het beste (bijvoorbeeld van Sitecom). We komen de TP-Link TL-SG105 ook veel tegen maar deze werkt helaas dan weer niet.

@WhySoSerious Helder, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst!
Reputatie 3
Badge +3

Hoi@Familie pollewop,

 

Hoe gaat het momenteel met de aansluiting? Werkt jullie beeld op beide TV Boxen weer naar behoren? We hebben namelijk een bekende issue/storing in combinatie met de Zyxel. Klanten kunnen wegvallend beeld ervaren, dit resulteert in een error rechtsboven. Gelukkig is deze storing in onderzoek bij alle verantwoordelijke afdelingen. De specialisten verwachten dat dit zo spoedig mogelijk opgelost zal zijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan een bepaald gebied, maar echt aan het Zyxel modem zelf. Zou je me in een privéberichtje willen vermelden welke andere apparatuur je aangesloten hebt op het moment dat het beeld wegviel? Denk aan telefoons, tablets, Smart Tv, Smart home appartuur enzovoort. Thanks alvast voor je medewerking!

Hoi,
Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!

Gelukkig doet de tv het nu ook. Fijn!

Na een keer of 3 opnieuw stekkers eruit en opnieuw opstarten deed hij het weer. Odd een zyxel modem. Dit gebeurt wel vaker.

Wij ervaren de verbinding sowieso als zeer slecht. Wij waren gewend de radio de hele dag aan te hebben ook als we niet thuis zijn voor de honden. Dit kan bij T- mobile thuis niet meer, omdat na een uur of 4 er geen geluid meer uit de radio komt. Dan moet de mediabox uit en aan gezet worden en speelt hij weer een poosje.

Reageer