Beantwoord

TV foutmelding of zwart beeld

  • 24 January 2020
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Tv box geeft alleen maar problemen (ophalen van IP adres niet gelukt #907). Of ik kan geen tv kijken (Netflix etc. doet het dan wel) of ik kan wel tv kijken maar beeld wordt om de 20 seconden zwart en loopt dan wel verder. Heb al 1000 keer het modem en tv box herstart, soms wordt het dan even opgelost maar problemen komen altijd weer terug.

De telefoon aansluiting doet het al maanden niet gaat gelijk naar voicemail en zelf kan ik niet bellen…

Internet verbinding valt regelmatig weg als computer in slaapmodus is geweest.

Kortom ik word er best moedeloos van.

 

icon

Beste antwoord door Sander 26 January 2020, 14:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @ares,

 

Ik kijk direct met je mee! Ik zie dat er al een opdracht uitstaat voor onze technische dienst, dat is mooi. Ik heb nog enkele aanvullende vragen voor je. Wil je mij hierbij helpen?

 

  1. Hoe is het modem verbonden met het aansluitpunt? Kun je dit beschrijven of een foto van maken?
  2. Hoe is de TV Box verbonden met het modem? Is dit met een rechtstreekse kabel of zit hier iets tussen? Denk bijvoorbeeld aan een adapter of switch. 
  3. Vallen de diensten tegelijk weg? Dus TV, internet, Wifi en vast Bellen?
  4. Welke lampjes branden op het moment dat alles wegvalt?

 

Ik hoor graag je bevindingen, zodat we het direct kunnen achterhalen wat de mogelijke oorzaak is!

Het is ooit aangesloten door de monteur van Qdion en er is er ooit weer een geweest die instellingen aan het modem heeft gedaan. Alle tv's en pc/playstation zijn verbonden aan het modem of de switch (die een paar maanden geleden voor de zekerheid vervangen is).

Vast bellen functioneert permanent al maanden niet. Bij gebeld worden krijgt de beller gelijk de voicemail. Zelf bellen gaat niet.

Alle tv's bevriezen tegelijkertijd en worden volgens mij ook op hetzelfde moment zwart. Dit wordt na een reset na verloop van tijd overigens wel steeds sneller achter elkaar en duurt het zwart zijn steeds langer. Netflix blijft ten alle tijden wel functioneren en wordt het beeld nooit zwart, terwijl bij playstation de boel wel blijft draaien maar het beeld wel om de 30/40 seconden zwart wordt.

Internet valt er voornamelijk uit als de computer in slaapmodus heeft gestaan, deze moet je dan opnieuw verbinden met het netwerk.

Naar de lampjes van de modem heb ik nooit gekeken tijdens een uitval.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ares,

 

Bedankt voor de toelichtingen! Sander heeft dit doorgezet naar de techneuten, als bijlage bij de reeds uitgezette taak. Het is het is begrijpelijk dat je hier een beetje moedeloos van wordt, maar geen zorgen. De technici zetten alles op alles om de oorzaak te achterhalen en het voor je op te lossen. :smiley:

Helaas nog steeds niet opgelost!

 

Nadat een paar maanden geleden de monteur de tv's met een ander model modem in het geheel niet aan de praat kreeg, heb ik een nieuw (oud model) modem toegestuurd gekregen en deze aangesloten. Het resultaat hiervan was werkbaar af en toe storing (geen beeld) of blokken. herstarten van programma's niet altijd meer mogelijk en het verdwijnen van de guide. Dit was meestal wel op te lossen door modem reset. De laatste weken is het echter weer goed mis Nederland 1 is alleen te bekijken door meteen op de programma gemist button te drukken anders loopt hij vast. Nu alweer het hele weekend geen TV ondanks harde reset van zowel modem als losse kastjes per tv. Terwijl Netflix en de playstation wel gewoon draaien. Ik heb het een tijd laten gaan vanwege de Corona perikelen maar nu ben ik het echt goed zat. Ook vind ik het een beetje jammer dat er na de komst van de monteur nooit terugkoppeling heeft plaatsgevonden door T-mobile…

Overweeg nu toch echt om mijn verbintenis op te gaan zeggen.

Reputatie 7

Hi @ares, ik zie dat je ondertussen telefonisch contact hebt gehad en dat mijn collega het samen met je op heeft kunnen lossen, top. Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten! :slight_smile:

Doe ik. Ik denk dat het onderliggende probleem eindelijk is opgelost. Groot compliment aan Maggie van de klantenservice!

Reageer