Tv geeft zwart beeld

  • 3 January 2021
  • 24 reacties
  • 1390 Bekeken

Reputatie 3

Bij wisseling van kanaal werd beeld plotseling zwart. Heb wel internet !

Gepoogd de tv weer aan te zetten , maar krijg dan een mooi blauw scherm.


24 reacties

Hi George, na reset doet hij het weer even, mar het probleem zit hem bij tmobile

Reputatie 3

Wat bedoel met reset...modem even uit- en dan weer aanzetten ?

Hoezo zit het probleem bij tmobile ?

Zelfde problemen gehad. Decoder van stroom af en weer aan. Soms alleen net 1 tm 3. Na een tijd weer andere netten. 

Eventueel grote reset, router en decoder uit en van het stroom. 

Al een paar keer gehad. Mega irritant. Na de laatste groot update alleen maar problemen. Ik moet het nog 3 maanden uithouden en ben naar een ander provider. 

Reputatie 3

Na modem opnieuw re hebben opgestart kreeg ik de melding dat ik op bron moest drukken en dat totaal geen effect. De tv box uit - en aangezet en kreeg ik beeld (kanaal 1) , maar kreeg het volgend probleem...kan niet van zender wisselen op welke toets ik ook druk...pauze toets werkt ook niet wel de volume toets..word er wel moe van onderhand...heb tmobile ietsje langer dan 2 maanden, maar ik heb al het een ander aan problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @George Nieuwenboom, leuk dat we elkaar ook nu weer spreken - al is de reden minder aangenaam natuurlijk!

Wat betreft het TV-probleem: zoals @theorganiser aangeeft, is dit een reeds gemeld probleem en lijkt het bij ons te liggen. We zijn elke case op individuele basis aan het onderzoeken, maar het lijkt na de update inderdaad verkeerd te zijn gegaan.

Kun je nog één ding proberen, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.

Om uit te sluiten dat het aan eigen bekabeling of de oorzaak extern ligt, dient bovengenoemde optie eerst te worden uitgevoerd. Mocht dit nog niet helpen, dan laat ik het graag zo goed en zo snel mogelijk onderzoeken door mijn ervaren tech-collega's. We gaan dit oplossen!

Reputatie 3

Hallo Jason. Allereerst mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en bovenal vwb de gezondheid. Take care.

Omdat ik niet “direct “ antwoord van jullie kreeg ben ik zelf maar wat gaan doen.

Ik heb de stroomkabel van de tv box uitgehaald en de modem uit- en weer aangezet.

Toen alle 7 lampjes weer volop begonnen te knipperen heb ik de stroomkabel  vd tv box weer ingestoken.die is zich opnieuw aan het opstarten. En tot mijn verbazing deed alles weer.

 

Ik had ergens gelezen dat ook de internetkabel uit moest, maar die kreeg ik met geen mogelijkheid uit. Hoe dan ook...tot nu toe werkt het weer, maar  voor hoelang.

 

Ik heb wel een andere vraag. Ik heb een sonos systeem (playbar en 2 speakers). Het gebeurt regelmatig dat het sonossysteem geen verbinding  heeft. Sonos zegt dan dat er iets is met het netwerk. Na een paar keer van dit soort problemen te hebben opgelost, weet ik nu dat ik de stroomkabel van de playbar en de 2 speakers eruit moet halen en vervolgens weer alle kabels insteken en dan heb ik de “kamers" weer op mijn sonos app. Dus opgelost..

Vraag is waarom het netwerk regelmatig weg valt .

 

Jason, toch bedankt voor je reactie.

Groeten en een minder problemen in 2021.

George Nieuwenboom

Reputatie 2

iedereen nog de beste wensen…

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde euvel: als ik een zender kies (via lijst) zwart beeld. Dus geen live-tv. 

Maar als ik ga rommelen zoals ouder programma terugkijken of begin gemist (blauwe knop) dan werkt dat wel: als ik deze dan beeindig gaat hij naar live uitzending. 

Heb t modem en tvkastje al uit/aan gezet (wat niet werkte) maar niet eerst de prik erop en dan pas de internetkabel. Dat ga ik morgen doen dus: kan ik het wat beter zien. 

 

Gerda

 

Reputatie 7

Hi @George Nieuwenboom ,

Ik heb meteen je verbinding erbij gepakt en zie dat tot aan het modem netjes en stabiel de verbinding binnenkrijgt. Volgens mij begrijp ik uit jouw verhaal dat de Sonos playbar verbonden is met het Wifi-netwerk. Een wisseling van kanaal of frequentie kan dan ervoor zorgen dat het signaal even wegvalt. De tips in dit topic (link is klikbaar) zorgen vaak voor meer stabiliteit, waardoor jouw Sonos playbar aan blijft staan.

Is het gelukt helemaal gelukt met de reset @Gerda w ? Ik ben erg benieuwd of deze resultaat heeft geboekt! 

Reputatie 2

Ha Boris

 

Is gelukt. Als ik n probleem heb met tv kastje en/of internet gooide ik er gewoon de prik in een keer eruit en na even wachten weer aan, dat werkte meestal wel. In dit geval had ik de volgorde die jullie beschrijven aangehouden en nu werkt het zappen weer normaal, dus live uitzending is niet meer zwart. 

De overige functies werken alhoewel ik merk bij terugkijken dat t beeld nu soms blijft hangen: ff terugspoelen en werkt dan ook wel. Altijd lastig om te bepalen of het de moeite is om er een item van te maken. 

Bedankt weer

Reputatie 2

Sinds gisteren weer min of meer hetzelfde probleem: eerst als ik op een zender via de gids druk krijg ik het vorige eerdere programma niet de huidige (live) dan moet ik die stoppen en dan gaat hij naar de huidige live tijdstip van die zender. Vandaag bij gebruik gids (favorietenlijst) geen live-uitzending (krijg zwart beeld, geen geluid). Pas als ik op die zender mbv gids naar oude uitzending ga (die wel opstart) en dan weer stop en aangeef dat hij naar live uitzending moet gaan zie ik weer het lopende programma. 

 

`Dit is op alle zenders die ik in mijn favorieten heb. Dus weer prik eraf, kastje aan zonder internetdraad, etcetc.

Nu werkt hij weer, wat fijn is maar ik had liever dat het geheel goed werkte en blijft werken.

 

IS hier nog een topic over en staat dit op de goede plek?

 

Groet Gerda

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Gerda w, top dat je het aangeeft, zo kunnen we het samen onderzoeken!

Kan het kloppen dat je andere apparatuur tussen modem en TV Box aangesloten hebt? Bijvoorbeeld: een audio-versterker/geluidsinstallatie of een switch? We hebben het issue met zwart beeld in behandeling genomen en de meeste problemen zouden opgelost moeten zijn. 

Uiteraard heb ik een lijnmeting gedaan om te controleren of het probleem ontstaan kan zijn door een verbindingsfout, maar de verbinding zelf ziet er uitstekend uit. Ik zie ook dat de streamkwaliteit van de TV Box sinds 12 januari op gemiddeld 93 tot 95 procent hangt. Dat is nog niet volledig op het gewenste niveau (97 procent), maar duidt wel op een aanzienlijke verbetering. Ervaar jij dit ook zo?

Laat me alsjeblieft weten of het inmiddels weer werkt. Zo niet, dan zet ik het meteen door naar de experts!

Reputatie 2

Ha Jason bedankt voor je reactie. Het werkt weer sinds loskoppelen en opnieuw opstarten. 

Het lijkt alsof 1 functie van het menu/programma niet goed werkt nl. met live uitzending. Het programma menu is te zien, terugkijken werkt, opnieuw bij begin starten ook maar niet live. Zoals ik al beschreven had. 

Ik wijt het aan de nieuwe versie? 

Groet Gerda

Reputatie 2

Op dit moment werkt gids weer niet mbt zappen. Live uitzending is zwart bij alle zenders. Ik meld het maar even en via pauze, en dan terug naar live tv. 
moedeloos morgen maar weer de stekkers eruit

Bij mij werkt het ook al 3 dagen niet, alleen NPO 1,2,3.. gids is leeg. Niks helpt: klooien met stroom en UTP-kabels, fabrieks reset, andere box…
Wat me wel opvalt is dat de opstart van de box lang bezig is met het ophalen vd systeemtijd..dat lijkt niet te lukken want in de gids zie ik niet de goede tijd en staat er iets als programma ophalen mislukt.

Midweeks voetbal gemist en nu in het weekend waarschijnlijk weer.. een van de kleine verzetjes nog in Corona-tijd..  echt waardeloos van t-mobile!!!!

Reputatie 2

Wel hele specifieke problemen dat met die lege gids en die van mij (geen LIVE uitzending). Heb geen idee hoe dat (technisch) werkt met zo een digitale gids. 

Soms denk ik dat ik live zit te kijken en dan pakt hij een oude programma van 1 of twee uren terug. 

Ik heb zojuist weer de heropstart/reset procedure gevolgd en gelukkig werkt dat wel bij mij (voor hoelang?). Ik heb niet opgelet hoelang de opstart duurt van de tv-box. Heb geen vergelijking maar het lijkt wel redelijk snel. 

Het vervelende met opstarten is ook dat ik weer van internet af ben (werk thuis).

Ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gerda w, bedankt voor alle informatie en terugkoppelingen. Ik heb alles gebundeld en doorgegeven aan de experts. Het wordt binnen maximaal vijf dagen opgepakt. Dankzij jouw omschrijving kunnen we dit sneller herstellen!

Zodra er een oplossing bekendgemaakt is, zal ik die meteen doorgeven. 

 

Hoi @Yuri72, ook bedankt voor het doorgeven en aankaarten van het probleem. We zouden dit eerder vorige week opgelost hebben, maar klaarblijkelijk speelt het in enkele gevallen toch nog/weer op. Ik zet jouw situatie ook graag door, maar heb eerst nog een paar prangende vragen:

  1. Ik kan de verbinding niet uitlezen; kan het kloppen dat je het modem ontkoppeld hebt? 
  2. Hoe is de TV Box op het modem aangesloten? Is dat met een directe verbinding of via een powerline (draadloos) adapter?
  3. Heb je externe apparatuur tussen het modem en de box aangesloten? Bijvoorbeeld een audioversterker?
  4. Wat gebeurt er wanneer je het modem en de box gedurende 20 seconden stroomloos houdt, terwijl de internetkabel ontkoppeld is en de boel dan weer inplugt?
  5. Welke tijd zie je in de gids staan?

Sorry voor het ongemak aan jullie beide! In een tijd als deze is het een verademing om de TV te hebben, maar dan moet het wel werken.

Zodra ik jouw antwoorden heb, kan ik bij de TD aankloppen met een case. Thanks alvast voor je medewerking! @Yuri72 

@Jason, thx voor je reactie. In een andere thread had ik gemeld dat het sinds vrijdag weer werkt!

Reputatie 7
Badge +16

@Yuri72 Dat is erg goed nieuws, blij te horen dat het weer werkt! Mocht ik toch nog iets kunnen bijdragen of ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

Stay safe en een mooie dag toegewenst! 

Reputatie 2

Vandaag mailbericht van T-Mobile:
​​​​​Je hebt aangegeven dat er iets mis is met een van je T-Mobile Thuis apparaten. Je apparaat is helaas niet te repareren. 

Hierdoor kan je even niet optimaal gebruik kunt maken van de diensten van T-Mobile Thuis. Maar maak je geen zorgen, de nieuwe apparatuur is al onderweg. Je kunt deze zelf installeren. 

 

Blijkbaar is het verholpen met een nieuw apparaat krijgen ivm bovenstaande problemen. Er staat niet in wat voor een apparaat hoop op een tv-box, en niet een modem.

Ik was wel nieuwsgierig hoe dat zit met het menu en de functionaliteit, ligt het daaraan? Hoe werkt dat?

 

groetjes weer

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gerda w, je hebt de vervangende box zaterdag ontvangen, zie ik. Fijn dat het binnengekomen is. Aan de verbinding te zien, werkt de box uitstekend, klopt dit met jouw bevindingen?

Het menu en de functionaliteit zijn hetzelfde als bij de vorige box. Mag ik je nog verzoeken om de oude box naar ons terug te sturen, alsjeblieft?

Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die je de 22e ontvangen hebt. Indien je dit liever in een video uitgelegd ziet, neem dan een kijkje in ons speciale retourtopic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Alvast bedankt voor de medewerking en veel kijkplezier toegewenst!

Reputatie 2

Gelukkig was het alleen de tvbox. Opnieuw “geïnstalleerd “ en dan kom je er ook achter dat je instellingen zoals favorieten allemaal bewaard zijn🙂

het werkt weer prima en de oude staat verzendklaar. 
bedankt

 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed om te horen @Gerda w! Fijn ook dat de favorieten bewaard zijn, dat is wel een grote pre van T-Mobile TV.

Alvast bedankt voor het terugsturen van de oude box!

Reputatie 2

Zou T mobile zoals beloofd een mail willen sturen dat ze het apparaat ontvangen hebben eergisteren. Ik wacht nog steeds op een bevestiging..

26 januari 21:30

Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

Bezorgd op 26 januari 21:https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ782287018-NL-1117ZZ

 

vriendelijke groet

Gerda Kuijsten

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gerda w, het retourproces kan nog een paar dagen duren qua verwerking. Maar geen zorgen, ik zie dat je gisteravond omstreeks 19:15 van ons de bevestiging hebt ontvangen. Harstikke bedankt voor het terugsturen en een mooi weekend toegewenst! 😄

Reageer