Beantwoord

TV-gids klopt niet

  • 27 December 2017
  • 10 reacties
  • 1115 Bekeken

Hoe kan het dat elke dag de tv-gids niet klopt met wat er daadwerkelijk op tv is?
Zoals RTL Crime waar meer dan "een keer" hele andere dingen op komen ?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 27 December 2017, 23:28

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Ervaar je het probleem ook op de 'grote' zenders? Zoals NPO1/2/3, RTL4/5/7/8, BBC One/Two (NIET First! Dat is een vulzender), Een, etc?

Dat probleem heb ik met opvulzenders als RTL Crime al jaren. (via Ziggo). Meestal komt dat omdat die zenders niet actief beheerd worden, en ze maar gewoon globaal een guide doorgeven aan de providers die meestal niet klopt.
Ja die NL'zenders kijk ik nooit, zijn allemaal van die domme programma's en veel herhalingen.

Of het nou opvul zenders zijn of niet, dan moet en hoort de gids nog wel kloppen.
Je betaald niet voor niets een hoop centen voor. Dus dat is gewoon een makkelijke smoes.

Hetzelfde geld voor als je iets halverwege de serie of programma kiest om het vanaf het begin te laten afspelen. Dan doet ie het ook maar half, want net voor het einde stopt ie er dan mee.

Het zijn gewoon smerige zakkenvullers!!
Reputatie 6
Dankje @ShadowLea, 'opvulzender' was het woord dat ik al tijden zocht zonder te weten dat ik er naar op zoek was :)

@DeKameleon Ieder z'n smaak, ik trek juist dagelijks gratis Digitenne programma's uit de lucht, dat houdt een harde schijf draaiende bij deze winterkou en zo af en toe scroll ik er doorheen.
Misschien kun je eens overwegen om de geldkraan richting de zakkenvullers door opvulzenders dicht te draaien als je het idee hebt dat je voor niets betaald.
Reputatie 5
@DeKameleon
Ik ben het met je eens hoor, de guide hoort gewoon te kloppen. Vooral voor het belachelijk hoge bedrag dat er elke maand voor wordt gevraagd...

En dat vind ik ook van het feit dat het allemaal in 480p wordt uitgezonden. 720p is zelfs teveel moeite voor Nederland.

Ik erger mij sowieso aan die opvulzenders. Ze zitten vol met herhalingen, reclame en de afleveringen van series is meestal ook geen enkele volgorde in te vinden. En het gros is ook nog eens van die inhoudsloze onzin waar het nationaal IQ van in de min zakt.

BBC First is helemaal een drama. De BBC zelf heeft geen reclame (en heb ik ook voornamelijk aan staan), want het is een gesubsidieerde zender. BBC First, daarentegen, is voor de Benelux. Eerste paar maanden hadden ze keurig geen reclameblokken, en kreeg je series als Midsomer Murders gewoon netjes de hele aflevering van te zien, in de juiste volgorde.

Nu krijg je elke 10 minuten een reclameblok van 12 minuten, en zijn de afleveringen in tweeën geknipt. En als ze de twee helften nou nog gewoon achter elkaar uitzenden, oke, maar ook dat doen ze niet eens. Deel 2 krijg je ergens 5 dagen later. En alle seizoenen worden door elkaar uitgezonden. 😠

Dus we downloaden alles maar weer gewoon, want de TV zenders heb je weer eens geen ene moer aan.

Somt wel zo'n beetje het niveau op van TV in Nederland, helaas. Grof betalen, weinig ervoor terug krijgen. Maar wel een gigantische kerstbonus voor de directie, natuurlijk.

@tmoesel Haha, you're welcome 🙂
Reputatie 6
Badge
😉 zeker niet gezien wat tv in het buitenland kost. Dat 'grof' betalen is een schijntje vergeleken met bijv. Engeland (als je HD zenders wilt tenminste en misschien wat extra's). Hier willen we alles alleen er niet voor betalen 😳 (ja bij Ziggo betaal je er naar verhouding 'grof' voor voor NL begrippen).
480p is natuurlijk ook een onzin resolutie, teveel op Youtube gehangen zeker? SD tv is 576i en HD 720p of 1080i en in Nederland vrijwel altijd alleen 1080i ...
En als een serie 'nieuw' is op de BBC First dan is het redelijk logisch dat er één aflevering per week wordt uitgezonden anders ben je er ook weer zo doorheen he (als zender).

Wat betreft de gids en programmering: bij Eurosport klopte het ook al heel lang regelmatig niet maar dat is sinds een paar maanden vrijwel niet meer voorgekomen dus ergens is er wel iets aan gedaan. Die gegevens worden natuurlijk gewoon aangeleverd (ze gaan toch niet handmatig alle zenders langs om de gids in te vullen??). Maar goed om het aan de aandacht te brengen (net als ik met Eurosport heb gedaan) dan wordt er vast wel naar gekeken ...
Heeft tmobile nog een oplossing voor dit?
Zie dat dit probleem langer speelt...🙄 ook hier klopt de tv gids voor geen meter.
Programma wat er zou moeten zijn, is er niet, en bij terugkijken via de app kapt ie het programma vlak voor het einde af.
Toch wel spijt van de overstap
Reputatie 7
Hi @Me, dusa, we krijgen de programmering door vanuit de uitzenders, wanneer de programmering afwijkt dan kan het zijn dat de wijziging niet op tijd doorgegeven wordt waardoor de elektronische gids niet meer klopt. Hier hebben wij jammer genoeg geen invloed op. Ervaar je het te vroeg stoppen bij Gemist bij specifieke zenders of alle zenders? Bij de app kan je nog wel proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Opnemen bij T-mobile in vergelijking met Ziggo echt een drama! Ik kijk veel BBC en bv op vrijdagavond ook naar Gardners World. Dit is altijd op vrijdagavond alleen de tijd wil nog wel eens verschillen. Bij Ziggo: alle afleveringen van dit seizoemn opnemen? Ja aanvinken en klaar! Hele seizoen ongeacht tijdstip wordt keurig oogenomen.. Geldt ook voor alle programma's die bv maar 3 of 6 afleveringen kennen zoals bv Summer of Rockets of Salvage Hunters; the Restaurers enz... Dus alles maar op oneindig herhalen zetten met als gevolg dat ik ineens met een bak "the Simpsons" zit terwijl ik Will&Grace wilde opnemen maar de programmering is gewijzigd! Dus alle herhalende opnames eruit gefl...opnieuw beginnen... ( dus ook TBBT weer opnieuw instellen) geeft ie ineens aan dat er al " een opname met dezelfde informatie staat ingepland... Ik heb er n.b. speciaal de code voor in moeten tikken op al het oude eruit te krijgen! Hoogst irritant en gebruiksonvriendelijk allemaal en zeker niet van deze tijd... En altijd te laat starten of vroegtijdig stoppen... (Ja, ook met handmatig ingevoerde 5min vooraf en achteraf tijd) Brrr... Toch maar weer terug naar Ziggo want is echt heftig terug in de tijd...
En nu ik toch lekker bezig ben... Kan bij "geplande opname" de kolom "genre" (who cares?) niet vervangen worden door begin- en eindtijd van de betreffende opname? Ik neem The Big Bang altijd op maar soms moet er één wijken voor een andere opname en dan zie je tenminste direkt welk van de drie er uit moet! Dank!
Reputatie 7
Hey @Jeewee62, bedankt voor je feedback, tips en verbeteringen zijn goud waard! Onze developers werken continue aan het verbeteren van processen. Regelmatig komt er een update waarmee tegelijkertijd veel verbeteringen worden uitgevoerd op ons TV-platform. Ik hoop dat we in de toekomst wel aan je wensen kunnen voldoen.

Reageer