Beantwoord

TV hapert

  • 16 September 2018
  • 2 reacties
  • 1537 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds ruim 4 weken ben ik abonnee van Tmobile-thuis en mijn tv hapert met grote regelmaat. Een reset van mijn modem heeft helaas niet mogen baten. Hoe los ik dit op? Ik vind het tv kijken op deze manier heel vervelend.
icon

Beste antwoord door Piotr 18 September 2018, 16:36

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hey @Juutjed, welkom bij T-Mobile Thuis!

Ik begrijp dat je TV nog niet helemaal perfect werkt. Op deze pagina geven we enkele tips die je kunnen helpen bij TV problemen. Dan wil ik ook meteen vragen hoe de box verbonden is met het modem. Zit hier nog andere apparatuur tussen?

Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Hi Juutjed! Daar gaan we meteen wat aan doen! Ik heb op afstand meegekeken naar je TV verbinding en dit ziet er gelukkig overwegend goed uit! Ik zie afgelopen donderdag en maandag wel wat storing maar bij de overige dagen is het eigenlijk nihil. Klopt dit met jouw ervaring? Hoe vaak ervaar je het haperen? Mocht het vaker voorkomen probeer dan onderstaande stappen. Hiermee meldt je TV zich opnieuw aan op de modem.

Je zou ook de andere poort nog even kunnen proberen (3 en 4 zijn gereserveerd voor TV) en zorg uiteraard dat de TV Box rechstreeks aan is gesloten op de modem via een netwerkkabel (dus zonder eventuele powerline adapter of switch). Ik hoor graag wat het resultaat is!

1. Koppel de netwerk- en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de Tv Box de melding geeft: 'Ethernet not detected' sluit je de netwerkkabel weer aan.

Edit: Twee antwoorden voor de prijs van één! 🙂

Reageer