Beantwoord

TV hapert, downloadsnelheid 9 Mb/s

  • 18 December 2017
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Hoi,

TV hapert, soms een minuut OK en dan weer stil voor 10s. Ik heb de checklist in het forum bekeken en volgens mij gaat het fout bij de downloadsnelheid van de lijn naar ons huis: ik meet via internettesten 9 Mbit terwijl er minimaal 12 nodig is voor een goed TV signaal. Verder zit er niets tussen, directe kabel van modem naar TV, zowel LAN 3 als 4 geprobeerd.

Bij aanschaf was 14 Mbit aangegeven, dus nu zit de snelheid onder het beloofde. Net de klantenservice aan de lijn gehad waar 1e lijns support heel behulpzaam hun troubleshooting guide doorploegt (zonder enige kennis van zaken, maar 1e lijns is dan ook bedoeld voor de ('Oh ja, vergeten de stekker erin te doen'), terwijl ik al uitgesloten heb dat het kabelissues etc. zijn (ooit in de IT gewerkt). Nu is het doorgezet naar 2e lijns support, maar responstijd kan 5 (!) werkdagen zijn.

Hoe kan dit probleem sneller opgelost worden? Mijn vrouw is net thuis na een pittige operatie en een week geen TV is niet acceptabel nu...
icon

Beste antwoord door Sander 21 December 2017, 16:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hoi hippotion,

Wat een rottiming. Verlaagde bandbreedte komt wel erg rot uit nu. De pro-tip van Hidden.nld is zeker een mogelijkheid, maar voor iemand met een technische achtergrond wellicht nog te doen. Het is echter waarschijnlijker dat er iets misgaat in het netwerk. Daar kun jij niets aan doen. Om eerlijk te zijn, T-Mobile kan hier ook niet zoveel aan doen. Wij huren het netwerk in de veronderstelling dat er voldoende bandbreedte is. Dat blijkt nu niet het geval en dan gaan wij als de wiedeweerga aankloppen bij de netwerkbeheerder. Zij gaan nu onderzoeken waar het misgaat en dit herstellen. Je kunt je voorstellen dat hier wat tijd overheen gaat.

Maar goed, wat kunnen we wel doen? Je hebt natuurlijk ook de TV app: TV anywhere. Deze heeft minder bandbreedte nodig. Je kunt deze eventueel weer streamen naar je TV. Het is minder kwaliteit (geen HD), maar tenminste geen blokken. Wellicht dat je vrouw op een tablet ook fijn TV kijkt. Niet ideaal, maar wel een mogelijke tijdelijke tussenoplossing?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo hippotion,

Wat wel eens wil helpen is de draadjes even opnieuw aanstrippen bij het israpunt.
nou is 14Mbit ook niet om over naar huis te schrijven. hoop dat er snel een upgrade komt bij jou.
Via deze link kan je zien of het in de planning zit.
Aan de hand van de waardes van de lijn word er gekeken

Reageer