Beantwoord

TV kastje beeld valt weg

  • 25 December 2020
  • 33 reacties
  • 1370 Bekeken

Na het aanzetten van het TV kastje, valt het signaal weg zodra je op een knop van de afstandsbediening drukt. De tv geeft dat de melding dat er geen signaal is. Het enige dat helpt is de stekker van het tv kastje 10 seconden uit het stopcontact halen en het kastje opnieuw te starten, echter doet hetzelfde probleem zich dan weer voor. 

Het probleem lijkt in de software van het kastje te zitten.

Op dit moment kunnen we geen TV kijken via het T-Mobile kastje, wie kan mij helpen een oplossing te vinden?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 28 December 2020, 14:28

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @mroerink, wellicht dat het een te ver uitgedachte theorie is, maar aangezien ik dit probleem nog niet eerder heb gehoord, zou ik je graag willen vragen om het volgende te controleren: 

Je hebt natuurlijk een afstandsbediening van de TV zelf én een aparte afstandsbediening voor de TV Box. De afstandsbediening van de TV Box valt te koppelen, maar dit is denk een punt voor later.

Welk van deze twee afstandsbedieningen zorgt ervoor dat de TV naar ‘geen signaal’ springt? Ik heb namelijk een vermoeden dat je de afstandsbediening van de TV zelf gebruikt, waardoor je door de verschillende kanalen op de TV zelf gaat schakelen, terwijl deze kanalen leeg zijn omdat je geen kabel TV gebruikt.

Vervolgens is het mogelijk dat jouw TV terug springt naar het beeld van de TV Box zodra je deze een reset hebt gegeven, omdat sommige TVs automatisch naar een HDMI kanaal veranderen als ze merken dat er een apparaat op wordt aangesloten.

 

Mocht mijn theorie inderdaad kloppen, dan raad ik je graag aan om de afstandsbediening goed uit elkaar te houden, of om de afstandsbediening van de TV Box te koppelen met de TV zodat je meer kan besturen. Hoe dat moet, vind je in dit topic: [INFO] Afstandsbediening bestellen en handleiding.

 

In het geval dat mijn theorie niet klopt, wil ik je graag vragen om het volgende met de TV Box te proberen, zodat ik meer informatie kan krijgen over de TV Box:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 
  2. Haal de stroomkabel van het modem 20 seconden uit het stopcontact. 
  3. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten. 
  4. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Hierna kan je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box. ​ 

Ik ben benieuwd wat de uitkomst blijkt te zijn!

Hi Cal,

ik denk dat het koppelen van de afstandsbediening het eerste is wat iemand doet en dit is dan ook niet het probleem. Het TV-kastje geeft geen signaal meer zodra je via de TV-gids of menu een ander beeld wil opvragen dan hij weergeeft als je het tv kastje aan zet. De source voor de TV blijft hetzelfde, hij krijgt dus alleen geen signaal meer vanuit het TV kastje. 

Jouw alternatieven zijn al geprobeerd, de modem is gereset, het kastje is medere malen gereset en opnieuw ingesteld, dit alles zonder resultaat. Zojuist nogmaals volgens de volgorde die jij aangeeft, maar ook nu verdwijnt het signaal weer zodra je naar een andere zender wil schakelen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Michel

Reputatie 7

Hoi @mroerink ,

Dank je wel voor je heldere terugkoppeling! Ik ben natuurlijk direct gaan kijken in de verbinding om te zien of wij vanaf onze kant de TV Box net dat zetje kunnen geven, maar het lijkt erop dat deze niet is aangesloten. Kan jij dit vanaf jouw kant voor ons nagaan? Ik ben benieuwd hoe de TV Box is aangesloten op het modem en op welke LAN poort. Met deze extra informatie kan ik verder gaan zoeken naar de juiste oplossing! 

Hi Boris,

ik heb een kabel vanuit LAN3 naar het tv meubel (onder de vloer door). De kabel komt daar uit op een switch, waar de TV-box, PlayStation en de TV zelf op aangesloten zitten. Dit heeft tot nu toe nog nooit storingen opgeleverd, ook niet bij onze vorige glasvezelaanbieder.

Ondertussen doet onze tv-box het vandaag (even) gewoon, zonder dat we in de opstelling of gebruik iets gewijzigd hebben. Misschien dat jullie iets kunnen uitlezen waaruit blijkt wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik hoor graag wat de bevindingen zijn.

met vriendelijke groet, Michel

Inmiddels is het probleem weer terug. Beeld als we het kastje aanzetten, maar zodra we naar een andere zender gaan, valt het signaal vanuit het kastje naar de tv weg. Er zijn geen andere apparaten ingeschakeld en er is ook nu weer niets veranderd ten opzichte van gisteren, toen hij het wel een paar uurtjes deed.

tv kijken is dus onmogelijk en ik zou graag op korte termijn een oplossing zien. Wellicht een ander tv-kastje, aangezien wel duidelijk is dat daar het probleem in zit.

ik hoor het graag.

 

mvg Michel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mroerink, om helemaal uit te kunnen sluiten dat het aan de switch ligt, zou ik je willen vragen om de TV Box direct met een internetkabel op het modem aan te sluiten - ook al gaf de switch voorheen geen problemen, is het belangrijk na te gaan of het hier aan kan liggen. Zo kunnen we het probleem bij de hoorns aanpakken en een zo passend mogelijke oplossing aanbieden.

Om er zeker van te zijn dat het euvel niet in de box of inkomende verbinding ligt, heb ik een reprovisie gedaan zodat de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Zou je kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Thanks voor je medewerking!

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Hi Jason, zojuist de stekker uit het stopcontact gehad, TV-box direct aangesloten op de de modem, zonder switch. Helaas direct het wegvallen van het signaal bij overschakelen naar een andere zender. Het lijkt me ook niet aan de verbinding te liggen, dan zouden we de melding wel krijgen vanuit de TV-box dat er geen verbinding met internet gemaakt kan worden. De TV-box loopt gewoon direct vast en kan ook alleen opnieuw opgestart worden door de stroom er even af te halen.

mvg Michel

Hier precies hetzelfde probleem sinds inderdaad een week of 2.

Rechtstreeks aangesloten op het modem, na reset doet hij het weer even. maar na wisselen van een zender valt hij ook af en toe weer weg. 

Reputatie 2

Hallo, dit lijkt op het probleem dat ik had. Probeer eens als het probleem optreedt om de HDMI kabel uit de tv box te halen en na een paar sec. weer er in te doen. Zie:

 

Hallo, dit lijkt op het probleem dat ik had. Probeer eens als het probleem optreedt om de HDMI kabel uit de tv box te halen en na een paar sec. weer er in te doen. Zie:

 

Bedankt voor je reactie, ik heb het topic gelezen en dit is niet hetzelfde probleem. In mijn geval doet de TV box het gewoon na re-set en dit heeft niet te maken met hoe de tv aan of uitgezet wordt.

 

Ik zou graag van @Jason , @Boris of @Cal een oplossing krijgen. We zijn inmiddels 10 dagen onderweg sinds de start van dit topic en ik heb nog steeds geen bruikbare TV.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mroerink, ik heb jouw situatie volledig in kaart gebracht bij de technische dienst zodat er nu voor eens en altijd een oplossing kan worden gevonden. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot acht dagen verwerkingstijd.

Probeer in de tussentijd zoveel mogelijk gebruik te maken van TV Anywhere via een stream of anders door je telefoon/laptop/tablet te casten via Mirror View of Screencast naar de smart TV.

Reputatie 7
Badge +16

Hier precies hetzelfde probleem sinds inderdaad een week of 2.

Rechtstreeks aangesloten op het modem, na reset doet hij het weer even. maar na wisselen van een zender valt hij ook af en toe weer weg. 

Hoi @theorganiser, ik heb jouw situatie ook doorgezet, maar heb nog een aantal aanvullende vragen gesteld in het andere topic. We gaan dit oplossen!

Reputatie 1

Ik lijk een soortgelijk probleem te hebben. Ik heb een nieuw kastje opgestuurd gekregen, omdat mijn bestaande kastje nog oude software heeft met een oud menu. Ik kan daarop ook niet terug in de tijd een programma van NPO 1, 2 of 3 kijken. Die programma's zijn grijs in de TV-gids. Na het nieuwe kastje aangesloten te hebben, lijkt alles prima. Ik heb nu een nieuw menu en kan programma's van NPO 1, 2 en 3 terug kijken. Maar...: Als ik nu wissel naar bijvoorbeeld RTL 4 of 7, dan valt het HDMI signaal weg. Ik heb dan dus geen beeld meer op de TV. Ik kan het kastje echter ook niet terug schakelen naar NPO 1, 2 of 3. Het kastje reageert niet meer op de afstandsbediening, hoewel het blauwe lampje wel kort knippert als ik een toets indruk op de afstandsbediening. De enige optie is dat ik het kastje stroomloos maak en weer aanzet. Ik heb hetzelfde kastje ook op mijn TV op de slaapkamer geprobeerd en...: Werkt gewoon prima. Ik heb vervolgens de netwerk kabel beneden gewisseld, een andere poort op het modem geprobeerd, maar niets helpt. Dat terwijl mijn oude kastje wel gewoon RTL 4 en 7 weergeeft. Rara hoe kan dat. Zijn jullie nog bezig met een aanpassing hiervoor?

Reputatie 7

Hi @jaki12,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! Een bijzondere situatie, die ik ook graag bij de technische dienst wil aankaarten. Nu valt het natuurlijk direct op dat de aansluiting per televisie verschilt. Is het mogelijk dat deze verschillende HDMI-aansluitingen kennen? Misschien dat deze extra informatie net het beetje informatie geeft wat de technische dienst kan helpen dit op te lossen.

Reputatie 1

Wat bedoel je met verschillende HDMI aansluitingen? Welk verschil zou daarin kunnen zitten?

Reputatie 1

OLED55C8PLA - 4K Televisie

4x HDMI 2.0b (met 1 ARC)

 

32LB580V-ZM - Full HD Televisie

3 x HDMI 1.4

Reputatie 7

Hoi @jaki12 ,

Dank je wel voor de terugkoppeling en excuus voor de miscommunicatie. Ik doelde inderdaad op het verschil van de twee TV’s. Ik zet dit probleem graag door, begrijp ik goed dat de TV Box wel werkt bij de 4K TV of is het juist andersom? Dank je wel voor het meedenken! Ik vermoed dat deze informatie al een stuk meer inzicht geeft. 

Reputatie 1

De 4k TV geeft problemen, de Full HD TV juist niet.

Reputatie 1

Bij deze nog een drietal posts van mij via Messenger aan jullie (T-Mobile NL):

Het lijkt nu inmiddels met beide kastjes op beide TV's te werken. Wel moet ik op mijn LG OLED55C8PLA 4K TV de resolutie van de TV-box dan op 1080p50 zetten. Als ik die op 1080p60 zet dan wordt mijn beeld zwart. Dat terwijl dit volgens de specificaties van de TV wel zou moeten kunnen. Als ik vervolgens met de afstandsbediening van de TV-box die resolutie terug probeer te zetten (pijltje naar links), dan blijft het beeld zwart. Stroomloos maken van de TV-box is dan de enige optie. Daarna start de TV-box weer met resolutie 1080p50 en heb ik weer beeld. Ik kan nu ook gewoon schakelen van NPO 1, 2 en 3 naar bijvoorbeeld RTL 4. Op mijn oudere LG 32LB580V-ZM Full HD TV kan ik probleemloos tussen deze resoluties schakelen. De software is op beide kastjes gelijk: 14.8.86.0.3_build6-etv-vas--tvxagv. Is hier de afgelopen dagen of week nog iets aan veranderd dan? Anders kan ik de goede werking bij mij op dit moment niet verklaren. Het is niet zo dat ik na iedere stroomloos actie telkens eerst mijn resolutie op 1080p60 heb gezet alvorens ik zwart beeld kreeg bij schakelen naar een RTL zender. Ik hoor het wel.

Om toch op alle zenders TV te kunnen kijken op mijn 4K TV, heb ik de afgelopen dagen gebruik gemaakt van een oudere TV-box. Die box wilde ik omruilen omdat ik daar andere problemen mee had (oud menu en niet kunnen terugkijken van NPO zenders). Vandaar dat jij waarschijnlijk verschillende software hebt aangetroffen. Beide TV's werken nu met nieuwe kastjes. Het kastje met de oude software ga ik binnenkort terug sturen, mits ik de komende dagen geen nieuwe problemen krijg.

Helaas...☹️ Toch weer geen beeld van bijvoorbeeld RTL 4 of ESPN. Ik heb nu het oude kastje maar weer aangesloten. Die heeft software versie 14.8.69_build9-etv-vas-glop-as3. Die heeft dus een oud menu en geen mogelijkheid tot terug kijken voor o.a. de NPO zenders.

 

Tot zover mijn posts via Messenger. Ik hoop dat dit jullie in de goede richting helpt.

@Jason 

Hi Jason, de 8 dagen zijn inmiddels gepasseerd, zonder enige communicatie. Het probleem is nog steeds niet opgelost en intussen krijg ik steeds meer priveberichten van andere klanten die precies hetzelfde probleem hebben, maar niet gehoord worden en de wanhoop naarbij zijn.

Wij zitten inmiddels bijna een maand met dit probleem, dat is straks 8% van onze totale contractduur, waarbij we niet volledig gebruik kunnen maken van de diensten waarvoor we betalen en het eind is nog niet in zicht. TV-anywere is een tijdelijke oplossing, maar hier hebben we een beperkt zenderpakket.

Het simpelweg verwijzen naar de technische afdeling is wat mij betreft niet voldoende, ik wil een oplossing. Jullie hebben mijn telefoonnummer en graag wordt ik hierover gebeld, aangezien ik nu tot 2 keer toe meer dan een half uur in de wacht heb gestaan, waarna de verbinding verbroken wordt.

Ik zie graag het telefoontje tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 

Michel

@Jason 

@Cal 

@Boris 

Van de 4 tot 8 dagen die de technische afdeling heeft om mijn probleem op te lossen, zijn inmiddels 9 dagen verstreken. Wanneer kan ik de oplossing verwachten?

Ik zie graag het telefoontje tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 

Michel 

Reputatie 6

Hoi @mroerink, ik heb direct contact gezocht met onze technische dienst. In de diepere metingen is te zien dat de TV Box niet direct op het modem aangesloten is, maar met een switch of een powerline adapter ertussen. Wij kunnen de garantie op de boxen alleen garanderen wanneer de box direct is aangesloten op het modem. Ik wil je vragen om dit in orde te maken en de verbinding nogmaals te checken. Dankjewel!

@Ginny 

Hi Ginny, als je dit topic zou teruglezen, dan zou je lezen dat de TV-box ook direct aangesloten is geweest op de modem en dat daarbij exact hetzelfde probleem optreedt. Die oorzaak is dus al uitgesloten. Ik heb nu echter opnieuw de tv-box direct op de modem aangesloten en ook nu is het signaal na een paar keer ‘zappen’ weer weg. Ik kan de TV-box niet zonder switch aangesloten laten, want dan zouden wij helemaal geen verbinding meer hebben op de tv om andere streamingdiensten te gebruiken.

Ik voel me inmiddels een beetje in de zeik genomen, aangezien ik meewerk aan elke test die me voorgelegd wordt, zonder dat er daaruit een oplossing komt. Vanaf het eerste bericht geef ik aan dat het probleem in de software zit. Er is mij 11 dagen geleden verteld dat de technische afdeling er na uiterlijk 8 dagen terug zou komen en nu suggereer jij dat het probleem in de reeds uitgesloten verbinding zou zitten.

Nogmaals, ik zie graag zsm de oplossing tegemoet. En tevens zou ik een telefoongesprek erg waarderen.

groet, 

Michel

Reputatie 1

Hier precies hetzelfde probleem gehad, monteur voor geweest en een nieuwe tvbox opgestuurd gekregen n.a.v. zijn advies. Het signaal bij het zappen is hier vrijwel niet meer aan de orde geweest maar ik moet dagelijks de stroom van de tvbox halen om tv te kijken… Ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat het waarschijnlijk aan de software update ligt, die 14.8.86.03 lijkt gewoon niet te deugen...

Hi @Jason @Ginny @Cal @Boris ,

Van de maximaal 8 dagen verwerkingstijd van de technische afdeling, zijn inmiddels 13 dagen verstreken.

Korte samenvatting in de 24 dagen dat dit topic oud is en wij dus zonder TV zitten:

  • Ik heb alle adviezen en suggesties naar mogelijke oplossingen gevolgd
  • Mijn topic is in de tussentijd gebruikt om te werken aan de problemen van anderen. 
  • Ik ben door meerdere mensen in prive berichten benaderd die dezelfde problemen ervaren. 2 hiervan zijn zelfs terug gegaan naar hun oude provider omdat het probleem niet opgelost werd.
  • In dit topic melden meerdere klanten zich met dezelfde problemen.
  • Ginny komt met een suggestie die al uitgesloten is in eerdere berichten.
  • Ik heb nog steeds geen contact gehad met de technische afdeling en dus heb ik nog steeds geen TV.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb geen problemen met de verbinding tussen de modem en de TV-box. Als dat het geval zou zijn, zou de TV-box dit aangeven. De TV-box loopt vast bij het uitvoeren van handelingen en dat geeft dus aan dat het probleem in de software van het kastje zit.

Ik denk dat ik mezelf erg geduldig heb opgesteld, maar het begint een erg frustrerend verhaal te worden.

Graag zie ik zo spoedig mogelijk de oplossing tegemoet.

 

Groet,

 

Michel

Reageer