Beantwoord

TV-kastje doet het niet (goed)


Beste,

Ik heb problemen met mijn TV-kastje. Hij doet het prima voor ong een dag, soms 2 dagen, maar daarna loopt hij vast. Het scherm is dan bevroren, de tijd ook. Ik moet dan de stekker er uit trekken en deze er opnieuw in doen. 

Dit is al een paar maanden zo. Ik heb het geprobeerd zelf op te lossen, maar tevergeefs.

Ik geloof niet dat een monteur hier iets aan kan doen, ik wil graag gewoon een nieuw kastje.

 

icon

Beste antwoord door Brian 19 August 2020, 09:43

Bekijk origineel

19 reacties

Hi @Milan241312112, dank voor de toelichting. Zo blijf je natuurlijk bezig, we gaan de TV Box omwisselen voor een ander exemplaar. Je ontvangt bericht zodra de nieuwe TV Box naar je onderweg is, je kan de oude dan naar ons terugsturen via de retoursticker die je van ons ontvangt. Vanwege de vakantieperiode kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt maar de nieuwe TV Box komt jouw kant op!

Fijn. dankjewel

Reputatie 7

Hi @Milan241312112, dank voor de toelichting. Zo blijf je natuurlijk bezig, we gaan de TV Box omwisselen voor een ander exemplaar. Je ontvangt bericht zodra de nieuwe TV Box naar je onderweg is, je kan de oude dan naar ons terugsturen via de retoursticker die je van ons ontvangt. Vanwege de vakantieperiode kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt maar de nieuwe TV Box komt jouw kant op!

Goedemiddag @Milan241312112, goed dat je het aangeeft, ik ga er gelijk mee aan de slag. Sorry voor het ongemak! 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te checken wat jouw streamkwaliteit is, zo kan ik de oorzaak beter duiden. Wat me opvalt is dat er alleen gisteren een korte piek was waarin je TV Box uitviel. Vandaag heb je een kwaliteit van 98,8% - dat is enorm goed. Ervaar je nog steeds een vastlopende box? Hiermee wil ik overigens absoluut niet stellen dat je geen hinder ondervindt, maar meer dat er in de analyse geen haperingen naar voren komen. 

Laat me weten of het nog steeds speelt, dan pak ik het stante pede voor je op! 😊

Op dit moment doet hij het goed.

De ene keer loopt hij na een paar uur vast, de andere keer na een paar dagen.

Dit heb ik al ruim een half jaar

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Milan241312112, goed dat je het aangeeft, ik ga er gelijk mee aan de slag. Sorry voor het ongemak! 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te checken wat jouw streamkwaliteit is, zo kan ik de oorzaak beter duiden. Wat me opvalt is dat er alleen gisteren een korte piek was waarin je TV Box uitviel. Vandaag heb je een kwaliteit van 98,8% - dat is enorm goed. Ervaar je nog steeds een vastlopende box? Hiermee wil ik overigens absoluut niet stellen dat je geen hinder ondervindt, maar meer dat er in de analyse geen haperingen naar voren komen. 

Laat me weten of het nog steeds speelt, dan pak ik het stante pede voor je op! 😊

@Cal 

Dag,

Er is gisteren een monteur langs geweest.

Helaas liep het kastje een half uur na zijn vertrek opnieuw vast. Een paar uur later gebeurde het nog een keer.

Ik zou graag een nieuw kastje willen hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Milan241312112,

Fijn dat je dit aan mij doorgeeft! Aangezien wij eigenlijk al alle mogelijke oplossingen met de huidige TV Box hebben geprobeerd, wil ik graag een monteur bij jou langs laten komen. Hiervoor ontvang je snel een SMS en email waarmee je via een digitale agenda een afspraak kan inplannen. De monteur zal ook reserve apparatuur en bekabeling meenemen, en ik weet dat de monteur het vast en zeker zal oplossen! 

Hey @Milan241312112,

Het is mij gelukt om bij de TV Box te komen, bedankt! Ik heb een klein kwartiertje geleden een fabrieks reset uitgevoerd, zou je voor mij kunnen controleren of de TV Box nu weer perfect werkt? Anders ga ik zeker verdere stappen ondernemen. 

Hij is helaas vanmorgen al weer vastgelopen

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Milan241312112,

Het is mij gelukt om bij de TV Box te komen, bedankt! Ik heb een klein kwartiertje geleden een fabrieks reset uitgevoerd, zou je voor mij kunnen controleren of de TV Box nu weer perfect werkt? Anders ga ik zeker verdere stappen ondernemen. 

Hi @Milan241312112, is de TV Box continue aangesloten of koppel je hem tussendoor af? Op dit moment zie ik namelijk net zoals mijn collega Piotr geen verbinding met de TV Box. Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd. heb je ook de netwerk kabel al eens vervangen?

Ik kan de TV Box geen reset op afstand geven omdat we er geen verbinding mee kunnen krijgen. Als het vervangen van de netwerkkabel ook niet werkt dan stel ik voor om toch even een monteur langs te sturen om alles even na te lopen. Deze kan dan ook direct de TV Box vervangen mocht deze defect zijn.

Zou dat kunnen omdat ie vastloopt? De stekkers zitten er namelijk gewoon in, maar hij doet het nu gewoon niet. 

Ik kan ze er weer in en uithalen, dan doet hij het een paar uur. Maar ik kan niet verzekeren dat hij het nog doet als jullie hem resetten

Reputatie 7

Hi @Milan241312112, is de TV Box continue aangesloten of koppel je hem tussendoor af? Op dit moment zie ik namelijk net zoals mijn collega Piotr geen verbinding met de TV Box. Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd. heb je ook de netwerk kabel al eens vervangen?

Ik kan de TV Box geen reset op afstand geven omdat we er geen verbinding mee kunnen krijgen. Als het vervangen van de netwerkkabel ook niet werkt dan stel ik voor om toch even een monteur langs te sturen om alles even na te lopen. Deze kan dan ook direct de TV Box vervangen mocht deze defect zijn.

Hey @Milan241312112,

Balen dat het euvel weer opspeelt, we gaan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op dit moment uitlees dan zie ik geen verbinding met je TV Box. Heb je je TV Box momenteel direct aangesloten middels een netwerkkabel op het modem? Zo ja, dan wil ik je vragen om een ander Lan poortje te testen (3 of 4). Mocht dit niet werken dan kunnen we ook op afstand je TV Box resetten. Hiermee komen wel al je opgenomen programma's te verdwijnen. Als deze handeling niet helpt dan gaan we onze techneuten op de hoogte stellen. Ik hoor graag van je wat we voor je in gang mogen zetten!

@Piotr 

Ander LAN poortje geprobeerd, maar dan loopt ie ook vast. Van mij mogen jullie em resetten

Reputatie 7

Hey @Milan241312112,

Balen dat het euvel weer opspeelt, we gaan verder speuren naar een oplossing! Wanneer ik je verbinding op dit moment uitlees dan zie ik geen verbinding met je TV Box. Heb je je TV Box momenteel direct aangesloten middels een netwerkkabel op het modem? Zo ja, dan wil ik je vragen om een ander Lan poortje te testen (3 of 4). Mocht dit niet werken dan kunnen we ook op afstand je TV Box resetten. Hiermee komen wel al je opgenomen programma's te verdwijnen. Als deze handeling niet helpt dan gaan we onze techneuten op de hoogte stellen. Ik hoor graag van je wat we voor je in gang mogen zetten!

@Brian @Jason 

Hij deed het een tijdje, maar nu loopt het kastje om het uur vast

@Jason 

Hij hield het nu vrij lang vol (6 dagen, geloof ik), maar is vandaag uiteindelijk weer vastgelopen.

Zolang hij niet elke dag of om de dag vastloopt, vind ik het niet zo’n groot probleem. Ik zal dat ding weer aan- en uitzetten en dan zal ik kijken wat er gebeurt

Reputatie 7
Badge +16

Ik begrijp je volledig, het gaat ons zeker lukken! Laat je me weten of de reset nu gewerkt heeft? Mocht deze nog niet het gewenste resultaat bieden, dan halen we er nog meer hulp bij. We will find a solution! 💪😎

@Jason 

Het probleem is al maanden aan de gang, vandaar. Ik kijk niet zo vaak tv, dus het is lang geleden dat ik het heb geprobeerd, maar ik zal het nog een keer doen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Milan241312112, thanks voor je terugkoppeling! Je geeft aan dat dit allemaal al gedaan is, maar tijdens het uitvoeren van een lijnmeting constateer ik dat het modem al 84 dagen onafgebroken online is. Zou je het modem en de box alsjeblieft volgens bovenstaande methode 20 seconden van de stroom willen halen, zonder dat de UTP-kabel aangesloten is op de TV Box. 

Ik weet zeker dat we daarna al verbetering zullen zien! 😁👍

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je niets geprobeerd hebt, alleen aangeven dat de reset dan niet gelukt is. We komen eruit samen!

@Jason 

Dat is allemaal al geprobeerd. Hij werkt voor een dag of 2, maar daarna loopt ie gewoon weer vast

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Milan241312112, goed dat je het bij ons aankaart, welkom op de Community! 🌞

Probeer eerst even deze checks door te nemen:

  1. Of de UTP in de juiste poort zit + goed aangesloten is.
  2. Via welke poort op de TV de HDMI-kabel vanaf de TV Box binnenkomt. 
  3. Probeer eens op 'Menu' of 'Gids' te drukken. Worden deze zichtbaar?
  4. Geen 'Menu' of 'Gids'? Probeer dan even langs de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Mocht dit niet werken, dan kun je een soft reset uitvoeren via onderstaande methode (zonder UTP-kabel):

  1. Koppel de UTP en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box er weer in.
  4. Wanneer de box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de UTP weer aan.

We gaan er niet van uit, maar als ook dit nog geen oplossing blijkt te zijn, geef dan een seintje. Dan zorg ik ervoor dat we met een alternatief komen en/of een expert ernaar laten kijken. Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen!

Check ook gelijk onze factory reset topics, dat is namelijk de volgende stap op weg naar het herstellen van de box: Factory reset modem en Factory reset TV Box. We komen eruit, dat weet ik zeker!

Reageer