Beantwoord

TV kastje loopt vast bij spoelen door opname Duitse zender

  • 23 September 2020
  • 13 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 2

Enkel bij de opname van een Duitse tv zender (ZDF) loopt het TV kastje steeds vast als ik vooruit spoel. Stekker eruit en erin is de enige oplossing. Zit er een code in die zender die stoort?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 September 2020, 17:31

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Delcour, welkom op de Community!

Ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Werkt het nog niet? Stuur me dan even je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht. Dan duik ik je profiel in. 

Reputatie 2

Gaaf, dat lijkt te werken!

Reputatie 7
Badge +16

@Delcour Dat is mooi nieuws zo vlak voor het weekend begint! Veel plezier met je abonnement en als er nog iets is wat ik kan doen, let me know.

Een prachtig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 2

Helaas, verschijnsel is nog hetzelfde. Bij doorspoelen loopt binnen seconden het beeld vast en is de voeding eruit halen de enige manier om het kastje weer tot leven te krijgen.

Hoe komt het dat dit enkel bij de Duitse zenders gebeurt?

Zenden ze een signaal mee dat stoort?

Paul

Reputatie 4

Hoe komt het dat dit enkel bij de Duitse zenders gebeurt?

Zenden ze een signaal mee dat stoort?

 

Vast wel....

Reputatie 7

Hoi @Delcour ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Balen dat de tips van @Jason nog niet het gewenste resultaat hebben gegeven, maar geen probleem; dit varkentje gaan we wassen! Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box het oplost. De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Let er dan wel op dat eventuele opnames verwijderd worden. Kan ik deze voor je uitvoeren? Wil je mij dan een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan pak ik het direct voor je op!

Reputatie 2

Dank, maar ik wil de opnames nog niet kwijt.

Dan maar af en toe herstarten.

Heb je nou een idee waarom dit gebeurt?

Paul

Reputatie 7

Hoi @Delcour ,

Zonder zicht op de TV Box blijft het gissen, ben ik bang. Soms wil het zijn dat de TV Box over de tijd heen wat fouten heeft verzameld. Ik had gehoopt dat met de fabrieksreset deze eruit te halen. Mocht het probleem daarmee niet kunnen worden opgelost, leek het mij verstandig om de Box eventueel om te ruilen. Mocht je tevreden zijn met de oplossing die er is, dan niks meer aan doen. Als ik bovenstaande stappen voor je kan doorlopen, dan wil ik je vragen om je privégegevens alsnog via een privébericht te sturen, zodat ik voor je aan de slag kan.   

Reputatie 2

Graag een fabrieksreset, hoe bericht ik je privé?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Delcour 

Je kan op zijn naam klikken en dan krijg je de optie ‘’stuur een privébericht’’ te zien. 

Reputatie 2

Ja dank, had ik na wat zoeken gevonden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Delcour, is het inmiddels gelukt met de fabrieksreset? Zo niet, dan voer ik deze graag voor je uit!

Reputatie 2

Ja, gelukt en het lijkt beter.

Het is alleen 2 snel na elkaar gebeurd door twee personen.

Blijkbaar wordt het niet geregistreerd. Zat net naar iets te kijken, klapt ie er weer uit.

Maar het probleem met de Duitse zenders lijkt over.

Paul

Reageer