Beantwoord

TV kastjes Entone Kamai traag

  • 3 February 2021
  • 23 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 28 reacties

Sinds 2017 hebben wij de Entone TV kastjes echter reageren ze niet erg vlot meer. Ook werkt vaak de gids niet 

Heb alles van de stroom afgehaald incl de glasvezel convertor en Modem. Tevens software bij gewerkt en harde boot gegeven echter lijkt het erop dat deze hun beste tijd gehad hebben.

Was eerst in de veronderstelling dat het zo zou horen maar zag nu bij familie die op aan raden van ons nu ook bij T-mobile thuis zitten dat hun TV kastjes veel sneller werken. Het zijn ook nieuwere kastjes van Amino

Is er een mogelijkheid om nieuwe TV kastjes te krijgen om de oude te vervangen?

icon

Beste antwoord door Brian 24 February 2021, 12:33

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @evdhnl Ik wil graag nog één dingetje met je checken. Heb je getest met een nieuwe/andere UTP kabel? Mocht dit geen verschil maken dan ben ik inderdaad bang dat de TV Boxen de beste tijd gehad hebben. In dat geval wil ik dan uiteraard zorgen dat de nieuwe  Amino Aria TV Boxen jouw kant opkomen. Laat je het weten hoe de test met een andere UTP kabel is verlopen? 

Reputatie 2

Hi, @Demi Ben je al voor geweest heb eerst alle UTP kabels getest en voor de zekerheid 1 lange UTP kabel vanuit de meterkast rechtsreeks naar het TV kastje geprobeerd maar ook dat werkte niet.

Denk dat de boxjes idd hun beste tijd gehad hebben.

Reputatie 7
Badge +8

@evdhnl Helemaal goed, ik ga de TV Box swap voor je regelen!

Reputatie 2

@Demi super ik zie ze graag tegemoet. 

Reputatie 2

@Demi Heb ze ontvangen alleen 1 nieuw tv kastje geeft aan geen ethernet connectie te hebben. Heb de UTP bekabeling omgewisseld maar nog steeds het zelfde toen heb ik de andere nieuwe erop gezet en die werkte wel gelijk. Lijkt erop dat de toegestuurde kastje een defect heeft aan de ethernet poort. 

(Heb ook de modern gereset en het tv kastje meerdere keren van de stroom gehad maar de melding bleef terug komen) Heb gebed met jullie helpdesk en die hebben het na diverse testen door gezet naar de back office.

 

Wel een vraag je over het koppelen van de afstandsbediening heb eerst geprobeerd met automatisch koppelen 1-3 indrukken leek te werken alleen als je bevestigd knippert hij 5 keer. Heb daarna de codes van Philips 1 voor 1 ingevoerd na de optie 1-6 maar deze bleven ook 5 keer knipperen. Weet je nog andere mogelijkheden? Hij werkt nu wel alleen kan ik de TV er niet mee aan of uit zetten.

Reputatie 7

Hoi @evdhnl,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Fijn om te horen dat er al contact is geweest met onze telefonische klantenservice. Ik weet zeker dat we met deze handeling het probleem en de oplossing gaan vinden voor je. 

Wat betreft het koppelen, wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic (link is klikbaar). Mocht het met deze tips niet werken, laat het weten. Dan gaan we opzoek naar de juiste oplossing!

Reputatie 2

@Boris @Demi, Heb inmiddels mijn TV opnieuw geflashed en nu doet de afstandsbediening het wel met koppelen. Dat is dus opgelost. Heb echter nog niks gehoord over het TV kastje waarvan de Ethernet poort niet goed lijkt te werken. Moet ik weer opnieuw bellen of zijn ze er no bezig of kunnen jullie dit niet inzien?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @evdhnl, tof dat je de afstandsbediening hebt kunnen koppelen! Ik ben blij om te zien dat er morgen een monteur langs komt voor de TV Box en ik weet zeker dat de monteur een hoop voor je kan betekenen. Voor nu nog veel plezier met het mooie weer vandaag gewenst!

Reputatie 2

@Cal Hoop dat de monteur een nieuw TV kastje mee heeft. Heb nu nog een oud tv kastje op dezelfde bekabeling en die werk wel af en toe ook niet helemaal goed maar daarom kreeg ik nieuwe TV kastjes. Alleen 1 van de nieuwe geeft aan geen Internet te hebben. 

Hoop dat jullie ook nog een beetje van het mooie weer kunnen genieten en ik hoop dat morgen het probleem gefikst word.

 

Reputatie 2

@Cal @Demi  @Boris  Monteur is geweest. TV kastje is inderdaad niet goed de Ethernet poort werkt niet naar behoren aldus de monteur. Dit had ik van te voren al aangegeven.

Hij heeft dit gemeld en nu moet er alsnog een nieuw TV kastje opgestuurd worden. Hoop dat dit spoedig gebeurt.

Reputatie 7

Hi @evdhnl Ai wat balen dat de monteur geen vervangende TV Box bij zich had. Maar geen zorgen, de nieuwe TV Box is naar je onderweg!

Reputatie 2

@Brian, Heb je track en trace code want ben reuze benieuwd wanneer deze gaat komen. 

Kun je overigens zien wanneer ik overga na het nieuw platform. Lijkt er op dat ik nog op het oude platform zit met het nieuwe TV kastje. Boven heb ik nog een oude in gebruik tot de nieuwe er is. Word ik dan mogelijk omgezet? 

Reputatie 2

@Brian Heb inmiddels het nieuwe TV kastje ontvangen en aangesloten en alles werkt nu. Heb de oude en de DOA in een doos gestopt die gaan zo naar het postkantoor.

Kun je zien wanneer ik overgezet word naar het nieuwe TV platform?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @evdhnl,

Wat fijn om te horen dat alles weer goed werkt! Ik heb inkijk gedaan in ons systeem en zo te zien zal je al in de komende 2 weken worden overgezet. Zodra de definitieve overzetdatum in zicht komt brengen wij je zeker op de hoogte. Beide TV Boxen zijn geschikt voor de overzetting. Ik kan bijna niet wachten op het moment dat het zover is! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 2

@Cal Ben benieuwd nog even afwachten. Moet zeggen dat deze nieuwe TV kastjes ondanks het oude platform wel goed reageren. Ze zijn echt super snel in vergelijking met de oude. 

Bedankt.

Reputatie 2

@Cal Kun je nog iets voor mij betekenen? Kreeg gisterenavond een mail dat ik nog 1 TV kastje retour moet sturen binnen 8 dagen en anders 90 euro moet betalen. Echter heb ik alle 3 de TV kastjes reeds retour gestuurd en deze zijn maandag om 21.30 op Schiphol afgeleverd. Heb hier ook het verzend bewijs van.

 

Reputatie 7

Hi @evdhnl Ik zie dat de retour vandaag is geregistreerd maar ik vermoed dat één TV Box niet goed verwerkt is omdat het 2 aparte wissels waren in het systeem (eerst twee begin februari en de eind februari de laatste). Zou je het verzendbewijs hier kunnen posten? Dan meld ik de laatste TV Box hier ook aan deze kant af!

Reputatie 2

 

Reputatie 2

@Brian Zie afbeelding hierboven. 

Mvgr Erwin

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @evdhnl, bedankt voor je vezendbewijs; ik voeg deze meteen toe aan jouw profiel zodat het inzichtelijk is voor alle afdelingen. Ik kan de TV Box nog niet afmelden omdat er nog geen zes werkdagen verstreken zijn - dit is de maximale verwerkingstijd bij onze distributiepartner. Zodra die wel verstreken zijn, melden we het gelijk af voor je, dan zal je ook geen waarschuwende mails meer ontvangen. Excuses voor de overlast!

Reputatie 2

@Jason Super bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @evdhnl, inmiddels zijn de zes dagen wel verstreken en ik heb goed nieuws: de box is retour gemeld dus eventuele, buitensporige waarschuwingen en e-mails mag je volledig negeren. Het kan zijn dat een klein aantal mails mijn afmelding gekruist heeft en daardoor toch onverhoopt jouw inbox binnendringt, dat kan ik niet voorkomen, maar kun je als niet verzonden beschouwen. 

Geen dank uiteraard en geniet van een mooie week! 😄

Reageer