Beantwoord

Tv kijken via home plug TMobile voor Thuis

  • 7 December 2017
  • 6 reacties
  • 2724 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Gezien er bij ons weinig mogelijk heden zijn om kabels te trekken. Heb ik me laten adviseren door de Tmobile Shop dat er een mogelijkheid is via homeplugs tv te kunnen kijken. Nu blijkt naar een telefonisch gesprek dat tmobile daar niet volledig achter staat. En adviseren juist kabels te gebruiken. Home plugs geven dus niet garantie voor goede kwaliteit beeld die ze aanbieden. Gezien ik nu toch homeplugs wil gebruiken ben ik benieuwd naar gebruikers hiervan.

Ben opzoek naar een betaalbare kwaltitatief goede Home plug.
icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 7 December 2017, 13:40

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
begrijp ik het dan goed dat ik een powerline adapter zonder wifi kan aanschaffen om tv te kijken zonder kabel?
Ja, zo'n duosetje als b.v. HerelsTom naar linkt kan prima. En er hoeft inderdaad geen WiFi in te zitten.
Met zo'n setje overbrug je de afstand tussen de router en het TV-kastje.
Hallo allemaal!

begrijp ik het dan goed dat ik een powerline adapter zonder wifi kan aanschaffen om tv te kijken zonder kabel?

thanks voor jullie hulp alvast!
Reputatie 7
Badge +5
Hoi Mkornet, goed dat via deze weg informatie vergaart! Ik hoop dat de tips uit dit topic helpen! Misschien heb je nog wat aan dit topic: TV-kijken met homeplugs. Veel succes met je zoektocht!
Reputatie 5
Badge
Ik gebruik ook al heel lang Powerline adapters van TP-Link voor zowel TV als Internet en werkt prima!
Deze gebruiken wij;

https://www.4launch.nl/product/134086/TP-Link-TL-PA4010PKIT-Nano-Pass-Thru-500Mbit
Hoi,

Bij mij is het ook een drama om kabels te trekken en ik heb dus ook powerlines gekocht van devolo.

We kijken zonder problemen boven TV. Let wel op dat je de Devolos kunt gebruiken of als wifi versterker OF om TV te kijken beide gaat niet omdat Tmobile twee verschillende signalen uitzend.

Succes!
Reputatie 4
Hallo Mkornet,

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Homeplugs (powerlines) gaan via de stroombekabeling in je huis. Hoe meer afstand hier tussen zit, des te meer dataverlies je hebt. Echter heb ik thuis ook powerline en daar kan prima TV over gekeken worden. Als je echt geen mogelijkheid hebt om kabels te trekken, dan is de powerline een alternatief. Zelf hebben wij 's zomers in de tuin een TV staan. De afstand tussen de modem en de TV is ruim 35 meter. De powerline werkt hierop prima en de zenders zijn zonder haperingen te bekijken.

Ik heb thuis een betaalbare powerline die goed werkt. Ik heb deze thuis: https://www.coolblue.nl/product/293994/devolo-dlan-500-duo-geen-wifi-500-mbps-2-adapters.html
Het is letterlijk in het stopcontact duwen, kabel vanuit de modem erin. Vervolgens bij de andere powerline een kabel naar het TV-kastje en het werkt. 🙂

Let wel op bij de DrayTek modem: de eerste twee poorten zijn voor internetverkeer, de laatste twee voor TV-verkeer. Dus om TV te kunnen kijken, is het van belang dat je de powerline met een UTP-kabel op een van de laatste twee poorten aansluit. ;)

Groetjes,
Leroy

Reageer