Beantwoord

TV kijken via Samsung Smart TV

  • 22 November 2018
  • 3 reacties
  • 4313 Bekeken

Beste,

Ik kijk tv via T-Mobile. Mijn stb is aangesloten via HDMI 1 op mijn televisie. Ik kan prima tv kijken. Echter blijft mijn tv vragen of ik de zenders in wil stellen (via een antenne oid). Op de een of andere manier herkent mijn tv dus niet dat ik prima tv kan kijken via mijn HDMI 1. Het liefst kijk ik tv via de knop 'TV' ipv steeds HDMI 1 aan te moeten klikken bij bronnen.

Mijn ouders hebben KPN en ook een Samsung TV (zelfde besturingssysteem waar mijn tv op draait), en bij hun werkt dit wel gewoon. Bovendien kan je met hun Samung afstandsbediening de stb bedienen (geluid en zenders).

icon

Beste antwoord door Brian 28 November 2018, 11:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @0681084500.

Ten eerste wil ik je wijzen op de huisregels van de community. Daarin staat dat je geen (mobiel) telefoon-nummer mag gebruiken als gebruikers naam. Pas hem dus aan zou ik zeggen!

Wat betreft je vraag.
Dat je ouders deze functie wel kunnen gebruiken en dat ze de stb kunnen bedienen met de Samsung afstandsbediening, heeft te maken met het feit dat de tv box van KPN, HDMI ARC ondersteund. De Entone stb's ondersteunen deze techniek niet. Dit betekent dat jouw TV en STB niet met elkaar kunnen communiceren via de HDMI-Kabel.
Stefan,

Dank voor je antwoord. Weet iemand of het bekend is of dit bij T-Mobile ook beschikbaar gaat worden?

Wat betreft gebruikersnaam, ik kan niet vinden in instellingen of op profielpagina waar ik dit kan wijzigen. Ik heb gewoon met mijn T-Mobile account ingelogd....
Reputatie 7
Hi Michael94, geen zorgen, onze Klantexperts kunnen je gebruikersnaam voor je aanpassen. 🙂 Het kiezen voor HDMI 1 ontkom je helaas niet aan, dit komt omdat de TV Box op de HDMI aansluiting aangesloten zit. Je kan soms wel de TV instellingen aanpassen zodat je TV meteen HDMI 1 weergeeft wanneer je hem aan zet.

Je kan met de afstandbediening van de TV Box ook de TV bedienen. Hoe je dat doet vind je in dit topic. Andersom kan je mogelijk ook de Samsung afstandsbediening koppelen aan de TV Box. Hiervoor zal je even de handleiding van de Samsung TV en/of afstandsbediening na moeten kijken. 🙂

Reageer