Beantwoord

Tv kijken zonder utpkabel - wat is beste alternatief?

  • 31 January 2019
  • 8 reacties
  • 708 Bekeken

Ik heb sinds kort T-Mobile Thuis. In mijn huis liggen overal coax/CAI kabels naar alle kamers. Bovendien is de afstand tussen de meterkast met het modem en de tv in de woonkamer meer dan 15 meter. Een nieuwe UTPkabel trekken is geen optie, want de huidige coaxkabel ligt deels niet in een mantelbuis, omdat deze bij de verbouwing gelijk achter/in de muur is verwerkt. Nu lees ik in de communities dat er twee alternatieven zijn, namelijk powerline of moca adapters. Wat is het beste alternatief of zijn er nog meer opties?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 31 January 2019, 19:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo bvdp69,

Moca adapters zijn de beste optie om de tv(s) te verbinden via de bestaande coax kabels.
Zowel powerline-adapters als moca-adapters worden echter niet ondersteund door T-mobile.

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

Waarom wordt dit niet meteen verteld aan mensen die willen overstappen ?
Nu zit ik met een probleem, ik kan ook geen kabel door het hele huis trekken.
Ik wil de bestaande COAX kabel gebruiken, maar dan blijkt dat ik zelf 150 EUR moet investeren. 
Ik vind dat TMOBILE zelf maar moet zorgen voor een ander modem waar wel een coax uitgang op zit.

Mvg Fred Hahn

Reputatie 7
Badge +1

T-Mobile heeft geen modems waarop een coax aansluiting op zit, in een ver verleden waren er een aantal providers o.a. Telfort, Lijbrandt e.a. die op glasvezel een modem hadden met ook een coax uitgang, daar kon je toen nog zowel kijken via de kabel als Iptv.

Dit wordt door de providers die het nog gebruiken uitgefaseerd m.a.w. het tv kijken bij DSL en glasvezel providers kan alleen nog via een UTP, het zich vooraf via internet goed op de hoogte stellen wat en hoe een provider werkt voorkomt vaak veel ellende achteraf.

 

Het advies van @Marcel MCi   vind ik persoonlijk de beste,  een mogelijkheid zou ook nog powerlines kunnen zijn maar deze zijn wel storingsgvoelig.

het zich vooraf via internet goed op de hoogte stellen wat en hoe een provider werkt voorkomt vaak veel ellende achteraf.

 

 

Dit vind ik geen excuus voor slechte communicatie. Jullie weten dat ik overstap van Ziggo naar Glasvezel. Ik ga niet zoeken naar problemen waar ik zelf niet van weet dat ze er zijn.

Binnenkort komt de installateur van Guidion; maar die komt dan voor niks. Uiteraard is het voor beiden beter dat vooraf alles geregeld is.
Wat is jullie voorstel ?  (Let op: zonder kosten aan onze kant). 

De kabels over de plint trekken, hetgeen in de beschrijving staat van wat de monteur mag doen, en zijn de meegeleverde kabels tekort mag je die zelf bij kopen.

Dat is de oplossing die T-Mobile in de voorwaarden heeft staan.

P.S. dit is een klant helpt klant forum, wij zijn net als jij gewoon klant, als er een T-Mobile moderator aan e topic toekomt wat meestal gebeurt binnen 48 uur krijg je een oficieel antwoord.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bvdp69 en @fredhahn,

 

Wat de toppers in dit topic al geadviseerd hebben klopt helemaal! Er zijn 2 opties: MOCA adapters en powerline adapters. Beiden worden niet ondersteund door T-Mobile, dat betekent niet dat het helemaal niet werkt. Overigens ben ik het volledig eens met jullie dat zodra nieuwe klanten aangeven dat ze Ziggo hebben, er absoluut gevraagd moet worden of er naast COAX een DSL ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) of Glasvezelverbinding beschikbaar is in de woning/op het adres. Dit voorkomt allerlei onnodige frustraties en is zeker niet netjes. Omdat jullie niet volledig voorgelicht zeggen te zijn, wil ik best een deel van de aanschafkosten voor een MOCA of Powerline vergoeden. Laat ons weten wat jullie hiervan vinden! :smile:

Wij hebben gisteren al besloten om de hele woonkamer opnieuw en anders in te richten. Op die manier komt de TV aan de andere kant van de kamer en is de afstand tot aan de meterkast minder dan 15 meter. Bedankt voor de aanbieding, dat is zeker gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +16

Aah dat is echt fijn om te horen Fred! Als we je nog ergens bij kunnen helpen of met iets kunnen meedenken, let me know!

Reageer