Beantwoord

TV kwaliteit: geen HD met deze mediabox?

  • 22 February 2018
  • 15 reacties
  • 3645 Bekeken

Mijn beeldkwaliteit laat te wensen over. Ik zie ook dat de full HD zenders op 720p worden uitgezonden/verwerkt. Op de bijgeleverde Alles-in-1 mediabox zie ik geen instellingen die de resolutie kunnen veranderen. In een ander topic las dat de box dit zelf doet. Ik merk daar echter niets van. Herstarten modem en/of mediabox haalt ook niets uit. Wat nu te doen? Met deze zenderkwaliteit had ik liever bij Ziggo gebleven.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 February 2018, 21:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo RMNBRWR,

Dat is raar. de box zou gewoon full hd moeten door geven mits het apparaat het ondersteund.
over het algemeen vinden klanten het beeld van T-Mobile beter als dat van Ziggo.
een 720p kan er beter uit zien als een full hd uitzending, het heeft ook te maken met de bitrate waar door het beeld er goed uit ziet.
Reputatie 2
Hoe zie je dat je een 720 signaal krijgt?

Bij mij was het zo, dat wanneer de ontvanger van de stroom is af geweest, de eerste opstartschermen in 720 zijn. Daarna wordt automatisch overgeschakeld naar 1080i.

Reputatie 7
Hoi Hidden.nld,

Dat signaal over de kwaliteit krijg ik ook altijd van onze nieuwe klanten.

Hoi Fred_M!

Leuk je weer op onze Community te zien. Goed om te lezen dat je nog steeds een echte TV expert bent. :D

@RMNBRWR,

Heb je wat aan bovenstaande posts?
Reputatie 2
Dank je @Sander! Reageer s.v.p. ook nog even op mijn eigen probleem 😉
Ik heb de Entone 510b (waar je niet mee kan opnemen) en zie altijd dat ik slechts een 576p signaal binnen krijg. Tekst en logo'tjes van de zenders zijn eigenlijk ook nooit scherp. TV box opnieuw opstarten lijkt niet uit te maken en de settings zijn ook erg beperkt.
Edit: Ik zie nu dat er tijdens het opstarten (Entone logo) een 720p signaal uit komt. Zodra de T-Mobile firmware wordt geladen springt het over op 576p. Dit verandert daarna niet meer.
Reputatie 2
Mijn ontvanger is ook de 510b en geeft prima 1080i door (zie foto). Ik neem aan dat je de box hebt aangesloten met een HDMI kabel en je een HD zender gekozen hebt? Misschien dat je TV niet lekker communiceert met de ontvanger... Zou je de box eens aan kunnen sluiten op een andere TV?
Reputatie 7
Badge +1
Ik maak gebruik van de oude Amino 140 boxen welke nog stammen uit de Vodafone thuis tijd, bij een herstart wordt eerst opgestart met 720P na het inlezen door de box van de gegevens sluit de box af met 1080P als signaal, voorzover ik wel eens heb gelezen wordt 1080P niet gebruikt door de diverse tv zenders weet niet of dit zo is?

In mijn vorige woning kon ik de tv ook aansluiten op een coax stekker en dan werd als signaal aangegeven bij het aanzetten HDMI 1 1080I,

Is de tv aangesloten via een scart kabel dan zal het signaal volgens mij nooit hoger komen dan 576i
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb de box inderdaad gewoon dmv HDMI op de tv aangesloten, met willekeurige HD zender uit het lijstje. Normaal gesproken heb ik dit via een AV receiver lopen, deze heb ik er voor de zekerheid maar even tussenuit gehaald. Ik heb helaas niet nog een tv staan om te testen, wel een monitor met HDMI ingang dus wellicht is dat nog het proberen waard. Ware het niet dat ik net de trap heb geschilderd, waardoor ik even moet wachten tot ik bij de monitor kan komen. Dus resultaten komen later.
Ik heb trouwens al in de instellingen van de tv gekeken voor HDMI opties die misschien uit stonden, maar die kon ik niet 1-2-3 vinden.
@Fred_M; zou je mij kunnen vertellen of het signaal bij jou ook al 1080i is wanneer de T-Mobile firmware wordt geladen? Of is dit pas nadat je een HD zender op zet?
Reputatie 2
Als ik mijn Entone van de stroom afhaal en hij dus met een Entone laadscherm komt, dan is dat op 720p. Wanneer de gids en een TV zender in beeld komt, dan is het 1080i. Ik heb even gecheckt en alle kanalen zijn dan op 1080i, ook al zijn sommige kanalen geen HD zenders. De box geeft dus een basissignaal door van 1080i. Ik denk dat de box zelf uitzoekt wat de TV aankan, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Er valt ook (helaas) helemaal niets in te stellen in het configuratiemenu. Ik zou zeker even de ontvanger op de monitor testen en (de kans is erg klein dat het iets uitmaakt) een andere HDMI kabel proberen.

In dit topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/entone-interactieve-ontvanger-aansluiten-op-stereo-installatie-295793/index1.html#post1429514 wordt door moderator Brian aangegeven dat de SCART aansluiting van de Entone gebruikt kan worden met een verloopkabel van Mini-din naar SCART. Wat mij opvalt in dat bericht, is dat de SCART aansluiting (via mini din) via T-Mobile op afstand geactiveerd dient te worden. Ik heb werkelijk geen idee, wat voor invloed zo'n activatie heeft op het signaal van de HDMI aansluiting. Echter door het feit dat het geactiveerd moet worden, geeft mij het idee dat er dan wel degelijk iets aangepast wordt. Misschien dat een T-Mobile moderator kan nakijken of jouw SCART aansluiting geactiveerd is en dat deze dan gedeactiveerd kan worden voor jou? Het is vergezocht, maar als het niet je TV is, dan moet het toch aan je ontvanger liggen....

In antwoord op Bemu. 1080P zenders bestaan inderdaad (nog) niet. Sommige TV-ontvangers geven wel een 1080P signaal naar de TV, echter de ontvanger maakt dan zelf een 1080P signaal van het 1080i signaal. 1080i gebruikt minder bandbreedte dan 1080P, zeker voor coax kabel en satelliet is bandbreedte erg belangrijk. Een blu ray disk is wel 1080P.
Monitor geprobeerd, geen verschil. Hoe vergezocht het ook lijkt, het klinkt mij nog best aannemelijk in de oren. Dus toch maar eens na laten kijken hoe dat zit met die SCART aansluiting.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik nergens in dit topic zie staan is welk soort televisie wordt gebruikt, is het een full HD tv of een HD ready of eventueel nog een ouder type breedbeeld tv? in dat geval zal de resolutie m.i. nooit boven de 576i komen.
In andere gevallen moet op z'n minst 720p mogelijk zijn.
Wat ik nergens in dit topic zie staan is welk soort televisie wordt gebruikt, is het een full HD tv of een HD ready of eventueel nog een ouder type breedbeeld tv?

Het gaat in mijn geval gewoon om twee full HD schermen: Een Sony Bravia TV en een Acer monitor, beiden van na 2010.
Zojuist een factory reset laten doen, mijn signaal is nu gewoon 1080i. Of het nu bij de initiale installatie verkeerd is gegaan of de vorige gebruiker de SCART aansluiting heeft laten activeren is niet bekend.
Reputatie 2
Ook goed :D

Ben blij dat het opgelost is.
Reputatie 7
Edit: Ik zie nu je laatste bericht pas, goed om te horen dat de reset effect heeft gehad!

Hey Kasper.K, dat is opmerkelijk, de TV-Box geeft normaal gesproken inderdaad een 1080i signaal door. Begrijp ik het goed dat je ook wanneer je de TV-Box rechtstreeks aansluit maximaal 576p haalt? In dat geval wordt het beeld in SD doorgeven. Ik zie dat mijn collega op 5 maart een fabrieksreset op afstand uit heeft gevoerd van de TV-Box, heeft dit het probleem verholpen?

Reageer