Beantwoord

tv menu hapert en loopt vast

  • 23 January 2020
  • 17 reacties
  • 1192 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goede avond, Ik ben nieuw op dit forum omdat we net zijn overgestapt van Tele2 naar T-mobile thuis vanwege de internet snelheid. Nu ervaar ik de laatste tijd een probleem met onze Entone 515b mediabox. Als het probleem instaat kan ik dat aan verschillende dingen merken. Het menu is niet berijdbaar of de tv gids. De opnames worden half opgenomen als ze al opgenomen worden. Hij meld vaak dat er geen ruimte is voor een opname al is de planlijsten leeg en het geheugen nog niet half vol. We hebben ook waak opnames van een half uur gepland maar de tijd van de opname geeft meer dan twee uur aan. Op een gegeven moment kan ik hem niet eens meer uitzetten met de afstand bediening. En nog wat zaken meer. Eerst start ik de mediabox opnieuw op maar deze blijft hangen zonder beeld. Soms wel 10 min. gewacht. Dan maar alles uit en opnieuw opstarten. Dit werkt altijd maar voor een paar dagen dan begint het weer opnieuw. 
 

Zijn er mensen die dit zelfde probleem hebben of hebben gehad? En waar kan het aan liggen. Ik heb al een directe kabel gelegd en verschillende IP apparaten uit gezet ivm een eventueel IP conflict.

Grtn, Ed Bremer

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 January 2020, 13:11

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ewtb,

 

​Welkom op de Community, we helpen elkaar hier graag met oplossingen en adviezen! Het is niet fijn wanneer de box ineens niet meer functioneert zoals het hoort. Daar gaan we wat aan doen. :smile: Ik begrijp dat je al meermaals een zogeheten ‘soft reset’ hebt uitgevoerd. Een vervolgstap is om jouw TV Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen middels een factory reset. Mag ik deze voor je uitvoeren? Houd er wel rekening mee dat al je opnames dan gewist worden. Laat me weten of je hiermee akkoord gaat, dan ga ik vervolgens zo snel mogelijk voor je aan de slag. Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen!

Hallo Jason, Als een factory reset nodig is dan moet dat maar. Alleen staan de opnamen toch op een hdd? Die kunnen toch blijven? Geef maar even aan wanneer je hem zou willen resetten dan geef ik dat thuis ook even door.

 

grtn, Ed

 

Reputatie 7
Badge +16

@Ewtb De opnames staan op de interne recorder en die wordt gewist zodra er een factory reset wordt uitgevoerd. Sorry dat ik het niet mooier voor je kan maken! Gelukkig zal dit straks met invoering van de Cloud Opnames veranderen. :relaxed: P.s. sorry voor de late reactie! Normaliter antwoorden we binnen 24 tot 48 uur, maar door het weekend heen is dat wat vertraagd.

Zodra ik jouw akkoord heb, ga ik binnen een kwartier resetten.

Hallo Jason, geen punt hoor!. Ik zou willen vragen of het aanstaande Woensdag kan rond 9:00. Dan hebben we nog even tijd wat programma's te kijken die opgenomen zijn. Hep jij een idee wanneer er overgestapt word naar een cloud? En gaat dan iedereen over? Een HDD is inderdaad wat ouderwets ;P.

groeten,Ed

Reputatie 7
Badge +16

@Ewtb Dat is geen enkel probleem! Ik zorg ervoor dat de reset morgenochtend rond 09:00 in werking wordt gezet. Om heel eerlijk te zijn weten wij op dit moment ook niet meer dan dat het in een testfase zit. Wat ik wel weet is dat je straks via My T-Mobile Thuis zelf kunt kiezen of je gebruik wilt gaan maken van Cloud Opnames. Zo kan iedereen zelf bedenken of het interessant is. Er zit namelijk dan ook een maanbedrag aan wat bovenop je standaard abonnement komt. Hoe hoog dit precies is, kan ik nog niet zeggen (alhoewel sommige codekrakers er wel een idee van denken te hebben). :wink:

Hallo Jason, Fijn dat het zo kan, we gaan afwachten of het nu stabiel blijft anders laat ik het wel weten!

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden van de cloud en de bijbehorende kosten. we wachten af.

Grtn, Ed

Hallo Jason, De opnamen staan nog in de recorder. Is de reset dan wel gedaan?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ewtb! Och och, ik zie dat de expert een reboot heeft gedaan in plaats van reset (factory reset). Ik voer het nu gelijk uit! 

Ik heb sinds een week ook het probleem dat mijn beeld vastloopt en hapert.

ik heb al van alles  geprobeerd en heb alle genoemde stappen die jullie op de website hebben staan doorlopen maar niets helpt.

Kunnen jullie mij helpen want dit is niet leuk meer

 

Gr. Simone

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @simone680 ,

 

Via dit topic: Reset TV box staat een eventuele oplossing.

Heb je het "nieuwe”TV kijken kijk dan even hier: TV update.

Wil je even melden hoe het gegaan is?

Ik heb ook bovengenoemde geprobeerd maar ook dat helpt niet.

Wat ik merkte is dat beneden mijn tv zonder haperingen het doet maar boven en op zolder daar valt mijn beeld of verbinding weg.

Nu heb ik al jaren hier overal versterkers voor de wifi en is dit nooit een probleem geweest en heb ik altijd goede verbinding gehad en nu sinds een week of twee is het rampzalig.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @simone680 ,

Voor aansluiting van de tv box adviseert T-Mobile om deze rechtstreeks bekabeld aan te sluiten op het modem.

Je zou voor tips over wifi op het volgende topic: Hoe verbeter ik mijn WIFI kunnen kijken.

dat begrijp ik maar dat is nooit een probleem geweest en denk ik dat er iets mis is met de router.

Ik heb een Huawei HG659 en wil vragen of ik een nieuwe router geleverd kan krijgen.

Want ik heb van alles geprobeerd, tot zelfs een reset van de router.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @simone680 ,

Hoe is de bekabelde verbinding? Als je dit een paar keer kunt testen Voor de meest waarheidsgetrouwe tests kun je het beste de app gebruiken op de website van Ookla.  Als je dit op verschillende momenten doet en er een screenshot van maakt en deze bijvoegt in een volgend bericht. Dan kunnen de medewerkers van T-Mobile het bekijken en pakken ze dit verder op.

Wat betreft WIFI:  De snelheid die T-Mobile aanbiedt, is een bekabelde internetsnelheid. Wifi is van zoveel verschillende factoren afhankelijk dat het lastig is om hier een minimummarge voor op te stellen. Dit betekent ook dat verstoringen in het signaal heel moeilijk te verklaren zijn en niet altijd aan het modem liggen.

ik heb net mijn computer middels bekabeling verbonden en ook dan valt de computer vast en is er geen verbinding.

Is het niet mogelijk om een andere router op te sturen want ik vind dit echt helemaal niets.

Ik moet zoveel voor jullie testen en doen terwijl ik duidelijk aangeef dat ik alles heb geprobeerd en dat ik denk dat het de router is die voor problemen zorgt omdat ik voorheen geen problemen heb gehad met de verbinding.

Het geeft mij ook reden om een andere provider te zoeken

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @simone680 ,

Ik ben net zoals jij gewoon een T-Mobile klant en probeer je op weg te helpen. Helaas heb ik je niet verder kunnen helpen.De stappen die ik je net aangedragen heb, vraagt T-Mobile normaal gesproken ook, ze willen eerst duidelijk hebben wat er aan de hand is. Dit gaat bij de meeste providers zo. Dus als je alvast alles vast legt via een  printscreen kunnen ze je eerder op weg helpen. Verder is het nu wachten op een medewerker van T-Mobile. Deze lezen mee en beantwoorden de berichten op volgorde van binnen komst.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @simone680, van mijn collega's begrijp ik dat het na de resets van vanmorgen eindelijk weer stabiel is, strookt dit met jouw bevindingen? 

Reageer