Beantwoord

Tv niet zoals het hoort


Reputatie 6
Na een paar dagen gebruik van T-Mobile thuis kan ik het volgende melden. Het internet is lekker snel en ben daar dik tevreden over maar de tv is toch een beetje een ander verhaal. Op verschillende kanalen bij bewegende beelden trilt en schokt het beeld regelmatig. Na een korte tijd wordt het weer vloeiend. Is dit bekend en is hier iets tegen te doen? Het ziet er gewoon niet uit. Als tv kastje heb ik Amino Aria 610x. Het lijkt erop dat dit per kanaal verschilt of in ieder geval lijkt het op 1 kanaal erger te zijn dan een ander kanaal. Ik heb de box die boven staat ook geprobeerd, en hier is hetzelfde probleem.

Nu zit ik er aan te denken om opnemen erbij te nemen omdat ik dat nu wel mis. Dan krijg ik een andere tv kastje. Lost dit mijn probleem op?
icon

Beste antwoord door TAVL 13 May 2019, 09:40

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Het lijkt erop dat op de tv beneden (Samsung 4K tv) het meer zichtbaar is dan op de tv boven (FullHD tv). Heb ook al de tril vermindering op maximaal gezet maar het werkt wel iets maar nog steeds zichtbaar.

Uitvoer van de 4k tv is 1920x1080p 60hz
Uitvoer tv boven is 1920x1080p maar geeft niet weer op hoeveel hz.

Hoort de uitvoer niet 50hz te zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Glassertje,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Mooi dat je tevreden bent met internet. TV moet natuurlijk ook gewoon goed werken. Het trillen en schokken hoort niet. Graag kijk ik met je of we dit kunnen oplossen. Het kan hierbij verschilende oorzaken hebben. Een eerste stap is om de box van het stroom af te halen en na ongeveer een minuut weer terug aan te sluiten.

Ook kun je kijken naar de TV instellingen. Vaak staan er allerlei onnodige "beeldverbeteraars" aan, die eigenlijk het beeld proberen te interpreteren en aan te passen. Dit leidt zeker niet altijd tot een beter beeld. In tegendeel. Je zou settings als noise reduction, intrapolation (/stutter), randen verbeteren, etc kunnen uitzetten.

Ik durf niet zo te zeggen of dit met de box met opnamefunctie opgelost wordt. Dat ligt aan de oorzaak van het probleem.

Laat je weten of de stappen geholpen hebben?
Reputatie 6
@TAVL bedankt voor je reactie. Ik ga er vandaag mee aan de slag. Ik laat je denk ik morgen iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Top! Ik ben erg benieuwd. Kun je trouwens ook eens testen met andere HDMI kabels? Wil ook wel eens helpen.
Reputatie 6
Doe ik.
Reputatie 6
@TAVL ik heb alle instellingen geprobeerd maar het trillen en schokken blijft. Heb ook al alles gereset zoals hier op het forum te vinden is. Alle kabels zijn vervangen. Ik denk de enige oplossing is om de klantenservice te bellen. Ik irriteer me er namelijk best wel aan. Hopelijk komt er een oplossing.

Edit: net gebeld met de klantenservice. Ze sturen een monteur.
Reputatie 7
Badge +4
Top dat er gelijk een monteur ingepland wordt. Wellicht kan webcare tussentijds nog een harde fabrieksreset geven en kijken of de verbinding voldoende stabiel is.

Long shot; je zou nog eens naar calibratiesettings voor jou TV kunnen googlen. Nu is iedere TV anders, dus eigenlijk zou een TV individueel gecalibreerd moeten worden voor optimaal resultaat, maar het is het proberen waard.

Blijven zoeken of we jouw kijkervaring kunnen verbeteren. Wellicht helpt een filmpje van het probleem om het beter te duiden?
Reputatie 6
Monteur komt morgen. Tv boven heeft er ook last van. Filmpjes heb ik vanmorgen idd al gemaakt. Bedankt voor de tip. Wel fijn dat er op zo'n korte termijn al een monteur kan komen. Wat ik wel vreemd vind is dat het ene kanaal erger lijkt dan een ander kanaal. Maargoed, hopelijk is het morgen opgelost. Stond trouwens in de afspraak van alles wat vervangen zou moeten worden, dus misschien toch een bekend probleem?
Reputatie 7
Badge +4
Ik durf het in alle eerlijkheid niet te zeggen @Glassertje. Heb het zelf nog niet voorbij zien komen en zie thuis zelf gewoon prima vloeiende beelden. Enkel wat slechte conversies van TV programma's van NTSC naar PAL geeft soms wat schokkerig beeld.
Reputatie 6
@TAVL Monteur is geweest. De kabel tussen de converter en het modem(rode van kpn) was niet goed. Hij was kpn monteur geweest en wist nog dat er veel niet goed waren. Deze is vervangen voor een gele kabel die in de doos zat. Dit had de vorige Guidion monteur niet gedaan. Hij had naar de backoffice gebeld en met die rode kabel was het signaal van de tv 96%, nu met die gele kabel 99,7%. Dus een heel verschil. Het schokkend beeld schijnt weg te zijn alleen op FOX zie ik het soms nog. Moest even aankijken hoe het ging en mochten er nog steeds problemen zijn adviseerde hij mij te bellen.
Reputatie 7
Badge +4
Top. Goed te horen. Veel kijkplezier in ieder geval!
Reputatie 6
Dankje, Jij bedankt voor je bijdrage.

Reageer