Beantwoord

tv ontvanger , tv geen hdmi

  • 4 January 2018
  • 8 reacties
  • 2180 Bekeken

hallo ik heb 3 ontvangers, waarvan 2 met optie om op te nemen.

nu is de 3e ontvanger alleen voorzien van een HDMI aansluiting, deze moet op een oudere tv boven komen die alleen scart heeft.

kunnen jullie hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door Brian 9 January 2018, 10:24

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Maickelvm,

Er zijn twee opties:
- een convertor kopen die HDMI naar SCART omzet...
- een nieuwere tv/monitor kopen....

De reden dat ik dat tweede voorstel is omdat een relatief kleine tv of monitor niet veel duurder is dan die omvormer... Mogelijk kan je zelfs tweedehands voor hetzelfde bedrag iets aanschaffen. Ik zou even gaan kijken naar welke mogelijkheden er passen, want zowel de omvormer als de TV (eventueel een monitor) gaan wat meer kosten dan je mogelijk had willen doen.
hallo dus ik moet een nieuwe tv kopen
of de ontvangers omruilen, opnemen op de tv zonder hdmi
scart zit wel op de opname ontvangers
Nouja, niks moet... maar omruilen van boxen klinkt alweer een stuk goedkoper, als dit verder geen issue is... Je hebt op die tv dan logisch geen HD qua beeld.

Als je 1 van die 2 opname boxen kan schuiven naar de tv met scart, dan ben je er ook al ja. Sorry wat betreft dat ik niet wist dat er een scart op zit, zijn hier over het algemeen mede-klanten. Ben persoonlijk redelijk verbaasd dat er nog dingen met scart komen tegenwoordig...
kasten met hdd zijn zo ie zo zwaar verouderd
was eigenlijk niet de bedoeling om dan 2 ontvangers te ruilen.
kpn en telfort hebben altijd optie hdmi of scart gehad

alleen ben overgestapt naar tmobile omdat mijn moeder daar haar mobiele abonnement heeft.

las wel in installatie handleiding als er geen scart is klantenservice bellen.
alleen klantenservice is heel moeilijk bereikbaar
vandaag 30 min in wacht gestaan, daarna opgegeve
Reputatie 5
Badge
Scart is al heel lang uit en niet geschikt voor digitale TV, dus die TV moet ook al oud zijn!
kasten met hdd zijn zo ie zo zwaar verouderd
Nou dat zou ik niet zo snel zeggen... HDD's zijn nog steeds de beste optie om langdurig veel data op te slaan. Daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoper te maken, dus een 12Tb SSD optie zie ik nog niet heel snel langskomen (tikte hij vrolijk vanaf zijn nieuwe pc zonder HDD en enkel m.2 SSD) in een recorder voor de tv.

Echter, ik snap je ergernis wel, maar ik zou echt scart niet snel meer gaan overwegen...

WEL wil ik je even wijzen op het volgende.... een nieuwe tv is niet zo heel duur, maar jouw oude TV met SCART is wel degelijk nog het nodige waard! Er zijn namelijk een heleboel gamers die hun oude NES / SNES etc. willen blijven spelen en daar een oude beeldlijn bak voor nodig hebben. Duckhunt speelt niet op LCD's 😉

Als je dus een tv swap zou doen, je huidige wordt momenteel meer waard met de dag (mits werkend en netjes/schoon).

Dacht, misschien leuk om te weten... heb zelfs nog wel een kennis die hem waarschijnlijk wil hebben 😃
Reputatie 7
Hey Maickelvm, ik zie dat er hier al wat mooie suggesties zijn gegeven maar het kan gelukkig makkelijker! 😉 Gaat het in dit geval om de TV Box zonder opnamefunctie? Naast HDMI heeft deze ook een Mini DIN ingang waar wij een SCART-convertor voor kunnen leveren (sorry Poco-loco :)). Stuur mij even je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door via een privébericht, dan stuur ik de Mini DIN naar SCART convertor naar je op!
Naast HDMI heeft deze ook een Mini DIN ingang waar wij een SCART-convertor voor kunnen leveren (sorry Poco-loco :)).
Niks sorry, top om te weten! Bedankt voor de info!

Reageer