Beantwoord

TV ontvangt geen signaal van de TV Box

  • 3 October 2020
  • 4 reacties
  • 281 Bekeken

Pas de TV dienst aangevraagd en net de TV Box aangesloten, de versie zonder HDD. Na de update die plaatsvindt op het moment dat de UTP wordt aangesloten, kan ik met de afstandsbediening de box aan en uit zetten (lampje rood of lampje blauw), maar op de TV zie ik alleen de melding van de TV zelf dat er geen signaal is.

Inmiddels al de reset knop achter gebruikt (waarna er weer een update op het scherm wordt gedaan), de powerflip methode toegepast, modem en tv box van de stroom gehaald en weer één voor één aangesloten, maar zonder effect.

Wat kan er mis zijn?

icon

Beste antwoord door Henkie99 4 October 2020, 06:57

Bekijk origineel

4 reacties

Ok, probleem opgelost. Mochten er anderen hetzelfde probleem hebben: de UTP kabel moet in de LAN-4 poort van de modem.

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat je het opgelost hebt @Henkie99, dat heb je goed uitgezocht inderdaad! Kan ik hieruit opmaken dat jij een Huawei of Draytek modem thuis hebt staan? Je kunt de TV Boxen bij beide modems namelijk aansluiten op zowel poort drie, als vier. Indien poort drie niet werkt, wil ik dit graag weten. Dan zorg ik ervoor dat we met een oplossing komen. 

Laat me weten wat ik voor je kan doen, de Community zit altijd voor je klaar! 👍

Wat fijn dat je het opgelost hebt @Henkie99, dat heb je goed uitgezocht inderdaad! Kan ik hieruit opmaken dat jij een Huawei of Draytek modem thuis hebt staan? Je kunt de TV Boxen bij beide modems namelijk aansluiten op zowel poort drie, als vier. Indien poort drie niet werkt, wil ik dit graag weten. Dan zorg ik ervoor dat we met een oplossing komen. 

Laat me weten wat ik voor je kan doen, de Community zit altijd voor je klaar! 👍

Ik heb een Zyxel modem, en de TV Box zat eerst op poort 1.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Henkie99 Bedankt voor je reactie!

Het Zyxel modem maakt gebruik van de APAS-technologie waarbij alle vier de poorten geschikt zijn voor zowel Internet als TV. Als poort één geen TV-verbinding toestaat, wil ik hier graag naar laten kijken, want dat hoort niet te gebeuren. 

Wat gebeurt er wanneer je een ander apparaat bekabeld op poort één aansluit (zoals bijvoorbeeld een PC of laptop)? Werkt dat apparaat wel naar behoren op de bekabelde verbinding en krijgt die wel een internetsignaal? 

Reageer