Beantwoord

TV Opnemen, anders dan weer een apparaat huren?

  • 10 March 2019
  • 3 reacties
  • 1165 Bekeken

Is er een mogelijkheid om zelf een recorder aan te schaffen voor het opnemen van TV via glasvezel?
Het huren van een Interactieve TV Box met harddiskrecorder is geen optie omdat het simpelweg te duur is. Na 2 jaar huur kan ik er vrijwel 2 nieuwe van kopen.

Ook omdat het al duur genoeg is om Glasvezel te hebben. En opnemen via de TV zelf gaat ook al niet omdat het signaal op de decoder zit, en daarmee de smart-TV tot display is gedegradeerd.
Er wordt hier op dit Forum met geen woord over gerept. Lijkt wel een verboden onderwerp.

Er zijn prachtige recorders (met decoders) beschikbaar op de markt, ook van jullie huismerk Entone. Maar ik vraag mij af of alleen die van jullie werken omdat T-Mobile de firmware o.i.d. aanpast, en daarmee de eigen markt controleert.
Graag opheldering.
icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 March 2019, 12:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi @eduard_von_D,

Het is niet mogelijk om eigen apparatuur te plaatsen. De settopbox moet voorzien zijn van de TMNL firmware. Ik snap ook dat je zegt dat je het te duur vind als je het over 24 maanden bekijkt.

Ik geef je een hele illegale tip! Je kunt soms op marktplaats Entone harddisk recorders vinden. Voor ongeveer €35-€40. Dit zijn Settopboxen van oude klanten van TMNL. Als je de keuze maakt om er een te kopen op marktplaats maak je je eigenlijk schuldig aan heling omdat de apparatuur altijd eigendom blijft van TMNL. Je zou bij eind contract de Settopbox alsnog terug kunnen sturen naar T-Mobile. Dan hebben ze hem in ieder geval weer terug.

Het werkt alleen als deze entone STB's gebruikt zijn op het Vodafone of T-Mobile netwerk!
Reputatie 7
Badge +1
Zal denk ik niet gaan werken daar T-Mobile werkt met haar eigen firmware welke volgens mij weer is gekoppeld aan je ip adres, weet dat niet zeker maar zou kunnen.
Reputatie 6
Badge
Het werkt zeker! Heb het uitgeprobeerd!

Reageer