TV problemen

  • 8 December 2020
  • 15 reacties
  • 348 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Nu weer storing op de tv. Midden in het terugkijken van het journaal, dus als een reset helpt weer van voren af aan beginnen, doorspoelen kan natuurlijk niet. Als het doorspoelen al zou gaan met de snelheid van dit kastje.
Ook live TV werkt uiteraard niet meer.

T-mobile, hoe is het toch mogelijk dat er iedere week wel iets van storing is? Ofwel internet, ofwel tv of beiden? En dat dit iedere keer buiten de openingstijden is? Monitort iemand het netwerk? Wordt er iets gedaan aan het uitzoeken van de oorzaak en daarna het voorkomen van herhaling?

Zo niet: ik solliciteer graag. 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dw1985, kan het kloppen dat het modem momenteel niet aangesloten is? Ik kan geen niets uitlezen in de lijnmeting en kan de status van jouw verbinding daarom ook niet controleren. Graag onderzoek ik waar de TV problemen vandaan komen zodat het voor eens en altijd opgelost kan worden.

Neem voor alle zekerheid de stappen in dit topic door, dan kunnen we al 90% uitsluiten: Hoe los ik TV problemen op?.

Mocht het nog niet lukken met de tips uit het speciale topic, laat het me weten. Dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op. Ik weet zeker dat we dit gaan herstellen!

Reputatie 1

Hi Jason,
 

Dat zou mooi zijn! Excuses voor m’n chagrijn, maar m’n volgende optie was een tijdklok om alles elke nacht te resetten :-) 

 

Het modem is zeker aangesloten, maar sinds vanochtend geen internet (net geen week verder). 99% kans dat een reset van het modem en de mediaconverter het oplost.

Hoi @dw1985, kan het kloppen dat het modem momenteel niet aangesloten is? Ik kan geen niets uitlezen in de lijnmeting en kan de status van jouw verbinding daarom ook niet controleren. Graag onderzoek ik waar de TV problemen vandaan komen zodat het voor eens en altijd opgelost kan worden.

Neem voor alle zekerheid de stappen in dit topic door, dan kunnen we al 90% uitsluiten: Hoe los ik TV problemen op?.

Mocht het nog niet lukken met de tips uit het speciale topic, laat het me weten. Dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op. Ik weet zeker dat we dit gaan herstellen!

 

Reputatie 1

Wat overigens gek is, de interface van het modem geeft aan dat alles verbonden is, maar de logboeken zijn niet op te halen...

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dw1985 Dat is vreemd… Ik heb het modem onder de loep genomen, maar alles ziet er aan deze kant in orde uit. Ervaar jij dit nu ook zo? Ik hoor graag of een reset dé oplossing voor jou was!

Reputatie 1

@Jason de tv werkt de laatste tijd gelukkig aardig goed. Alleen de interface is bij momenten nog extreem traag (doorspoelen en tegen de tijd dat het kastje snapt dat ik op play druk ben ik een half programma verder 😂).

 

Kan dat iets met de versie van de software of de box zelf te maken hebben?

Software staat nu op 2.9.27.0.3.

 

Thanks voor alle moeite!

Reputatie 7

Hoi @dw1985 ,

Vaak wil een fabrieksreset helpen om de TV Box weer helemaal in orde te krijgen. De TV Box wordt dan teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen. Eventuele wijzigingen worden dan ook teruggezet. Hoe je deze doet, vind je terug in dit topic (link is klikbaar). Laat je ons weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Hoi @Boris,

 

Ik kan mijn box niet zelf resetten. Heb de Entone Amulet :-)

Reputatie 1

Ps: firmware staat nog steeds op 2.9.27.0.3, ook na reboots.

Reputatie 7

Hi @dw1985 Dat kan kloppen, jij zit nog op het oude “platform” (Interactieve TV), de recente updates zijn specifiek gericht op het nieuwe platform (T-Mobile TV). Wat je zou kunnen proberen is om de interface zelf even een reset te geven via ‘Instellingen’ → ‘Systeeminformatie’ → ‘Herstart’ → ‘Herstart gebruikersinterface’. Ik zou op afstand eventueel ook een algehele fabrieksreset uit kunnen voeren maar hierbij worden de al gemaakte opnames gewist.

Reputatie 1

@Brian - Ah vandaar, tijd voor een update! :wink:

Als het beter zou moeten worden met een fabrieksreset, mag je die van mij gerust uitvoeren! Ieder tijdstip is goed, ik heb geen opnames!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dw1985, zojuist heb ik de TV Box met harddiskrecorder een flinke stoot gegeven. Zou je kunnen terugkoppelen of dit effect heeft gehad of dat de TV Box nog steeds onbruikbaar is? In dat geval acht ik de kans groot dat wij de TV Box om moeten wisselen. Aangezien je zelf aangeeft dat je de opnamefunctie niet gebruikt, zou je in dat geval een TV Box zonder opnamefunctie als vervanging willen hebben? Voor ons zijn beide opties geen enkel probleem, maar voor jou scheelt het toch weer € 5,- per maand.

Ik hoor graag hoe het ervoor staat!

Reputatie 1

Hi @Cal 
 

Dankjewel!
Had ik er iets van moeten merken? Ik heb niet opnieuw hoeven inloggen of iets dergelijks.
 

Wat betreft de opname functies, die gebruik ik niet zo, maar wel pauzeren en terugkijken 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dw1985, Cal heeft een reprovisie uitgevoerd zodat TV een zetje in de rug krijgt - hiermee worden alle diensten (Internet, TV en vast Bellen) opnieuw naar het modem verstuurd zodat de verbinding opnieuw aangemaakt wordt. 

Heeft dit geholpen om de TV-problemen te verhelpen? Zo niet, dan voer ik een volledige fabrieksreset uit. We gaan dit oplossen!

Reputatie 1

Hi @Jason,
 

Beetje druk, maar ik laat weer van me horen 😉
Het internet is de laatste tijd prettig stabiel (en ik klop af).
 

De tv… het lijkt alsof de STB het ergens niet aankan. Zijn er nieuwere modellen op komst?

Grootste probleem is het traag reageren. M’n Pi is sneller 😳

Voorbeeld van zojuist:

  • programma even op pauze gezet
  • Stukje verder gekeken
  • Stukje door gespoeld
  • Hier gaat het fout, bij het doorspoelen duurt het 5-10 seconden voordat de interface dat ook laat zien
  • Weer op “play” drukken reageert niet, pas na een keer of 5 drukken
  • Nadat de interface snapt dat ik iets ingedrukt heb krijg ik eerst nog een melding dat ik een gepauzeerd programma bekijk en of ik terug wil naar live TV. Waarom? Het doorspoelen gaat ondertussen onverminderd door.
  • Na te kiezen voor annuleren of terug weer op play drukken, waarna het programma daar start.
  • In dit voorbeeld, nieuws even gepauzeerd, reclame door gespoeld etc, ben ik halverwege het weer voordat ik kan kijken 
  • Weer terugspoelen daarna, maar…. Druk je op “play” op het goede punt, vraagt ie vrolijk weer of ik terug wil naar live TV. 🤯

Alvast bedankt voor het lezen (het is echt een boekwerk) en de hulp! Ben nou eenmaal een geek die graag wil dat techniek het goed doet. Snel en betrouwbaar 😉

 

Hoop dat we wat kunnen vinden!
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dw1985, top dat het Internet gestabiliseerd is op een gewenst niveau! 😄

De Amulet 515 (box met recorder) is inderdaad een ietwat verouderd model, dat is ook meteen de reden dat ik die het liefst omruil voor de Aria 610x. Wat ik daarmee voor je wil bewerkstelligen, is dat je, nadat de omruiling heeft plaatsgevonden en de Amulet 515 bij ons retour gemeld is, overgezet wordt op T-Mobile TV. Zo heb je straks veel minder last van de beschreven problemen en haperingen. Ook T-Mobile TV brengt weleens issues met zich mee, daar wil ik het liefst zo eerlijk mogelijk over zijn, maar dat zijn meer bugs die we er de afgelopen en komende maanden uitgehaald hebben. 

Mocht je akkoord gaan met de omruil, dan zal ik ervoor zorgen dat de nieuwe box aankomende week bij je bezorgd wordt. Als jij dan de oude box terugstuurt, houd ik een oogje in het zeil bij onze distributie en meld ik de box meteen af zodra die binnen is. Dan kunnen we vervolgend een versnelde migratieprocedure aanvragen zodat je binnen twee tot drie weken overgezet bent naar het nieuwe platform. Klinkt dat als een goed plan? 

Reageer