Beantwoord

TV resolutie slechts 576P


Reputatie 2
Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door firecaps30 25 November 2019, 14:54

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 7
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! 😉
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! ;)



@Sander

Helemaal prima. Ik zit nu tv te kijken, en net met opstarten wederom 576i resolutie. De reset mag je uitvoeren!

Grt Jeroen
Reputatie 2
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.


@Sander

Net de boxen omgewisseld, dus Box 1 (woonkamer) naar slaapkamer, en Box 2 (slaapkamer) naar woonkamer.

Nu heb ik in de woonkamer weer HD beeld, en op de slaapkamer SD (576P). Het lijkt dus echt aan de box zelf te liggen.

De oude box die op de slaapkamer staat stamt nog uit het Vodafone thuis tijdperk. De woonkamer box heb ik pas een paar weken, sinds de omwisseling van dit topic.
Reputatie 1
@Sander

Als ik de box omwissel met de slaapkamer wat firecaps30 ook gedaan heeft heb ik in de woonkamer gewoon weer HD1080 beeld, ligt gewoon aan de box, of de software daarvan dus. TV heeft hier niks mee van doen die gaat gewoon op de resolutie van de box draaien die wordt uitgezonden.
En ja mijn slaapkamer box is ook uit het Vodafone tijdperk en werkt nog gewoon perfect, nooit problemen mee gehad, en altijd op HD1080 uitzenden.

Ik heb hier al weet ik niet hoe vaak over gebeld met de helpdesk, die doen dan een Factory reset en dan doet de woonkamer box het weer goed in HD1080.
Totdat er weer een update of iets komt en dan is het weer mis.
En ja meneer word er dan gezegd, we gaan er mee bezig en u word op de hoogte gehouden van de oplossing.
Helaas hoor je dan niks meer, totdat je weer kunt gaan bellen om te zeggen dat er weer geen HD beeld is.

En het blijkt nu dan toch echt dat dus meer mensen hier last van hebben, terwijl de helpdesk maar blijft melden dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt, bizar gewoon. En gewoon weer een nieuwe TV box opsturen.

Het is toch niet normaal dat ik nu in ongeveer een jaar 4 of 5 boxen heb gehad, waarvan er zelfs 1 helemaal niet deed toen ik die binnen kreeg.😣
Heb zelf het idee dat de hardware die T-mobile uitgeeft niet van al te beste kwaliteit is, en dat daar ergens de schoen wringt.

Maar wat wil je nu oplossen dan?
Weer een factory reset uitvoeren en daar is de kous mee af of gaat er nu echt eens naar dit diepgaande probleem gekeken / opgelost worden ?
En ja, reset het ding maar want ik wil HD tv waar ik voor betaal !
Reputatie 7
@jebo85

Ik probeerde de Tv Box te resetten, maar ik kon geen verbinding krijgen. Sterker nog, ik vond twee TV Boxen terug. Zou je een fabrieksreset van het modem willen uitvoeren, zodat deze weer helemaal bij de les is? Dan zal ik daarna de TV Box weer bij de les trekken!

@firecaps30

Ik heb de reset doorgevoerd. Laat je weten of de resolutie weer in orde is?

@PeterB80

Ook bij jou heb ik de reset uitgevoerd. Graag hoor ik of het succesvol was.

En uiteraard wil ik verder kijken dan deze tijdelijke oplossing. Ik ben in gesprek hiermee met ons TV team. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier plaatsen. To be continued!
Reputatie 1
@Sander

Wat heb je gereset dan ? In ieder geval niet de TV box want die draait nog steeds op SD kwaliteit en alle opnames staan er nog gewoon op, niks gereset.
Vraag me trouwens gelijk af hoe je dan weet welke box je moet resetten zonder dat ik enige informatie verstrekt heb?

Wederom een valse belofte / uitspraak van T-mobile en er wordt niks aan gedaan, SCHANDE !

Ik wil compensatie ontvangen voor de tijden dat ik geen HD tv geleverd heb gekregen, want ik ben het zat.
@jebo85

Ik probeerde de Tv Box te resetten, maar ik kon geen verbinding krijgen. Sterker nog, ik vond twee TV Boxen terug. Zou je een fabrieksreset van het modem willen uitvoeren, zodat deze weer helemaal bij de les is? Dan zal ik daarna de TV Box weer bij de les trekken!



Sander,

Dat klopt. Ik heb inderdaad 2 boxen, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.

Wel vreemd dat het niet lukt om te resetten, alles staat aan en is in orde. Ook mijn modem welke in de meterkast hangt. Ik heb niet het idee dat een reset werkt, dit heb ik namelijk ook al tig keer gedaan en werkt allemaal niet. Het probleem is ook dat de mobiele tv app het niet goed doet, anders had ik namelijk allang mijn kastjes ingeleverd, dit is gewoon bizar dat dit na al die tijd niet opgelost kan worden..... continu kastjes aan,uit zetten of resetten, is er geen andere oplossing???

Ik ben het helemaal eens met @PeterB80
En mocht dit echt noodzakelijk zijn, dan kan ik dat helaas pas morgen in de middag uitvoeren....

Hoor graag!

Grt Jeroen
Reputatie 7
HI jebo, peter, Sander heeft hierover contact opgenomen met ons TV-team en we zijn dit nog aan het onderzoeken. Zodra we meer weten nemen we hier zeker contact over op! Ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben!
Bedankt Brian,

Ik ben heel benieuwd. Hoor het heel graag van jullie. Wellicht via dit forum?

Grt Jeroen
HI jebo, peter, Sander heeft hierover contact opgenomen met ons TV-team en we zijn dit nog aan het onderzoeken. Zodra we meer weten nemen we hier zeker contact over op! Ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben!

@Sander @Brian hebben jullie hier al een update over?
Reputatie 7
Hoi @firecaps30, @jebo85 en @PeterB80,

We zijn er nog druk mee bezig. We hebben het nog niet weten te reproduceren. Willen jullie aangeven op welk merk en type TV jullie onze TV Box hebben aangesloten?

Wellicht ten overvloede, hebben jullie ook een andere HDMI poort geprobeerd?

Ik hoop met jullie antwoorden snel weer terug te komen met meer nieuws!
Goedemorgen!

Jazeker, mijn tv is een LG55B6v oled tv. Ik heb het kastje in alle HDMI poorten aangesloten, op dit moment aangesloten op HDMI 1, dit is meestal de beste poort om op aan te sluiten....

Ik ben heel benieuwd!

Grt Jeroen
Reputatie 1
@Sander

Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400

De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i

Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P

Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.

Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?

Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.

En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !

Graag oplossen !
@Sander

Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400

De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i

Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P

Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.

Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?

Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.

En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !

Graag oplossen !



Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....
Reputatie 1
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....


Lijkt me niet meer dan normaal dat T-mobile nu eens serieus dit probleem gaat oplossen en de klanten niet telkens met een kluitje het riet in stuurt.
We betalen voor HD TV en lever dit dan ook gewoon, zorg dat de hardware juist werkt, en lost het op als er problemen zijn.

Krijg steeds meer het idee dat ze niet weten waar ze het zoeken moeten.........

En heb ook nog steeds geen antwoord gehad op de vraag of er ook compensatie komt voor de niet geleverde diensten van T-mobile 👎🏻
Reputatie 7
Hoi @jebo85 en @PeterB80

Ik ben het helemaal eens met jullie. Ik neem dit ook zeker serieus en help dit euvel dan ook graag de wereld uit! Het lijkt mij ook niet aan de TV's te liggen, dat heeft de kruistest uitgewezen. Toch zijn aannames dodelijk in een onderzoek, vandaar dat we dit 100% moeten uitsluiten.

Het 'lijkt' inderdaad aan de TV Box te liggen. Ik zeg 'lijkt' tussen aanhalingstekens, want de klanten in dit topic die dit aankaarten hebben namelijk drie verschillende TV Boxen! Hier zit dus geen lijn in. Alle drie draaien ook op dezelfde firmware. Dezelfde firmware waar alle TV Boxen bij alle klanten op draaien, die allemaal wel HD beeld ontvangen! Zoals je merkt, het is geen gemakkelijke puzzel om een wetmatigheid in te ontdekken. Zeker als een fabrieksreset een tijdelijke oplossing blijkt, maakt dit een onduidelijk verhaal.

Maar dat laat ons er niet van weerhouden om dit tot de bodem toe uit te pluizen. De klantbeleving staat voorop en daarom komt de oplossing hiervoor!
Reputatie 2
Ik was op vakantie, vandaar dat ik een tijdje niet heb gereageerd. Er is nog geen verschil sinds de reset. De TV waar de box nu op aangesloten is is een Samsung UE40D6200, alle poorten geprobeerd.

De mediabox is een Entone 510B.
Reputatie 7
Hey @firecaps30,

Beetje genoten van je vakantie?☀️ Ik wil dit graag oplossen voor je! Begrijp ik het goed dat je met één TV Box de lage resolutie ervaart? Kun je mij het mac adres en serienummer (onderop te vinden) van het TV Boxje sturen? Dan ga ik daarmee aan de slag!
Reputatie 2
Hoi @Piotr,

Ja zeker, bedankt!

Het serienummer is 26-6848971, en MAC 00:03:E6:D1:03:96. En zoals eerder aangegeven het is een Entone 510b
Hey @firecaps30,

Beetje genoten van je vakantie?☀️ Ik wil dit graag oplossen voor je! Begrijp ik het goed dat je met één TV Box de lage resolutie ervaart? Kun je mij het mac adres en serienummer (onderop te vinden) van het TV Boxje sturen? Dan ga ik daarmee aan de slag!


Piotr, wil je dit van mij ook weten?
Reputatie 7
Hoi @jebo85

Bedankt voor je hulp! Jouw gegevens heb ik al lang en breed bij de techneuten aangemeld. Ik hoop snel meer te kunnen vertellen!
Reputatie 2
Ik zet net de TV in de woonkamer aan, en daar heb ik ook geen HD resolutie meer maar slechts 480P!

Deze TV box heb ik voorheen geen problemen mee gehad, maar nu dus wel. Is daar een verklaring voor?
Reputatie 2
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn post aan te passen, dus dan maar zo.

Ter verduidelijking:De ene mediabox werkt nu op 576P, en de ander op 480P.

Om alvast de standard vragen te beantwoorden: stroom er af, andere HDMI poorten, kabels, TV etc. allemaal geprobeerd zonder succes. Ik heb nu 1 interactieve en 2 gewone mediaboxen met dit probleem.

Inmiddels begin ik het jammer te vinden dat het zo lang duurt, en dan bedoel ik niet eens dat er nog geen oplossing is maar qua informatievoorziening; wordt er aan gewerkt, wat is de status.
Reputatie 7
Hi @firecaps30

Ik zou het liefst een prachtupdate schrijven, maar die is er nog niet. Ik heb daarom direct om een update gevraagd. Het is prima mogelijk dat ze er nog niet uit zijn, maar ik hoor uiteraard wel graag waar we mee bezig zijn, zodat ik jullie op de hoogte kan houden. Ik kom erop terug, dát is zeker!

Reageer