Beantwoord

TV resolutie slechts 576P


Reputatie 2
Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door firecaps30 25 November 2019, 14:54

Bekijk origineel

114 reacties

Hallo allemaal, ik wil even inhaken op dit topic. Ik ben zelf T-mobile mobiel klant maar reageer even omdat het probleem wat omschreven wordt in dit topic momenteel ook bij mijn zus en schoonbroer speelt.

Zij zijn in mei 2018 in hun eerste huis getrokken waarbij zij T-Mobile thuis (alles in 1 abonnement, glasvezel, 750Mbit) hebben afgesloten. Zij ontvingen bij het installatiepakket 2 tv-boxen waarvan 1 met opname funcite. Deze tv-box, de Entone Amulet 515, hebben zij beneden in de woonkamer aangesloten op een Full-HD televisie van Samsung. Aan de andere kant van de muur waar de televisie aan hangt bevind zich de meterkast. De kabellengtes van de UTP kabels zijn hooguit 2/3 meter en dit betreffen CAT6 kabels. Het zijn kwalitatief goede kabels.

Alles werd destijds netjes aangesloten door de T-Mobile installatiemonteur en alles werkte ook naar behoren. In juli was ik op visite en viel het me meteen op dat de resolutie van de tv uitzendingen niet in HD werden weergegeven. De beelden zagen er erg korrelig uit en absoluut niet scherp. Toen ik een uitzending via de Ziggo GO app streamde naar de aangesloten Chromecast zagen we allebei meteen het verschil van HD en niet-HD!

Via het info menu van de televisie kon ik zien dat de resolutie slechts 576P was... bij ALLE zenders! Vervolgens ben ik eerst zelf maar eens gaan kijken naar een mogelijk oorzaak; televisie, kabels, aansluitingen... Alles was nieuw en op correcte wijze aangesloten. Toen ben ik in het menu van de Entone gaan kijken maar zag dat ik hier op geen enkele wijze een resolutie kon wijzigen.

Ik ben hierna gaan zoeken op het internet en kwam in dit topic terecht. Ik heb eind juli 2018 contact opgenomen met de T-Mobile Thuis klantenservice waarbij ik namens mijn zus het verhaal deed. De medewerker zei mij dat hij geen reset kon uitvoeren, wat volgens berichten op dit forum nog wel eens zou kunnen helpen, en mijn klacht danwel melding werd doorgezet naar de technische afdeling. Er werd beloofd dat mijn zus of haar vriend terug gebeld zou worden maar je raadt het al, dit is nooit gebeurd. Er is ook nooit een reset uitgevoerd van de TV-box.

Ik had inmiddels gelezen dat ze bezig waren met het zoeken naar een oplossing dus ik heb daarna ook niet meer terug gebeld met bovenstaande klacht. Wat ik wel bijzonder vind is dat mijn zus betaald voor HD zenders welke helemaal niet kunnen worden weergegeven door de TV-box. Het aansluiten van de 2e tv-box (zonder opname functie) is niet van toepassing. De opname functie van de Entone 515 is namelijk de reden dat die tv-box beneden staat.

Ik wilde dit verhaal delen en ik hoop dan ook dat er zeer snel een update uit wordt gerold voor dit probleem want eerlijk is eerlijk, klanten betalen nu voor een dienst welke ze niet geleverd krijgen!!
Ik heb ook a een paar weken last van lage resolutie televisie. Ik volg dit forum al een poosje, maar helaas is er dus nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Het zou fijn zijn als er een toelichting gegeven kan worden over de status van het onderzoek en de verwachte duur ervan.
Reputatie 7
Het is een beetje lastig om een estemate te geven als je het probleem niet kan vinden.
Zoals sander zegt dit probleem speelt niet bij alle klanten maar bij een enkeling. er is nog geen lijn in te vinden. wat zou kunnen is dat het mis gaat met 4k tv's dan kan je op de meeste tv's 4k uitschakelen voor de cdmi poort. echter was er afgelopen weekend ook een storing met tv welke als een olie vlek over het land heen ging. dit bleek te komen door defecte hardware. misschien dat dit ook de oorzaak kan zijn van de resolutie problemen. dan zou nu een factory reset uitkomst moeten bieden.
Ik heb geen 4k televisie thuis, dus daar ligt het niet aan. Zijn jullie al langs geweest bij een klant met dit probleem? Dan zien jullie het probleem met eigen ogen en dan kun je testen of een nieuwe ontvanger het probleem kan oplossen.
Reputatie 2
Ik heb geen 4k televisie thuis, dus daar ligt het niet aan. Zijn jullie al langs geweest bij een klant met dit probleem? Dan zien jullie het probleem met eigen ogen en dan kun je testen of een nieuwe ontvanger het probleem kan oplossen.
Ik heb een nieuwe ontvanger gehad, en na een aantal weken ging deze ook weer naar 576P
Reputatie 7
@Nick_Schuer en @Televisiethuis

Welkom op onze Community! Ik ben blij dat jullie je hier gemeld hebben. We kunnen vooralsnog niet terugvinden waar het probleem zich bevindt. Ik wil dan ook graag jullie gegevens noteren, zodat we meer voorbeelden hebben.

Mag ik van jullie beiden de volgende gegevens in een privébericht (klik op mijn naam):
-Postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het bij ons bekende IBAN
-Het mac-adres van de TV Box. Dit staat op een sticker op de onderkant
-Merk en type van de TV
-de bevestiging dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem (geen externe apparatuur) en op de TV (geen versterkers)

Dan zet ik deze gegevens direct door naar ons onderzoeksteam. Hoe meer data, hoe sneller we het onderzoek kunnen voltooien.
Reputatie 1
@Sander

Aangezien er geen enkele update of reactie van T-mobile komt aanzien dit probleem heb ik besloten over te stappen naar KPN, met alle abonnementen !

Ik ben helemaal klaar met de onzin praat van T-mobile.
Ze laten je betalen voor HD TV terwijl dit niet geleverd wordt, slechte beeldkwaliteit leveren scheelt T-mobile een hoop data verkeer, en zijn de kosten voor deze maatschappij lager.

De meeste mensen hebben dit waarschijnlijk niet eens in de gaten, en ja ach de mensen die er over klagen nemen ze op de koop toe.

@ alle overige mensen met dit " probleem "
Ga er maar vanuit dat T-mobile dit nooit gaat oplossen, dit heeft geen prioriteit voor ze en dit gaan ze ook nooit oplossen, omdat ze het niet willen oplossen, want dat kost T-mobile namelijk heel veel geld.

Ik zou zeggen, stap lekker over naar een andere provider die interactieve Tv levert via KPN.


En ja ik ga stappen onder nemen om abonnements geld terug te vorderen van T-mobile, aangezien ik hier al een JAAR mee bezig ben.
Gewoon in 1 woord BAGGER !!

Mvg,
Peter
Reputatie 7
@PeterB80,

Ik begrijp dat het frustrerend is. en dat je graag duidelijkheid wil hebben wanneer dit opgelost gaat worden.
Er word wel degenlijk met man en macht naar een oplossing gezocht echter is deze helaas er nog niet.
Het is zeker niet vanwege een besparing op data verkeer zoals je beweerd. T-Mobile hoort gewoon een beter beeld signaal (te kunnen) leveren dan andere providers. en dat gebeurd ook wel alleen laat de stb het niet door. Dit komt volgens mij in een verstoring tussen de communicatie tussen de STB en de TV en niet wat er binnen komt. als het mij zou gebeuren zou ik ook overstappen, ik kijk alleen al 15 jaar geen lineaire tv meer.
Reputatie 1
Zolang ik geen HD tv op mijn tv heb levert T-mobile zijn dienst niet.
Of dit dan ligt aan het signaal of belabberde hardware / software van de STB.

Als je in een tijd van een Jaar dit nog steeds niet tot een oplossing kunt brengen, vele malen medewerkers aan de helpdesk spreekt die geen iedee hebben waar je het over hebt kun je niet spreken van “ er wordt met man en macht aan gewerkt “ .
Dat is gewoon de grootste onzin.
Ze weten het gewoon niet, of ze willen het niet oplossen.

Ik ga in ieder geval niet meer betalen voor wat ik niet geleverd krijg !
Reputatie 7
Hoi @PeterB80 en anderen,

Het is hoog tijd geworden voor een update. Het lijkt inderdaad een issue bij de software in de TV Box. Bedenk hierbij wel dat het om minder dan 0,01% van de TV Boxen gaat. Het is dus niet alleen de software van de TV Box. Er is iets dat het veroorzaakt, mogelijk in combinatie met iets anders. We hebben dit nu uitgezet bij de schrijvers van de software op onze TV Boxen. Zij hebben dit in onderzoek. Aan sommigen van jullie heb ik gevraagd de TV Box aan te laten staan tijdens het onderzoek. Dit hoeft nu uiteraard niet meer. Na het kijken, kun je de TV Box gewoon weer op standby zetten. Mijn excuses voor het lange wachten. Het gaat om een uitsluitspelletje en zoiets kan tijd kosten. Voor diegenen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik graag nadenken over een tegenprestatie. Voor nu is de focus op de oplossing van de resolutie issue. Daarna kan ik de balans opmaken. Weet dus dat wij dit superbelangrijk vinden en dit echt zo snel mogelijk de wereld uithelpen!
Reputatie 2
Hoi @Sander ,

Ik snap het ook wel, dit kost nu eenmaal tijd. Fijn om wel weer een update te krijgen.

Een tegenprestatie/compensatie zou netjes zijn, zoals ik het zie betaal ik nu voor iets (HD beeldkwaliteit) wat ik niet meer krijg (sinds 4/5 maanden 576P en nu zelfs 480P).
Reputatie 1
Goed te lezen! Kunnen we op dit moment nog iets doen om te helpen het probleem te analyseren en op te lossen.
Reputatie 7
Hi @timvw

Bedankt voor het aanbod! Onze techneuten hebben voor nu genoeg informatie. Mochten ze ergens tegen aanlopen en er meer data nodig zijn, dan meld ik het hier!
Reputatie 2
Inmiddels ongeveer een maand verder, een geen update..

Ik zag deze 2 topics met soortgelijke problemen:
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/alleen-sd-weergave-set-top-box-306520
  • https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/hd-zenders-welk-signaal-komt-er-binnen-307482
Zie in een van die topics ook het bericht van de collega Sterre die duidelijkheid heeft gegeven over de vergoeding voor dit ongemak.

Hoe staat het er voor, en is er een alternatief?

Wat als ik een Apple TV koop en de app installeer? Kan ik dan van de TV kastjes af?
Reputatie 3
Inmiddels ongeveer een maand verder, een geen update..



Wat als ik een Apple TV koop en de app installeer? Kan ik dan van de TV kastjes af?


Helaas, de Apple tv app biedt niet alle zenders en kwaliteit is in sd. Een gemiste kans aangezien de Apple tv 4K aan kan.
Reputatie 1
@Sander en de rest @firecaps30

Voor mij was de maat vol zoals ik eerder heb aangegeven, en heb mijn abonnement beëindigd.

Ik ben overgestapt naar KPN en geniet nu zonder een enkel probleem van een super beeldkwaliteit en zoals het hoort in Full HD 1080i.

Ik vind het onbegrijpelijk dat een organisatie als T-mobile zo met hun klanten omgaat, en er geen oplossing aan kan geven zeer zeer slecht !
Zoals ik meer lees, hebben veel klanten last van dit spelende probleem en gaat het dus niet maar om " een handje vol " mensen.
Ik ben blij dat ik nu er vanaf ben, en eindelijk weer fatsoenlijk TV beeld heb zoals het hoort.

Tevens dien ik hierbij nogmaals een verzoek in voor compensatie van het abonnementen geld wat ik altijd netjes heb betaald, waar T-moilbe zijn diensten niet geleverd heeft, namelijk Full HD TV.
Een collega Sterre vermeld dit ook in een ander bovengenoemd topic.
Of ik stap naar de Kantonrechter of geschillencommissie, dit heeft zeker een jaar gespeeld, en nog steeds niet opgelost toen ik overgestapt ben.
Reputatie 7
@firecaps30 In één van de andere topics heb ik vorige week een update geplaatst. Dit issue heeft de komende 2 weken de volle aandacht van onze developer!

@PeterB80 Ik heb de geschiedenis van jouw meldingen terug gekeken en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit om hetzelfde issue gaat. Ik heb om die reden zojuist 2/3 van je TV abonnement (€ 15,- per maand) voor de periode van een jaar vergoed. Je ontvangt dus een totaalbedrag van € 120,- van ons terug!
Reputatie 1
@Brian

Dank voor de compensatie, bij deze is het afgedaan.
Alleen nog wachten tot het daadwerkelijk is teruggeboekt.

Ik heb op 6-12-2018 de apparatuur aan jullie teruggestuurd in de retourdoos. 2 tv boxen en een modem.
Op 25-12-2018 krijg ik een mailtje met de mededeling dat de apparatuur nog niet is teruggestuurd, en wordt er gelijk gedreigd met een boet van € 125,- !!!!
Ik heb netjes gedaan wat er gevraagd is en de spullen op tijd teruggestuurd, heb hier ook een verzendbewijs van !!

Hier wordt ik wederom niet bij van dat T-mobile de boel niet op orde heeft en klanten gelijk bedreigen met een boete, en die zeker ik niet ga betalen.
Graag opheldering hierover !!!!!!
Reputatie 7
Badge +5
Maak je geen zorgen @PeterB80! Ik heb zojuist gereageerd op jouw topic. We gaan dit samen tot op de bodem uitzoeken! 😄
Reputatie 1
@Brian We zijn 2 weken verder, hebben jullie een update? Is er nu zicht op een oplossing en wanneer gaat hij komen?
Reputatie 7
Hoi @timvw,

Ik weet dat we er nog druk mee bezig zijn. Ik zal vragen of er al iets gezegd kan worden!
Reputatie 1
Graag! Dit probleem duurt nu voor mij al ruim 3 maanden, voor anderen al veel langer. Ik wil jullie graag de gelegenheid geven het probleem te onderzoeken en op te lossen. Jullie gaven aan te weten waar het probleem zat en er 2 weken hard aan te gaan werken, dus ik geef jullie dan graag die tijd om het probleem te fixen. Maar als dit nog veel langer gaat duren dan ga ik helaas wel overstappen naar een andere provider en dat zou ik jammer vinden want ik was heel tevreden met Vodafone thuis / tmobile thuis.
Reputatie 2
Is er al iets bekend @Sander of @Brian?
Reputatie 7
Hi allen, we hebben het probleem duidelijk in beeld gebracht en kunnen deze reproduceren. Er wordt inmiddels gewerkt aan een oplossing samen met onze leverancier maar deze wordt pas binnen enkele weken verwacht.

Wanneer de TV de standaard resolutie niet ondersteunt dan schakelt de TV Box vanzelf naar een lagere resolutie. Als de TV echter hogere resoluties ondersteunt dan schakelt de TV Box niet naar een hogere resolutie. Dit komt voor op alle types TV Box en netwerken. Onze developer is bezig met een fix.

Een tijdelijke oplossing is om de TV Box een fabrieksreset te geven, de TV Box schakelt dan wel naar de juiste resolutie (maar houdt deze niet altijd vast).

Bedankt voor alle meldingen en informatie, dankzij jullie hebben we dit probleem helder kunnen krijgen!
Reputatie 1
Hoi Brian, nog een keer geprobeerd te fabriek resetten en dat heeft voor nu even geholpen om het beeld HD te krijgen! Super! Hoop dat de definitieve fix er snel komt.

In een ander topic is eerder compensatie toegezegd voor de periode dat we naar zulk slecht beeld hebben gekeken. Ik hoor graag nog wat daarvoor gaat komen!

Reageer