Beantwoord

TV resolutie slechts 576P


Reputatie 2
Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door firecaps30 25 November 2019, 14:54

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 2
Hoe doe ik een fabrieksreset? Heb een kastje zonder opname functie.
Reputatie 1
Daar vond ik na wat zoeken een apart topic over. Als. Je een entone zonder opnamefunctie hebt (vierkant kastje van ongeveer 10 cm breed) dan zit er links een sd-kaart sleuf. Daarnaast zit een klein gaatje waar je 10 seconden met een paperclip of satéprikker in moet drukken. Je merkt duidelijk dat je iets indrukt. Na ongeveer 3 minuten is de box opnieuw voorzien van firmware en herstart. Op tv kun je de voortgang volgen.
Reputatie 7
Hey @firecaps30, de handeling wordt perfect beschreven door @timvw. Mocht het niet lukken dan kunnen we altijd nog op afstand een fabrieksreset uitvoeren.
Reputatie 2
Reset is gelukt, heb afgelopen avond HD beeld gehad! Hopen dat dit zo blijft..

Wacht graag op de software update die dit permanent fixt. En is er al wat bekend over compensatie?
Reputatie 1
@firecaps30 @Brian

Compensatie ??

HAHA Ik denk dat je daar nog wel even op kunt wachten.

T-mobile hier heeft mij een maand geleden beloofd compensatie te vergoeden, zie vorige berichten.
Zelfs een mailtje van gehad dat het met de volgende / laatste rekening verrekend / gecrediteerd zou worden, deze rekening was op 2 januari 2019. En je raad het al, niks geen compensatie of creditering.
En vervolgens blijft het wederom doodstil.................maar nog wel lekker een dikke boete sturen dat ik de apparatuur niet op tijd zou hebben teruggestuurd, wat ik wel netjes gedaan heb.
Weer contact opnemen, nu weken verder NOG STEEDS GEEN ANTWOORD !!!!!!!!!!!!

Jongens waar zijn jullie mee bezig, mijn vertrouwen in deze organisatie is inmiddels naar een diepte punt gezakt. Als je wat toezegt regel het dan, handel het af dan kan iedereen verder, maar nee hoor.

Ik geef T-mobile tot 1 februari de tijd om het af te handelen / reageren anders stap ik naar het gerecht om mijn gelijk te halen.
Reputatie 7
@firecaps30

Top dat die handeling het gewenste effect heeft gehad! Ons TV-team is nog steeds op zoek naar een permanente fix. Die gaat er wel komen, maar wanneer dat zal zijn durf ik je niet te vertellen. Ook betreft een compensatie heb ik nog jammer genoeg niks nieuws te melden.

@PeterB80

Ik heb goed nieuws te melden! Ik zie dat het bedrag gisteren is overgemaakt. Dus dit moet binnenkort op jouw rekening staan. De vergoeding is halverwege december ingediend en wordt altijd een maand later verwerkt. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de tijd dat je bij ons hebt gezeten!
Compensatie lijkt mij inderdaad wel gepast ! Of de mogelijkheid om op te zeggen.

Ik heb/had hier ook al tijden last van een zeer slecht beeld..verschil met netflix was wel erg groot.
Het was mooi geweest wanneer jullie iedereen op de hoogte hadden gesteld van het probleem.
Nu heb ik me een tijd lang moeten ergeren.. daar zit je dan met je 4k tv.
Heb ik nu glasvezel ? Het lijkt meer op digitenne van kpn.

Graag een passende oplossing
aria model:610x
samsung 4k tv
Reputatie 2
Ik heb inderdaad sinds reset van de TV box weer HD beeld!

Hoe staat het met de compensatie?
Reputatie 7
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!

selectieve vergoedingen ?🙄
Reputatie 2
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!

Heb vandaag de email gehad, bedankt!
Reputatie 7
@nietweer Ik heb het voor jou ook nagekeken maar ik zie geen eerdere melding terug dat jij deze problemen hebt ervaren. Heb je hier al eerder contact met ons over opgenomen? Dan kijk ik uiteraard ook graag wat ik voor jou kan betekenen!
Reputatie 1
@Cheyenne

Tot mijn grote verbazing krijg ik nu gewoon vrolijk een rekening van €125,- voorgeschoteld ???????
Wordt via automatische incasso gewoon vrolijk afgeschreven, hoe kan dit ???????

Ik wordt hier GVD compleet niet goed van weet je dat?
Nadat ook gewoon vrolijk mede gedeeld is dat het openstaand bedrag op € 0 ,- staat bla bla bla bla, niks dus gewoon onzin.
Hoe krijg je je ( ex ) klanten over de zeik? Nou deze dingen doen, IK KOOK !!!!!

IK betaal helemaal NIETS !!!

DIT IS GEEN MANIER VAN DOEN ! T-MOBILE SCHAAAAAAAAAM JE !!!!!

Er is dus nog niks opgelost, ik wil dat je me belt hierover !

Ben nu al 3 maanden geen klant meer, dit is echt onacceptabel, oplossen of een rechtzaak aan de broek, zeg het maar.

Peter.
Reputatie 1
Brian, ook mij is op dit forum een compensatie toegezegd (volgens mij zelfs in dit topic, maar er was nog een 2e draadje). Graag ontvang ook ik de toegezegde vergoeding.

Overigens is het onderliggende probleem nog niet opgelost. Heb al 2x moeten resetten en ik zie dat het signaal op mijn tv op dit moment nog wel HD maar slechts 720p is dus ik mag weer gaan resetten om de maximale kwaliteit te krijgen. Is er ook al zicht op de structurele oplossing?
Reputatie 7
Hey @PeterB80, excuses voor dat automatisch verzonden mailtje over de factuur! Ik ben gelijk op onderzoek gegaan voor je, nu zie ik dat mijn collega een vergoeding heeft ingediend voor die € 125,- euro. Dus over die factuur hoef je je geen zorgen te maken! Eind maart wordt dit bedrag verrekend met het openstaande bedrag. Alles komt goed!

Hoi@timvw het resolutie issue blijft een hardnekkig probleem! Onze technische dienst is druk bezig om dit probleem hopelijk bij een volgende firmware update op te lossen. Zodra dit probleem opgelost is, kijk ik graag samen met jou naar een gepaste compensatie. Voor nu geeft de fabrieksreset een (tijdelijke) oplossing.
Reputatie 1
Weer een wanprestatie van T-mobile, ze dreigen nu met een incassobureau als ik de boete niet betaal.
Administratie is top geregeld bij jullie, gaat allemaal langs elkaar heen........
Reputatie 7
Badge +5
Geen zorgen @PeterB80, ik heb zojuist op jouw privébericht gereageerd. Dit komt helemaal goed!
Reputatie 1
Hoi t mobile, ik blijf mijn kastje geregeld resetten. Gisteravond een reset gedaan en vanochtend is de resolutie alweer gezakt naar 1280x720. Jullie weten wat de oorzaak is en hebben laatst nog onderhoudupdates uitgerold, maar dit blijft maar doorlopen.

Wat is er nog nodig om dit op te lossen? Moeten er nog klanten helpen met testen van een fix bijv.? Laat het maar weten!
Reputatie 7
Hi @timvw voor de Aria 610 is de fix inmiddels live via nieuwe firmware (haal even de TV Box van de stroom!), voor de andere TV Boxen is de fix nog niet live maar hij gaat er echt komen!
Beste Mensen.

We hebben de eerste dag van de start van ons abonnement dit probleem gemeld. Diverse keren hebben we de klantenservice gebeld. Dit probleem heeft zo weinig aandacht dat we het gevoel hebben dat er niks aan gedaan wordt.
Wanneer komt de software update van de mediabox met opname functie?
Een letterlijke datum zo fijn zijn aangezien "binnenkort" al bijna een jaar geleden is ( start van deze topic)
Graag jullie reactie hierop.

Groeten Sander.
Reputatie 7
Hey @SenP,

Ik kan je meegeven dat onze developers nog steeds bezig zijn met het vinden van de oplossing voor het genoemde probleem. Op dit moment kan ik je jammer genoeg niks nieuws melden. Zodra er een update volgt voor de TV Box met opnamefunctie, dan delen we dat maar al te graag hier op de Community.
Beste @Piotr.

Dank je wel voor je reactie. Kan je mij in verbinding stellen met jullie afdeling voor klachten? Vind dit persoonlijk te lang duren.
Reputatie 7
Hi @SenP,

Klachten kun je bij de klantenservice kwijt: je zit hier dus op de juiste plaats! Ik begrijp je gevoel, ik kan dan ook met vreugde aangeven dat de oplossing gevonden is. Bij de volgende TV upgrade zal deze naar alle TV Boxen toegestuurd worden. Let op: deze upgrade is iets anders dan een update (deze richten zich meer op onderhoud). Bij een upgrade wordt de software ook daadwerkelijk aangepast. Ik kan niet zeggen wanneer deze upgrade plaats zal vinden. Hiervoor moet rekening gehouden worden met allerlei IT gerelateerde zaken. Wees gerust: zodra het bekend is, zullen we dit hier op de Community breed uitmeten!
Reputatie 2
Hier ben ik weer...sinds een paar dagen terug van vakantie en wat blijkt.. de TV box stuurt weer 576P uit. Is er nog een update @Sander ?
Reputatie 7
Hi @firecaps30,

De upgrade is niet doorgevoerd. De datum hiervoor is nog niet bekend. Voor nu is dus een korte stroomonderbreking een tijdelijke oplossing. Zodra de datum bekend is, meld ik het hier.

Reageer