Beantwoord

TV resolutie slechts 576P


Reputatie 1
Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door firecaps30 25 november 2019, 14:54

Vond zelf dit topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015

Waarin zelfs naar dit topic wordt gelinkt...Bedankt voor het  informeren.

Bekijk origineel

111 reacties


De resolutie is zelf ook handmatig aan te passen.. 

 

klik 2 keer linksonder op de “.” (Input) knop. Dit zorgt ervoor dat het toetsenbord verschijnt en weer verdwijnt. 
 

Druk daarna op de Menu knop, vervolgens krijg je het menu zoals boven te zien en dan kan je ook de resolutie veranderen.. 
 

suc6 

Reputatie 1

Afgelopen week de nieuwe Amino Aria 610x media boxen ontvangen. Tot nu toe HD beeld! Maar dat neemt natuurljk niet weg dat de Entone boxen nog dit probleem hebben.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @firecaps30,

 

Ik ga mijn best doen! Houd je e-mail inbox in de gaten!

 

 

Reputatie 1

Hoi @firecaps30

 

Ik wil iets proberen bij jou bij wijze van uitzondering. Op dit moment heb jij twee TV Boxen van Entone. Vind je het goed als ik deze omwissel voor de Aria? De prijs en performance zijn hetzelfde, maar ik vermoed dat dit bij jou het resolutie probleem verhelpt. 


Hoi Sander, dat is prima!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @firecaps30

 

Ik wil iets proberen bij jou bij wijze van uitzondering. Op dit moment heb jij twee TV Boxen van Entone. Vind je het goed als ik deze omwissel voor de Aria? De prijs en performance zijn hetzelfde, maar ik vermoed dat dit bij jou het resolutie probleem verhelpt. 

Reputatie 1

Helaas heb ik nog steeds last van een lage resolutie, op dit moment slechts 480p! Zie bijgesloten afbeelding.

De update (en daarna de rollback begrijp ik uit het andere topic) hebben geen verschil gemaakt. Maar inmiddels zit ik alweer 3 maanden naar slecht beeldje kijken..

 

Komt er nog een update binnenkort?

 

 

Reputatie 1

Vond zelf dit topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015

Waarin zelfs naar dit topic wordt gelinkt...Bedankt voor het  informeren.

Reputatie 1

En, wanneer wordt de update uitgerold?

Reputatie 1
Ik ben benieuwd!
Reputatie 6
Badge +2
Hey @firecaps30,

Ik heb goed nieuws te melden! 😁 Het laatste bericht is dat we de firmware update in november gaan uitrollen. Tot die tijd is een korte stroomonderbreking de redder in nood.
Reputatie 1
Is er inmiddels al wat bekend? De stroom er af helpt bij mij vaker niet dan wel... Als er geen redelijke termijn is voor de update dan ga ik naar een andere TV aanbieder kijken.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @firecaps30,

De upgrade is niet doorgevoerd. De datum hiervoor is nog niet bekend. Voor nu is dus een korte stroomonderbreking een tijdelijke oplossing. Zodra de datum bekend is, meld ik het hier.
Reputatie 1
Hier ben ik weer...sinds een paar dagen terug van vakantie en wat blijkt.. de TV box stuurt weer 576P uit. Is er nog een update @Sander ?
Reputatie 7
Badge +6
Hi @SenP,

Klachten kun je bij de klantenservice kwijt: je zit hier dus op de juiste plaats! Ik begrijp je gevoel, ik kan dan ook met vreugde aangeven dat de oplossing gevonden is. Bij de volgende TV upgrade zal deze naar alle TV Boxen toegestuurd worden. Let op: deze upgrade is iets anders dan een update (deze richten zich meer op onderhoud). Bij een upgrade wordt de software ook daadwerkelijk aangepast. Ik kan niet zeggen wanneer deze upgrade plaats zal vinden. Hiervoor moet rekening gehouden worden met allerlei IT gerelateerde zaken. Wees gerust: zodra het bekend is, zullen we dit hier op de Community breed uitmeten!
Beste @Piotr.

Dank je wel voor je reactie. Kan je mij in verbinding stellen met jullie afdeling voor klachten? Vind dit persoonlijk te lang duren.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @SenP,

Ik kan je meegeven dat onze developers nog steeds bezig zijn met het vinden van de oplossing voor het genoemde probleem. Op dit moment kan ik je jammer genoeg niks nieuws melden. Zodra er een update volgt voor de TV Box met opnamefunctie, dan delen we dat maar al te graag hier op de Community.
Beste Mensen.

We hebben de eerste dag van de start van ons abonnement dit probleem gemeld. Diverse keren hebben we de klantenservice gebeld. Dit probleem heeft zo weinig aandacht dat we het gevoel hebben dat er niks aan gedaan wordt.
Wanneer komt de software update van de mediabox met opname functie?
Een letterlijke datum zo fijn zijn aangezien "binnenkort" al bijna een jaar geleden is ( start van deze topic)
Graag jullie reactie hierop.

Groeten Sander.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @timvw voor de Aria 610 is de fix inmiddels live via nieuwe firmware (haal even de TV Box van de stroom!), voor de andere TV Boxen is de fix nog niet live maar hij gaat er echt komen!
Hoi t mobile, ik blijf mijn kastje geregeld resetten. Gisteravond een reset gedaan en vanochtend is de resolutie alweer gezakt naar 1280x720. Jullie weten wat de oorzaak is en hebben laatst nog onderhoudupdates uitgerold, maar dit blijft maar doorlopen.

Wat is er nog nodig om dit op te lossen? Moeten er nog klanten helpen met testen van een fix bijv.? Laat het maar weten!
Reputatie 4
Badge +2
Geen zorgen @PeterB80, ik heb zojuist op jouw privébericht gereageerd. Dit komt helemaal goed!
Reputatie 1
Weer een wanprestatie van T-mobile, ze dreigen nu met een incassobureau als ik de boete niet betaal.
Administratie is top geregeld bij jullie, gaat allemaal langs elkaar heen........
Reputatie 6
Badge +2
Hey @PeterB80, excuses voor dat automatisch verzonden mailtje over de factuur! Ik ben gelijk op onderzoek gegaan voor je, nu zie ik dat mijn collega een vergoeding heeft ingediend voor die € 125,- euro. Dus over die factuur hoef je je geen zorgen te maken! Eind maart wordt dit bedrag verrekend met het openstaande bedrag. Alles komt goed!

Hoi@timvw het resolutie issue blijft een hardnekkig probleem! Onze technische dienst is druk bezig om dit probleem hopelijk bij een volgende firmware update op te lossen. Zodra dit probleem opgelost is, kijk ik graag samen met jou naar een gepaste compensatie. Voor nu geeft de fabrieksreset een (tijdelijke) oplossing.
Brian, ook mij is op dit forum een compensatie toegezegd (volgens mij zelfs in dit topic, maar er was nog een 2e draadje). Graag ontvang ook ik de toegezegde vergoeding.

Overigens is het onderliggende probleem nog niet opgelost. Heb al 2x moeten resetten en ik zie dat het signaal op mijn tv op dit moment nog wel HD maar slechts 720p is dus ik mag weer gaan resetten om de maximale kwaliteit te krijgen. Is er ook al zicht op de structurele oplossing?
Reputatie 1
@Cheyenne

Tot mijn grote verbazing krijg ik nu gewoon vrolijk een rekening van €125,- voorgeschoteld ???????
Wordt via automatische incasso gewoon vrolijk afgeschreven, hoe kan dit ???????

Ik wordt hier GVD compleet niet goed van weet je dat?
Nadat ook gewoon vrolijk mede gedeeld is dat het openstaand bedrag op € 0 ,- staat bla bla bla bla, niks dus gewoon onzin.
Hoe krijg je je ( ex ) klanten over de zeik? Nou deze dingen doen, IK KOOK !!!!!

IK betaal helemaal NIETS !!!

DIT IS GEEN MANIER VAN DOEN ! T-MOBILE SCHAAAAAAAAAM JE !!!!!

Er is dus nog niks opgelost, ik wil dat je me belt hierover !

Ben nu al 3 maanden geen klant meer, dit is echt onacceptabel, oplossen of een rechtzaak aan de broek, zeg het maar.

Peter.
Reputatie 7
Badge +7
@nietweer Ik heb het voor jou ook nagekeken maar ik zie geen eerdere melding terug dat jij deze problemen hebt ervaren. Heb je hier al eerder contact met ons over opgenomen? Dan kijk ik uiteraard ook graag wat ik voor jou kan betekenen!

Reageer