Beantwoord

TV resolutie slechts 576P


Reputatie 1
Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.
icon

Beste antwoord door firecaps30 25 november 2019, 14:54

Vond zelf dit topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015

Waarin zelfs naar dit topic wordt gelinkt...Bedankt voor het  informeren.

Bekijk origineel

111 reacties

Reputatie 1
Ben hier ook al maanden mee bezig, vanaf november 2017 ergens.
Heb nu al een stuk of 4 a 5 nieuwe boxen gehad, elke keer hetzelfde drama.

Ze beginnen te werken op een resolutie 1080, en gaan na een tijdje terug naar 720, en slecht beeld.
Weer bellen, factory reset, werkt weer paar weken, weer zelfde. ( om een lang verhaal kort te houden )

Onlangs nieuw modem geïnstalleerd door monteur van Guideon, even de hoop dat het opgelost zou zijn, nu week of 5 verder, en weer mis.

Word nu tijd dat T-mobile dit probleem voorgoed gaat oplossen, begin het aardig zat te worden, we betalen voor HD 1080 TV en dit word simpelweg NIET geleverd, compensatie voor niet geleverde diensten ??

@Brian
@Sander
Wanneer wordt er een definitieve oplossing geboden voor dit probleem? Of moet ik toch maar gaan kijken naar een andere provider?
Reputatie 1
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....


Lijkt me niet meer dan normaal dat T-mobile nu eens serieus dit probleem gaat oplossen en de klanten niet telkens met een kluitje het riet in stuurt.
We betalen voor HD TV en lever dit dan ook gewoon, zorg dat de hardware juist werkt, en lost het op als er problemen zijn.

Krijg steeds meer het idee dat ze niet weten waar ze het zoeken moeten.........

En heb ook nog steeds geen antwoord gehad op de vraag of er ook compensatie komt voor de niet geleverde diensten van T-mobile 👎🏻
Reputatie 1

Vond zelf dit topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015

Waarin zelfs naar dit topic wordt gelinkt...Bedankt voor het  informeren.


De resolutie is zelf ook handmatig aan te passen.. 

 

klik 2 keer linksonder op de “.” (Input) knop. Dit zorgt ervoor dat het toetsenbord verschijnt en weer verdwijnt. 
 

Druk daarna op de Menu knop, vervolgens krijg je het menu zoals boven te zien en dan kan je ook de resolutie veranderen.. 
 

suc6 

Hoi iedereen,

Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.

Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..

Graag jullie hulp.


Same here, ik ben hier al maanden mee bezig en ze weten schijnbaar niet waar het aan ligt. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem maar komt het vaker voor.....

Ik hoop echt dat T-Mobile hier snel een oplossing voor vind!
Reputatie 1
Via Facebook weer bericht gehad van Elise:

Onze technische dienst heeft het verzoek of jij nog eens zou willen proberen, om de TV Box even van de stroom te halen, de HDMI kabel op een andere poort van je TV aan te sluiten, en dan eens te proberen of het is opgelost. Indien je nog een derde poort hebt, of je dan deze ook zou willen testen. Ik hoor het graag van je zodat we het gelijk kunnen terugkoppelen!


Tegen beter weten in dit nogmaals gedaan; 3 HDMI poorten met 2 HDMI kabels geprobeerd. Overigens heeft mijn PS4 of HTPC geen probleem om Full HD en 4K via dezelfde kabels/poorten door te geven.

Zelfde resultaat: Zwarte scherm met Entone logo is in 720P, en daarna het roze T-mobile scherm en het TV beeld in 576P. Overigens brandt 'gewoon' het HD lampje op de display van de mediabox.

Kan ik een andere mediabox krijgen? Misschien dat het een hardware probleem is, maar is denk eigenlijk dat het iets softwarematigs is.
Reputatie 7
Badge +7
Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Bedankt voor je update! Ik wacht nog op terugkoppeling van de klantenservice, ticket ligt bij het TV team. Overigens geen problemen met internet qua snelheid.
Reputatie 1
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!

Hoi Brian, aangezien ik de opname functie haast nooit gebruik wil ik de box wel om laten ruilen voor een gewone box. Toch hoop ik dat jullie die oorzaak snel vinden voor anderen.@Brian
Reputatie 1
Ik heb de box ontvangen bedankt! Deze werkt zoals verwacht op 1080. Bedankt voor je hulp!
All,

Een update, een aantal dagen geleden is Reggefiber langsgeweest om de lijn na te kijken, hebben een port change uitgevoerd. Ik heb nu een aantal dagen tv gekeken en beeld lijkt inderdaad stukken beter. Mocht ik toch weer problemen ondervinden, dan zal ik het op het forum plaatsen!

Grt Jeroen
Reputatie 1
Ja dat klopt! Lag bij mij echt aan de mediabox.
Reputatie 7
Badge +7
HI jebo, peter, Sander heeft hierover contact opgenomen met ons TV-team en we zijn dit nog aan het onderzoeken. Zodra we meer weten nemen we hier zeker contact over op! Ik hoop volgende week meer duidelijkheid te hebben!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @firecaps30, @jebo85 en @PeterB80,

We zijn er nog druk mee bezig. We hebben het nog niet weten te reproduceren. Willen jullie aangeven op welk merk en type TV jullie onze TV Box hebben aangesloten?

Wellicht ten overvloede, hebben jullie ook een andere HDMI poort geprobeerd?

Ik hoop met jullie antwoorden snel weer terug te komen met meer nieuws!
@Sander

Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400

De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i

Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P

Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.

Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?

Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.

En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !

Graag oplossen !



Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....

Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jebo85 en @PeterB80

Ik ben het helemaal eens met jullie. Ik neem dit ook zeker serieus en help dit euvel dan ook graag de wereld uit! Het lijkt mij ook niet aan de TV's te liggen, dat heeft de kruistest uitgewezen. Toch zijn aannames dodelijk in een onderzoek, vandaar dat we dit 100% moeten uitsluiten.

Het 'lijkt' inderdaad aan de TV Box te liggen. Ik zeg 'lijkt' tussen aanhalingstekens, want de klanten in dit topic die dit aankaarten hebben namelijk drie verschillende TV Boxen! Hier zit dus geen lijn in. Alle drie draaien ook op dezelfde firmware. Dezelfde firmware waar alle TV Boxen bij alle klanten op draaien, die allemaal wel HD beeld ontvangen! Zoals je merkt, het is geen gemakkelijke puzzel om een wetmatigheid in te ontdekken. Zeker als een fabrieksreset een tijdelijke oplossing blijkt, maakt dit een onduidelijk verhaal.

Maar dat laat ons er niet van weerhouden om dit tot de bodem toe uit te pluizen. De klantbeleving staat voorop en daarom komt de oplossing hiervoor!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @PeterB80 en anderen,

Het is hoog tijd geworden voor een update. Het lijkt inderdaad een issue bij de software in de TV Box. Bedenk hierbij wel dat het om minder dan 0,01% van de TV Boxen gaat. Het is dus niet alleen de software van de TV Box. Er is iets dat het veroorzaakt, mogelijk in combinatie met iets anders. We hebben dit nu uitgezet bij de schrijvers van de software op onze TV Boxen. Zij hebben dit in onderzoek. Aan sommigen van jullie heb ik gevraagd de TV Box aan te laten staan tijdens het onderzoek. Dit hoeft nu uiteraard niet meer. Na het kijken, kun je de TV Box gewoon weer op standby zetten. Mijn excuses voor het lange wachten. Het gaat om een uitsluitspelletje en zoiets kan tijd kosten. Voor diegenen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik graag nadenken over een tegenprestatie. Voor nu is de focus op de oplossing van de resolutie issue. Daarna kan ik de balans opmaken. Weet dus dat wij dit superbelangrijk vinden en dit echt zo snel mogelijk de wereld uithelpen!
Daar vond ik na wat zoeken een apart topic over. Als. Je een entone zonder opnamefunctie hebt (vierkant kastje van ongeveer 10 cm breed) dan zit er links een sd-kaart sleuf. Daarnaast zit een klein gaatje waar je 10 seconden met een paperclip of satéprikker in moet drukken. Je merkt duidelijk dat je iets indrukt. Na ongeveer 3 minuten is de box opnieuw voorzien van firmware en herstart. Op tv kun je de voortgang volgen.
Reputatie 1
Hi @firecaps30, ik heb de vergoeding voor je in aangemaakt. Ik kan niet meer zover terug in het systeem maar ik heb de periode in plaats daarvan tot nu door laten lopen in plaats van tot januari ter compensatie. Bedankt voor de je eerst melding, mede dankzij jou hebben we hier actie op kunnen ondernemen!

Heb vandaag de email gehad, bedankt!
Reputatie 1

Afgelopen week de nieuwe Amino Aria 610x media boxen ontvangen. Tot nu toe HD beeld! Maar dat neemt natuurljk niet weg dat de Entone boxen nog dit probleem hebben.

Reputatie 1
Hier ben ik weer...sinds een paar dagen terug van vakantie en wat blijkt.. de TV box stuurt weer 576P uit. Is er nog een update @Sander ?
Beste Mensen.

We hebben de eerste dag van de start van ons abonnement dit probleem gemeld. Diverse keren hebben we de klantenservice gebeld. Dit probleem heeft zo weinig aandacht dat we het gevoel hebben dat er niks aan gedaan wordt.
Wanneer komt de software update van de mediabox met opname functie?
Een letterlijke datum zo fijn zijn aangezien "binnenkort" al bijna een jaar geleden is ( start van deze topic)
Graag jullie reactie hierop.

Groeten Sander.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @SenP,

Ik kan je meegeven dat onze developers nog steeds bezig zijn met het vinden van de oplossing voor het genoemde probleem. Op dit moment kan ik je jammer genoeg niks nieuws melden. Zodra er een update volgt voor de TV Box met opnamefunctie, dan delen we dat maar al te graag hier op de Community.
Reputatie 1
Even een update, gisteravond ook via Facebook contact gehad met T-mobile. Vanmiddag een email gehad:

"[Ticket#2018070211038015] Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!"

Zojuist thuis gekomen, maar helaas nog steeds slecht beeld. Ook even de mediabox opnieuw opgestart maar dat mocht ook niet baten.
Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!


Goedemiddag Brian,
Super, bedankt voor de reactie! Ik heb voor morgenochtend een afspraak staan met Guideon, ze gaan dus de glasvezeldemping meten, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik zal het posten op deze pagina!

Grt Jeroen

Reageer