Beantwoord

TV signaal splitsen

  • 20 June 2019
  • 2 reacties
  • 731 Bekeken

Ik ben nieuw bij Tmobile.

Heb internet+TV pakket ontvangen en internet/WIFI inmiddels geinstalleerd.
Nu probeer ik TV aan te sluiten. Ik heb een coax punt naast de TV en wil graag het signaal daar uit laten komen.
In de meterkast, waar het modem hangt, heb ik high-end een 8-way splitter hanger met een coax kabel naar elk vertrek in het huis. Dus het liefst wil ik daar het TV-signaal splitsen naar alle vertrekken. Hoe doe ik dit? De handleiding behandelt dit onderwerp niet.
icon

Beste antwoord door BeMu 20 June 2019, 18:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Internet-over-coax-p24998.html

Een mogelijkheid is om met moca-adapters te gaan werken, of het een ideale oplossing is durf ik zo niet te zeggen, heb er geen ervaring mee, verder durf ik niet te zeggen hoeveel u er eventueel in uw situatie nodig heeft.

En of het voor het overbrengen van het tv-signaal werkt durf ik zo ook niet te zeggen, misschien weten beter onderlegde mensen op dit forum het beter dan ik.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo meadowfellow,

In principe moeten de coaxkabels vervangen worden door utp-kabels voor de ruimtes waar je een tv box wilt plaatsen of bekabeld internet wilt hebben.
Als dat niet mogelijk is zou je idd moca adapters kunnen gebruiken, je hebt er dan 1 voor elke aansluiting nodig, en 1 bij het modem. Dat zijn wel vrij dure adapters.

Mvg. Marcel

Reageer