TV stottert of geeft ERROR

  • 12 September 2019
  • 6 reacties
  • 451 Bekeken

Sinds een week geeft mijn TV met de TV box een error. Hij stopt plots na een tijdje, soms gepaard met gestotter vooraf. Nu krijg ik de TV box helemaal niet meer werkend. Zie deze foutmelding:

"Ophalen van IP-adres is niet gelukt"

Ik heb reeds een Powerflip geprobeerd (10 seconden stekker van TV box eruit en dan weer erin) en ook de optie die op de TV verschijnt, onder de titel van hierboven:

  • "... Klik kde kabel in poort 3 of 4 van je modem en controleer of de kabel goed is aangesloten op je Interactieve TV Box" > check
  • "... Haal je modem 10 seconden van de stroom ..." > check.
Verder heb ik zowel het modem 10 seconden van de stroom gehaald, als de TV Box en apart van elkaar met enkele minuten ertussen terug aangesloten.

Ik heb wel WiFi en de volgende lampjes op het modem branden:
POWER
WAN
INTERNET
LAN 1
LAN 4 (ik heb de TV Box ook al eens op LAN 3 aangesloten)

In mijn modem staat de DHCP Server op het uitdelen van adressen tussen 192.168.1.100 > 200 - goed: hier zijn slechts 2 apparaten op aangesloten: Router en TV Box.

Voor de TV Box was enkel een IP adres in DHCP gereserveerd: 192.168.1.200 - deze heb ik weggehaald. Helpt helaas niets.

Ik werk met Powerline (Devolo) en heeft geen problemen gehad hiervoor.

Ook zit er een eigen router op het modem, maar dat mag geen probleem zijn. Vast IP adres is alleen aan mijn router toegekend.

Zal ik eens met een UTP tester de verbinding van modem > TV box testen? Ik heb die nu niet bij de hand, kan er morgen wel om.

This topic has been closed for comments

6 reacties

Hallo KeesdeVriesch,
Weet niet waar je woont maar hier (3273) exact dezelfde melding en storing, evenals bij mijn ouders (3271).
lijkt eerder op T-Mobile storing ook al melden zij geen storingen....
Hallo KeesdeVriesch,
Weet niet waar je woont maar hier (3273) exact dezelfde melding en storing, evenals bij mijn ouders (3271).
lijkt eerder op T-Mobile storing ook al melden zij geen storingen....


Postcode 4564: Zeeuwsch Vlaanderen (Zeeland).

Het lijkt mij ook groter dan hier thuis, omdat WiFi wel werkt (en gelukkig TV Anywhere > Chromecast). En soms werkt het gewoon wel voor langere tijd.
Reputatie 1
Hallo,

hier hetzelfde probleem. Ook woonachtig in 4564
Wifi werkt wel gewoon
Reputatie 7
Hi allen, excuses voor de late reactie, op 12-09 hebben we inderdaad een verstoring gehad in de door jullie genoemde postcodes maar gelukkig was deze van korte duur. Excuses voor het ongemak!
Hi allen, excuses voor de late reactie, op 12-09 hebben we inderdaad een verstoring gehad in de door jullie genoemde postcodes maar gelukkig was deze van korte duur. Excuses voor het ongemak!

Korte duur? We hebben hier zeker twee weken last van gehad.
Kijken nu TV via de 'TV Anywhere' app. Zal deze week nog eens 'normaal' TV proberen kijken.
Reputatie 7
Hi @KeesDeVriesch, hmm dit heeft dan waarschijnlijk niet met de storing te maken. Ik heb het meteen voor je nagekeken en ik zie inderdaad wegval van de TV verbinding op jouw adres de afgelopen weken. Sinds 18 september is dit verdwenen dus de verbinding lijkt inmiddels te zijn hersteld. Weet je op welke datum het voor het eerst begon? Dan kijk ik graag wat ik nog voor je kan betekenen!