Beantwoord

tv stottert tijdens downloaden op de PC

  • 30 April 2021
  • 7 reacties
  • 599 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Tijdens het downloaden van spellen (steam games) op de PC, loopt mijn TV vast en gaat stotteren.

Dit probleem is te verhelpen als ik de downloadsnelheid op de PC verlaag. 

Dus kan ik niet de volledige internetsnelheid gebruiken om te downloaden.

Dit probleem had ik niet bij KPN met dezelfde internetsnelheid, dus ik vermoed dat het aan jullie apparatuur ligt ik heb een internet snelheid van 50Mb/s glasvezel.

hiermee bereik ik een snelheid van 6MB/s ik moet deze omlaag zetten naar 3MB/s zodat ik geen stotterend beeld heb.

Het komt er dus op neer dat ik maar kan downloaden met een maximale snelheid van 24 Mb/s in plaats van de 48 Mb/s waar ik voor betaal.

Het kan niet de bedoeling zijn om maar de helft van je internet snelheid te kunnen gebruiken tijdens TV kijken.

Graag uitsluitsel hierover

icon

Beste antwoord door prodigy 1 May 2021, 19:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo RovE,

Het is een eenvoudige rekensom. T-mobile levert 50 mb/s. Een TV-box gebruikt daar ongeveer 8 mb/s van. Hou je dus iets meer dan 40 mb/s over voor de rest. Als je dan met 48 mb/s gaat downloaden kom je te kort en gaat de tv haperen. 

KPN levert vaak net wat meer. Bij een 50 mb/s abonnement vaak wel 60 / 65 mb/s. Dan merk je dat dus niet.

Je zou kunnen overwegen de snelheid te verhogen naar 100 mb/s.

Mvg. Marcel

Hallo RovE,

Het is een eenvoudige rekensom. T-mobile levert 50 mb/s. Een TV-box gebruikt daar ongeveer 8 mb/s van. Hou je dus iets meer dan 40 mb/s over voor de rest. Als je dan met 48 mb/s gaat downloaden kom je te kort en gaat de tv haperen. 

KPN levert vaak net wat meer. Bij een 50 mb/s abonnement vaak wel 60 / 65 mb/s. Dan merk je dat dus niet.

Je zou kunnen overwegen de snelheid te verhogen naar 100 mb/s.

Mvg. Marcel

 

Dit verklaart het probleem niet, bij downloaden wordt in principe de volledige snelheid benut die beschikbaar is. Om te voorkomen dat hierdoor itv en telefonie niet meer goed werkt, wordt de verbinding bij KPN in 3 VLAN’s verdeeld waarbij ITV en telefonie prioriteit krijgen boven internet. Als je dan gaat downloaden met je 50mbit verbinding, wordt ca.8 mbit gereserveerd voor ITV wanneer deze in gebruik is, en download je met 42Mbit. Zou je 60Mbit of 65Mbit krijgen, dan wordt daarvan weer gewoon 8Mbit gereserveerd en blijft er alsnog 52Mbit of 57Mbit over.

De snelheid verhogen verhelpt het probleem niet.

Hoe T-Mobile dit heeft ingeregeld weet ik niet, maar lijkt me niet de bedoeling dat je niet gewoon kunt downloaden en tv kijken tegelijkertijd zonder rare aanpassingen te moeten doen.

Reputatie 7

Hoi @RovE ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Nu heb ik direct de verbinding bekeken en daarbij de aansluiting van de TV Box nagegaan. Nu is het voor mij niet direct duidelijk hoe deze is aangesloten en lijkt het uit de meting zo, dat de TV Box niet direct is aangesloten op het modem. Wil je ons meenemen in hoe de aansluiting eruit ziet? Mocht er bijvoorbeeld een switch tussen zitten, kan dit ervoor zorgen dat het de stream van de TV Box wordt aangetast. Ik hoor het graag van je! 

tv box is aangesloten op mijn eigen router die achter de router van jullie is geplaatst, ik heb op mijn eigen router igmp-snooping en -proxy aangezet versie v2 aangezet.

mijn eigen modem is de TP-link Acher C7 hierachter zit mijn hele interne netwerk inclusief de 2 TV boxen van jullie.

Ik heb het vermoeden dat er meer ingesteld dient te worden om te voorkomen dat ik een stilstaand beeld krijg als ik begin met donwloaden .

Deze opstelling is gedaan omdat ik niet 2 lan kabels naar de 2de verdieping wil sturen 1 voor TV en 1 voor internet. daarom heb ik iptv/vlan niet aangezet op mijn router omdat ik dan alsnog mijn netwerk opsplits en mijn tv signaal via een andere lan poort gaat.

 

tv box is aangesloten op mijn eigen router die achter de router van jullie is geplaatst, ik heb op mijn eigen router igmp-snooping en -proxy aangezet versie v2 aangezet.

mijn eigen modem is de TP-link Acher C7 hierachter zit mijn hele interne netwerk inclusief de 2 TV boxen van jullie.

Ik heb het vermoeden dat er meer ingesteld dient te worden om te voorkomen dat ik een stilstaand beeld krijg als ik begin met donwloaden .

Deze opstelling is gedaan omdat ik niet 2 lan kabels naar de 2de verdieping wil sturen 1 voor TV en 1 voor internet. daarom heb ik iptv/vlan niet aangezet op mijn router omdat ik dan alsnog mijn netwerk opsplits en mijn tv signaal via een andere lan poort gaat.

dus nu geen reactie meer, ga er even vanuit dat jullie de oplossing dus ook niet hebbben.

Alvast op voorhand, nee ik haal mijn eigen router er niet tussenuit omdat ik via die router een vpn verbinding kan opzetten naar mijn werk. wat met jullie modem niet mogelijk is.

verder heb ik een eigen netwerk compleet ingericht met media-server, netwerkopslag en beveiligingscamera en printers.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een eigen infrastructuur in huis bouwt kan t-mobile geen support leveren. Dat doen zij alleen op de standaard opzet die zij leveren. Daarom vroeg de moderator ook naar hoe het bij jou thuis zat aangesloten omdat via hun remote access naar hun modem dus niet mogelijk is.

at dus betekend dat je inderdaad tv kunt kijken via dezelfde kabel maar dat er dan beperkingnen zijn zoalshet zelf moeten instellen van je downloadsnelheid dat ik per tv kastje 5MB per kastje overhoud zodat ik geen storing krijg.

leuk hadden ze van te voren ook mogen zeggen. ik zit voor een jaar vast en dan snel weer weg.

de 2 providers zijn misschien wel gefuseerd maar ook daar zijn fouten zoals dat ik bij mijn unlimited Tele 2 abbo 

ik geen hoogste snelheid krijg terwijl dat bij hetzelfde abbo bij t-mobile wel het geval is.

ik heb nu al meer dan genoeg van deze provider.

Reageer