Beantwoord

TV via TP-Link P9 (powerline)

  • 5 August 2020
  • 5 reacties
  • 605 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi,

 

Ik heb een vraag waar hopelijk jullie mij mee kunnen helpen.

Ik woon sinds kort in een nieuwbouw woning en ik heb T-Mobile Thuis aangesloten thuis. Ik heb nu voor goede wifi de Deco P9 aangesloten als accesspoint op de Zyxel T5 router van T-Mobile.

Ik heb een UTP aansluiting in de woonkamer maar deze werkt nu niet (defect). Hiervoor moet iemand langskomen maar vanwege bouwvak en trage service van BAM moet ik even een andere oplossing vinden voor het kijken van TV in de woonkamer. Nu heb ik de TV box aangesloten op 1 van de Deco P9 units die via de powerline voor internet in de woonkamer zorgt. Als ik een speedtest doe dan kom ik gewoon aan de 100mbit maar als ik de tv box op 1 van de poorten aansluit dan werkt deze wel maar de eerste ongeveer 15 kanalen haperen (blokkerig beeld). Werkt TV gewoon niet via powerline of mis ik iets? 

 

Groet,

Jelle

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 August 2020, 22:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JJelle 

Indien je de tv box op één of andere manier tijdelijk weer met een internetkabel op de Zyxel modem aan kan sluiten dan zou dat de beste optie zijn.

De tv box indirect op de modem aansluiten zorgt meestal voor een minder goede kijkervaring.

Natuurlijk heb je ook nog de tv anywhere app waarvan je gebruik kunt maken.

Hallo @JJelle 

Indien je de tv box op één of andere manier tijdelijk weer met een internetkabel op de Zyxel modem aan kan sluiten dan zou dat de beste optie zijn.

De tv box indirect op de modem aansluiten zorgt meestal voor een minder goede kijkervaring.

Natuurlijk heb je ook nog de tv anywhere app waarvan je gebruik kunt maken.

Dat is nou juist t probleem. Ik kan deze niet op een internetkabel aansluiten die direct met de router is verbonden. Ik vind het raar dat de eerste 15 kanalen (tot RTLZ) blokkerig beeld geven en de rest niet. Hoezo die wel?

Reputatie 7
Badge +15

@JJelle 

Haal je modem of mediaconverter eens van het stroom en je tv box ook. Nadat je modem is opgestart start je tv box op zonder internetkabel en plaats die pas wanneer de melding verschijnt geen netwerkverbinding gebonden.

 

@JJelle

Haal je modem of mediaconverter eens van het stroom en je tv box ook. Nadat je modem is opgestart start je tv box op zonder internetkabel en plaats die pas wanneer de melding verschijnt geen netwerkverbinding gebonden.

 

Problem solved! Tnx voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Fijn om te horen :)

Reageer