Beantwoord

Tweede Entone kastje werkt niet

  • 26 August 2017
  • 6 reacties
  • 5494 Bekeken

Ik heb mijn tweede Entone kastje aangesloten maar hij blijft lang staan met de melding: Synchronizing with ACS...
Daarna geeft hij volgende foutmelding:
Unable to get upgrade firmware
Please contact technical support

De firmware versie loopt inderdaad achter in vergelijking met het eerste kastje: Ver: 2.9.1-bbl

Ik heb het tweede kastje een factory reset gegeven en ook voor alle zekerheid het eerste kastje verwijderd en het tweede kastje op dezelfde aansluiting aangesloten. Geen success.

Is het kastje kapot of is er iets anders wat ik nog kan proberen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 August 2017, 17:43

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey FiberIsGoodForYou,

Dat is raar natuurlijk. Gaf het nieuwe boxje op de plek van de oude ook die foutmelding? Dan lijkt het inderdaad aan de TV Box te liggen.

Kun je voor de zekerheid het volgende eens checken. Het komt van het grote foutmeldingtopic:

In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.
Hoi Sander,

Ik heb de modem een reset gegeven en dat heeft tot gevolg dat er nu geen internet of televisie beschikbaar is via de T-Mobile modem. Via een andere modem krijgt ik wel internet en televisie (met Entone kastje 1, kastje 2 doet het nog steeds niet). Zit het probleem dus in de T-Mobile modem?
Reputatie 7
Hallo FiberIsGoodForYou,

Als je na een reset geen internet meer heb op het draytek modem dan moet deze even van de stroom gehaald worden. als je dan de stroom er weer op zet gaat het wan lampje wel branden.
Als het wan lampje dan wel brand dan moet je nog een keer de stroom van de draytek halen.
Nu staan de instellingen wel goed.

Mocht je dan op de 2de tv nog een ACS melding krijgen dan moet je de kabel in poort 3 of 4 van het modem stoppen.
Hoi Hidden.nld

Mag ik je heel erg bedanken voor deze gouden tip! :-)
Na de stroom van de modem gehaald te hebben doet nu alles het weer: televisie en internet.
Ook het tweede Entone kastje heeft zonder problemen zijn upgrade gedaan en werkt nu!

Moet de stroom eraf omdat er anders nog zaken in het geheugen van de modem actief blijven?

In ieder geval een hele fijne zondag nog!
Reputatie 7
Hallo FiberIsGoodForYou,

Je heb een reset uitgevoerd van het modem. soms komt deze niet in een keer goed online. hierdoor moet je hem even 2x van de stroom te halen om er zeker van te zijn dat alle instellingen goed staan in het modem. pas hierna kan de stb aangesloten worden (anders heeft deze verkeerde instellingen doordat het modem nog niet klaar is)
Reputatie 7
Hi Fiber, goed om te horen dat het gelukt is met de tips van Hidden! Mocht je nog problemen ervaren laat het ons dan gerust weten en veel kijkplezier!

Reageer