Beantwoord

Tweede TV via Powerline adapters installeren

  • 22 November 2018
  • 7 reacties
  • 1593 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb drie powerline adapters. Een in de meterkast, een op zolder en een in een slaapkamer. Die adapter in de meterkast zit aangesloten op TV poort 3. De powerline adapter op zolder is verbonden met een interactieve tv box en dit werkt prima. Nu heb ik een tweede kastje wat op een slaapkamer aan de derde powerline adapter moet komen hangen. De setup van de interactieve tv box bljift nu hangen op de opmerking checking connection to ACS. Ik heb via een laptop en het omhangen van de internet kabel in de meterkast naar een internet poort gecontroleerd of de powerlline adapter wel internet doorgeeft. Dat is zo. Dat werkt prima. Als ik de internet kabel omhang naar de tv poort dan loopt de installatie niet door en blijft hangen op de genoemde foutmelding. Op zolder doet de TV het prima.

Ik heb de modem en het kastje al meerdere malen van de stroom af gehaald, maar dat helpt niet..... Dus: HELP....! 🙂 Wie weet wat er aan de hand is en wat er aan te doen is?
icon

Beste antwoord door Brian 28 November 2018, 11:44

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Ik ben eigenlijk stiekem ook wel nieuwsgierig of hier een oplossing voor is 🙂
Reputatie 1
Hoi Brian,

Je slaat de spijker op de kop. Blijkbaar verdeelt de powerline adapter het signaal niet goed, of wellicht te goed, over het hele stroomnet, waardoor teveel verlies optreedt. Voor één tv gaat dat wel goed, niet voor twee. Ik ben heel benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Overigens heb ik inmiddels een kabel naar boven gelegd en via de meegeleverde switch 2 tv's op één poort aangesloten. De derde tv zit nog op de powerline adapter, op de andere poort. Alles werkt nu als een zonnetje. Ook tegelijkertijd.

Dank voor het meedenken. Stapje voor stapje komen we tot de kern van het probleem.
Reputatie 7
Hi Bernd, goed om te horen dat de TV Boxen nu signaal hebben! Het zou dat de TV's niet tegelijkertijd werken wanneer je deze verbonden hebt op 1 poort, ik weet namelijk niet of de powerline adapter het signaal wel juist opsplitst. Normaal gesproken heb je hiervoor, zoals je zelf al aangeeft, een splitter nodig. Ik zie dat alle drie de TV Boxen wel een juist IP-adres en MAC lease toegewezen krijgen dus ze worden wel juist herkend door de modem. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet hoe het storingsprobleem via de powerline adapter te verhelpen, mogelijk heeft één van de knappe koppen op de Community nog een idee!
Reputatie 1
Hoi Brian,
Met dat stappenplan is het inderdaad gelukt! De TV Boxen werken nu prima. Dat bracht echter een nieuw probleem aan het licht......De twee TV's, die ik gekoppeld heb via de powerline adapters kunnen niet tegelijk aan. Dan is het signaal te zwak en krijg ik allemaal blokken en vlekken in beeld. De TV's zitten via de powerline adapters samen op een van de tv poorten van de router. Door de powerline adapters kan ik er nergens een switch tussen zetten. Deze adapters kunnen 600 mbps bekabeld doorgeven, dus dat is meer dan genoeg, normaal gesproken. Ik heb hierover vrijdag de 30e nog contact gehad met een van je collega's van de helpdesk. Als het goed is ligt het probleem nu weer bij de technische dienst.... Wordt vervolgd.....
Reputatie 7
Hi Bernd, bedankt voor het testen! Ik zie dat mijn collega's je de 29ste een e-mail hebben gestuurd met een specifiek stappenplan om de niet werkende TV Box weer online te krijgen. Is het met deze stappen gelukt? Zo niet laat het dan zeker even weten!
Reputatie 1
Hoi Brian,

Dank voor de tips. Inmiddels heb ik dat inderdaad allemaal geprobeerd. Dat hielp niet. De tv box die ik beneden heb, doet het boven ook. De aansluiting werkt dus correct. Ligt aan het kastje. Ik heb daarvoor een incident gemeld, afgelopen vrijdag. Dat staat nog open bij de technische dienst. Wordt vervolgd dus.
Reputatie 7
Hi Bernd, is het inmiddels gelukt? Zo niet dan kan je de volgende dingen nog proberen:

  • Sluit de TV Box van de slaapkamer eerst een keer rechtstreeks aan op de modem (poort 3 of 4) zodat deze de juiste instellingen op kan halen. Haal nu de modem 10 seconden van de stroom en sluit deze weer aan. Zet, zodra de modem helemaal is opgestart (kan tot 30 seconden duren), de TV Box ook aan. Zodra de TV Box werkt kan je deze weer loskoppelen en aansluiten op de powerline adapter.
  • Sluit eerst alleen de powerline adapter in de slaapkamer aan en niet die op zolder. Kijk of de TV Box het dan wel doet. Sluit daarna ook de TV Box op zolder aan voor de andere TV Box.

Reageer