Beantwoord

Ubiquity setup TV werkt niet meer

  • 13 January 2021
  • 4 reacties
  • 266 Bekeken

Hi,

Ik weet het, al veel topics zijn er gemaakt over de USG setup icm Thuis. Toch een nieuw topic, want het werkte bij mij prima, maar nu ineens niet meer :(

Ik een heb een USG → Switch → Flex Mini opstelling en deze werkte altijd feilloos via de bekende VLANS en port profiles. Echter, deze week stopte deze ermee, terwijl ik niets aangepast heb. Alles al geprobeerd, maar bijna niets werkt.

Ik kan nog wel direct via VLAN640 TV krijgen, maar dan heeft mijn Flex mini geen internet meer, terwijl ik die ook gebruik voor TV en Chromecast. Als ik tagging gebruik werkt het niet meer. Getest of ik TV krijg als ik de box direct op VLAN300 aansluit, voor de nieuwe TV upgrade, maar dit doet niets (ook nog geen SMS hierover gehad). 

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, of hoe ik erachter kom wanneer ik de nieuwe TV krijg (dan ben ik af van de VLANs)? Bedankt!

icon

Beste antwoord door rbudding 18 January 2021, 15:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @rbudding

Zijn toevallig je switches geupgrade? 

Hier had iemand problemen na de update: 

 

Nee, helaas, dat werkt ook niet. Enig idee waar ik erachter kan komen wanneer de upgrade voor mij plaats gaat vinden @TechRacing93?

Reputatie 6
Badge +3

Voor de switches? Geen idee, ligt eraan of de automatisch updates hebt aangezet (wat ik wel afraad, Ubiquiti heeft nog wel eens een bugje voor IGMP en multicast) in de controller. 

Nou het is opgelost: kwestie van de Flex mini’s die ik gebruik opnieuw adopten via het Recovery proces en dan alles opnieuw instellen, w.o. de poort van de  Flex mini waar de STB op zit specifiek op IPTV zetten, het profiel van de switchport op all.

Reageer