Beantwoord

uitval televisie

  • 8 January 2020
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Eeuwig probleem met uitval van televisie. Nu alweer drie dagen achter elkaar en vandaag de tweede keer. De klanten service houdt je een half uur bezig met alle herstarten wat nergens over gaat want na 10-15 minuten iscer gewoon weer tv maar heb je teveel van een uitzending gemist. Ook na een fabrieksreset kont het toch weet terug.

Het lijkt er meer op dat er in de signaal zending een herstart is maar ons niet gemeld wordt. 

Oh daar gaat 'ie weer...derde keer. Verder kijken maar weer op de tablet want T-Mobile krijgt z'n signaal niet op orde.

icon

Beste antwoord door TAVL 9 January 2020, 09:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Miek01,

Je hebt dus al langer problemen met het TV signaal, waarbij het de laatste tijd erger wordt? Begrijp ik dat goed? Wat voor aansluiting heb je; Glasvezel of DSL?

Welke stappen heb je precies doorlopen met de klantenservice?

  • Reset door decoder van het stroom uit te doen?
  • Reset door met een naald in de inkeping van de box de box een harde reset te geven?
  • Kabels vervangen?
  • Reset modem en/of mediaconvertor?

Het zijn allemaal belangrijke stappen om uit te sluiten waar het probleem zit. Kijken via de tablet zegt niet alles over het TV signaal. Dit zijn twee gescheiden werelden, waarbij het signaal van de TV Anywhere app een stuk minder ‘zwaar’ is, dan het TV signaal. Hoe heb je jouw decoder aangesloten? Direct op het modem met UTP of via een Powerline adapter? Zitten er nog bijzonderheden in het netwerk, zoals een switch?

Veel vragen, maar die helpen wel mee om het door jouw ervaren probleem op te lossen.  

Reputatie 7

Hi @Miek01, als je de vragen van @TAVL zou willen beantwoorden dan kijken we graag hoe we dit op kunnen lossen, dat gaat helemaal lukken!

En alweer geen tv.

Tavl bedankt dat je wil helpen. Je ziet genoeg van dit soort topics on the zien dat dit een structureel probleem is bij T-Mobile en niet bij de klant ligt. 

Na verloop van tijd gaat de tv het altijd weer doen. Je moet alleen geen tv willen kijken op een tijdstip dat het mij uitkomt of een serie willen volgen.

Alles bij mij is gecheckt en gecheckt. En ergens onderweg gaat de tv het dan weer doen ...if niet.  Dan doen ze een fabrieksreset als ik blijf aandringen of de uitval langer duurt. Al met al ben je zo een half uur tot een uur verder. Dan kan er nog een monteur komen..waarom?? De verandert in mijn huis niks....en het gaat ook tijden goed. Ook hier op het forum alleen standaard antwoorden en al twee jaar zie je dezelfde klachten.

Na 20 min weer aan..en nu weer uitval. Zal ik het weerbericht nog kunnen zien?

 

Oh ja, geen glasvezel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Miek01,

 

Graag helpen we je op de Community zo goed mogelijk aan een oplossing. Je zegt dat alles gecheckt is, maar ik zie nergens monteursbezoeken of tickets voorbij komen in jouw profiel. Niet dat ik je niet geloof, alleen dan zijn er dus nog zeker opties over. Geen zorgen, we kunnen samen tot een mooie uitkomst komen. Je modem staat al ongeveer 3 maanden onafgebroken aan, wat natuurlijk an sich uitstekend is, maar ik wil je wel verzoeken een factory reset te doen. Zo kunnen we mooi testen of het een issue is dat we direct kunnen oplossen! :smile: Een monteur kan wel degelijk van toepassing zijn in jouw situatie. Een niet-werkende TV Box is iets waar servicemonteurs ook geregeld oplossingen voor kunnen bieden. Er kan intern wat aan de hand zijn, of met de bekabeling. Het kan gaan om verbindingsfouten en dergelijke. 

Reageer