Beantwoord

"uitzending gemist" werkt niet

  • 3 september 2019
  • 9 reacties
  • 474 Bekeken

Wij hebben twee TV's en op beide TV's werkt 'uitzending gemist' niet.
Als ik een programma wil starten probeert hij het enkele seconden en vervolgens krijg ik de mededeling: "Error. Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het alsjeblieft later nog een keer".
Opnieuw proberen heeft echter geen zin, want het is een permanent probleem. Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Brian 27 september 2019, 16:33

Hi Wim, bedankt voor je geduld en de reset. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst om te kijken hoe we dit op kunnen lossen. Je moet uiteraard wel gewoon gebruik kunnen maken van Uitzending Gemist! 🙂 Je ontvangt een e-mail van mijn collega's zodra ze voor je aan de slag zijn gegaan.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @eipmiw,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Ervaar je dit probleem bij meerdere programma's? En heb je ook geprobeerd om je TV Box heel even van het stopcontact te halen. Mocht dit niet helpen dan wil ik je graag adviseren om de volgende handeling uit te voeren:

1. Ga naar Menu
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Systeeminformatie
4. Klik op Herstart
5. Klik op Herstart gebruikersinterface

Binnen 2 a 3 minuten is je TV Box herstart en zou je weer gebruik kunnen maken van uitzending gemist.

Mochten deze handelingen niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij je Mac adres en serienummer van je TV Box te geven (onderzijde TV Box). Dan ga ik er vervolgens mee aan de slag!
Dag Piotr,

Bedankt voor je antwoord.
De truc om de TV-box even van het stroom af te halen had ik al uitgeprobeerd na contact met de telefonische helpdesk. Ook hebben we geprobeerd het modem te resetten. Dat heeft niet mogen baten. Net heb ik de andere oplossing uitgeprobeerd die je had voorgesteld. De foutmelding wordt echter nog steeds weergegeven. Ik heb Serienummer en MAC-adres opgezocht:
S/N: 68-4014516
MAC: 00:03:E6:7A:83:68

We hebben nog een tweede TV die hetzelfde probleem heeft. De gegevens daarvan zijn:
S/N: 68-4014910
MAC: 00:03:E6:7A:86:7C

Bedankt alvast voor je hulp.
Met vriendelijke groet,
Wim Huismans
Dag Piotr,

Vandaag de nieuwe TV-box ontvangen (1 in plaats van 2 overigens). Ik heb de nieuw TV-box geinstalleerd, maar helaas geeft ook de nieuwe TV-box exact dezelfde foutmelding: "Error. Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het alsjeblieft later nog een keer". De fout moet dus ergens anders zitten. Wat wil je dat de doos weer terugstuur?

Groet
Wim
Reputatie 6
Badge +7
Hi @eipmiw, dat is balen maar niet geheel onverwacht omdat het bij beide TV Boxen gebeurt. Ik zou graag nog een complete fabrieksreset van de modem willen proberen, deze kan ik op afstand uitvoeren. Laat mij nog even weten of ik deze inderdaad uit kan voeren. Mocht dit ook niet werken dan ga ik het probleem aanmelden bij onze technische dienst voor verder onderzoek!
Dag Brian,

Dat lijkt mij een goed idee. Zou dat morgen overdag kunnen? Laat maar weten hoe laat het je schikt. Als het goed is is mijn mobiele nummer bekend bij jullie en kun je me hier over bellen.

Met vriendelijke groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +7
Hi @eipmiw, zoals je hebt gemerkt is mij dat niet gelukt. Excuses daarvoor, het is op het moment erg druk. Ik kan op dit moment geen verbinding maken met de twee TV Boxen om ze op afstand een fabrieksreset te geven. Zou je het volgende eens willen proberen:

Haal de netwerkkabel uit de TV Box en druk 30 sec op het reset knopje op de achterkant van de TV box. Doe dit voor beide TV Boxen. Reset ook de modem door de reset knop 30sec in te drukken.
Wacht tot het modem volledig online is. Als het goed is geeft ondertussen het tv kastje aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Verbind daarna pas de TV Boxen weer met de modem.

Ik hoor graag wat het resultaat is!
Dag Brian,

Ik heb het geprobeerd volgen jouw instructies bij beide TV's maar het probleem is helaas niet verholpen.. Toch wel jammer want wij maakten in het verleden veel gebruik van 'uitzending gemist'. De rest werkt overigens wel perfect

Groet
Wim
Reputatie 6
Badge +7
Hi Wim, bedankt voor je geduld en de reset. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst om te kijken hoe we dit op kunnen lossen. Je moet uiteraard wel gewoon gebruik kunnen maken van Uitzending Gemist! 🙂 Je ontvangt een e-mail van mijn collega's zodra ze voor je aan de slag zijn gegaan.

Hoi Brian,

De monteur van Guidion is op 23 oktober langs geweest maar kon het probleem helaas niet verhelpen. Hij heeft een rapport gemaakt en de zaak weer teruggesluisd naar T-mobile. Sindsdien heb ik niet meer gehoord en bestaat het probleem nog steeds. Inmiddels overweeg ik sterk naar een andere provider over te stappen.

Reageer