Beantwoord

Universele afstandsbediening voor Amino 610

  • 12 July 2019
  • 7 reacties
  • 2205 Bekeken

Afgelopen week is t mobile thuis bij ons aangesloten en is de afstandsbediening gekoppeld aan de tv. Om de app's van de tv te kunnen gebruiken, moet je wel weer de afstandsbediening van de tv hebben. Natuurlijk erg onhandig.
Dus ik kocht een universele afstandsbediening. Blijkt helaas niet te koppelen met de set up box van t mobile. Heeft er iemand een tip/merk van een universele afstandsbediening die wel koppelt met de t mobile set up box?
icon

Beste antwoord door Seccie 12 July 2019, 13:10

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @JvGeet en welkom Thuis op het forum! 😃

Welke afstandsbediening heb je gekocht? En welke tv box heb je?

De tv boxen zijn bekend onder het merk Entone en Amino. Misschien even opnieuw proberen met deze merknamen.

Vaak hebben soortgelijke afstandsbedieningen een automatische zoek-functie. Heb je deze al geprobeerd?

Verder lees ik dat de Harmony afstandsbedieningen van Logitech werken icm de tv boxen van T-Mobile Thuis. Dus als je er niet uit komt zou ik die bestellen. Koop hem voor de zekerheid ergens met goede retourvoorwaarden, mocht het dan toch niet lukken kun je hem gemakkelijk terug doen.
Ik heb de One For All Evolve URC7145 afstandsbediening gekocht bij BCC en de tv box Amino 610X van t mobile.
In de gebruiksaanwijzing van de afstandsbediening zit een codelijst en per merk verschilt de code om te koppelen. Amino en Entone komen hier niet in voor. De tv en de soundbar zijn wel al gekoppeld aan de afstandsbediening, de tv box dus nog niet.

Zijn er nog andere code's die zouden moeten werken?
Bedankt voor de tip van de Harmony afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +4
Graag wijs ik nog even op deze tip van @stefan.1997
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nu al weer een behoorlijke tijd een afstandsbediening gehad die je zelf kon programmeren, althans het werkte als volgt je stelde hem eerst in welk apparaat je wilde gebruiken b.v. de t.v. of settopbox of stereo of wat dan ook.

Het vergde wel even tijd om alles werkend te krijgen, je moest alles en op een overzetten zeg maar je legde de originele a.b. achter de universele en dan moest je de toetsen een voor een indrukken om ze over te zetten naar de universele.

Ik zie ze nu niet meer, vond het zelf ideaal.

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een OneforAll URC7145 gekocht. Krijg hem niet aan mijn Amino 610X gekoppeld. Ik heb de code : 1898 en 1615 voor Amino geprobeerd, en de code 3694 voor Entone geprobeerd. Helaas werken ze beide niet. 

Heb een aanvraag ingeschoten bij OneForAll voor support want zij geven aan dat er wel een code bekend is maar deze niet in de memory van de remote staat. Ze komen waarschijnlijk met dezelfde codes aanzetten, ik ben bang dat ik hem terug moet sturen. 
 

Ik ben trouwens ook totaal niet te spreken over de Amino 610X. Zeer traag en loopt vaak vast. Is het mogelijk een andere ontvanger te krijgen van T-Mobile?

 

Groeten,

 

Joost Deenen

@Joostdeenen, OneforAll komt er mee dat je de AB naar hun mag opsturen, zij passen de codes dan aan in de AB waardoor hij wel bruikbaar word, werkte prima toen ik hem heb gehad.

Maar ik ben toch blijer met de Logitech Harmony company die ik nu gebruik, die werkt zelf een riedeltje af waardoor de druk op 1 knop voldoende is om alle apparaten te starten en gewoon je ding te doen zonder te kijken of die op het goede apparaat staat.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben trouwens ook totaal niet te spreken over de Amino 610X. Zeer traag en loopt vaak vast. Is het mogelijk een andere ontvanger te krijgen van T-Mobile?

 

Er is maar 1 type wat wordt geleverd. Heb je de decoder met een ethernet kabel aan de modem/router verbonden?

Reageer