Beantwoord

Update firmware niet mogelijk in TV box?

  • 17 November 2020
  • 2 reacties
  • 305 Bekeken

Reputatie 4

Sinds 5-11-2020 zijn we overgestapt van KPN naar T-Mobile. We hebben een glasvezelpakket en een TV pakket.

We maken gebruik van 2 TV boxen, vanaf het begin viel het op dat met name het beeld bij voetbal er niet goed uitziet. Na enig speurwerk hier op de community en na enige hulp van een moderator blijkt dat er een probleem is met het updaten van de firmware van de TV boxen. De firmware in de boxen staat op 14.8.73.2, het vreemde is dat er bij het downloaden van de firmware een andere versie zichtbaar is, namelijk 14.8.83 build5.

Vandaag hebben we doorgekregen vanuit de technische dienst met de mededeling dat de streams in de tv boxen 48h lang gemonitord zijn en dat er niets vreemds is te zien.

Ik heb nogmaals doorgegeven dat er iets fout gaat met het updaten van de firmware, dat zou opnieuw doorgegeven worden maar daarna was het stil in de chat.

Ik weet nu niet wat te doen, voetbal kijken ziet er niet uit, het is net of we naar een illegale stream zitten te kijken.

Is het een algemeen probleem dat de tv boxen niet ge-update kunnen worden of heb ik pech en heb ik 2 slechte boxen ontvangen.

We weten niet goed meer wat te doen, we lezen dat er ‘binnenkort’’ een update komt waarna de resolutie is in te stellen, Marja, als de boxen geen updates kunnen verwerken…

Al met al geen goed begin voor ons met T-Mobile TV.

Onderstaande is wat we te zien krijgen in de tv boxen bij het updaten van de firmware :

 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 18 November 2020, 12:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Software op de STB bestaat uit twee delen. Een bootloader en een Applicatie. 

De bootloader zorgt ervoor dat de stb kan opstarten en de Applicatie kan starten, vergelijk het met een BIOS van een computer. 

De Applicatie is de interface die je te zien krijgt tijdens het Tv kijken. 

In dit geval is 14.8.83 build5-bbl de bootloader en 14.8.73.2 de applicatie. Als ik naar mijn STB kijk na een reset haalt die dezelfde versies op. Je lijkt gewoon up-to-date te zien. 

Wat betreft het slechte beeld, dat is al eens besproken in andere topics en lijkt te komen door de verkeerde resolutie die wordt gebruikt. 

Reputatie 4

Dank voor het snelle antwoord. 
In dat geval wachten we het nog even af met de hoop dat de volgende update niet lang meer op zich laat wachten. 

Reageer