Beantwoord

Veel blokjes en storingen sinds een maand...

  • 26 January 2020
  • 7 reacties
  • 277 Bekeken

sinds een aantal weken ontzettend veel storing op de tv zenders blokjes en vaak hele onduidelijke tv

veel ruis

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 January 2020, 13:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peter boersma,

 

Welkom op de Community, tof dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Klanten aangesloten op Fiber kunnen mogelijk problemen ervaren met diverse kanalen. Het gaat om de TV Boxen Entone Kamai 510 en Amulet 515. Ik zie dat jij een Kamai 510 hebt, jammer genoeg hoort die ook in het rijtje gedupeerden thuis. Er is begin januari een rollback van de firmware geweest (terugzetten oude software versie(s) om bugs eruit te halen), zonder het gewenste resultaat. MAAR, geen zorgen ik heb de oplossing voor je: een factory reset op jouw box en modem. Mag ik dit voor je uitvoeren? Dan heb jij straks geen last meer van storing en blokjes!

beste Jason

jij mag zeker een factory reset uitvoeren, laat mij wel even weten waneer je dat doet en waneer hij klaar is. en of ik hier thuis nog iets moet doen.

je mag mij ook een nieuw modem toesturen want de wifi is ook niet optimaal regelmatig valt hij weg.

m.v.g. Peter boersma

Reputatie 7

Hey @peter boersma,

Ik zie dat je enkele minuten geleden met mijn collega hebt gesproken en het probleem jammer genoeg niet op afstand is opgelost. Zo te zien heeft mijn collega een monteur aangestuurd om dit probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. 

Ik wil je wél adviseren om je TV Box nog van een fabrieksreset te voorzien. Hier zie je hoe je dat het beste kunt doen. Kun je ons laten weten of de haperingen alsnog aanhouden? Zo ja, dan gaat onze monteur hiermee aan de slag op de aankomende afspraak. :relaxed:

Ook hier weer vaak blokkerig beeld. Lijkt een steeds terugkerend probleem te zijn bij T-Mobile. Bij KPN nooit last van gehad. Herstarten modem en stp boxen helpt niet. Net abonnement verlengd voor tweede jaar maar zou wel eens laatste jaar kunnen worden. 

Reputatie 7

Hi @Koeno, ik zie inderdaad wat wegval van de TV stream de afgelopen dagen. Wat mij direct opvalt is dat je veel apparaten aan hebt gesloten. Maak je gebruik van eigen apparatuur? Bijvoorbeeld switches, routers, powerline adapters etc? Zo ja zou je de TV Boxen dan eens rechtstreeks bekabeld aan willen sluiten op de modem? Ik hoor graag wat hier het resultaat van is!

De infrastructuur is niet recentelijk gewijzigd. Ik gebruik 3 switches van Netgear. Die zijn nodig om internet en tv via 1 kabel naar de woonkamer en via 1 kabel naar de slaapkamer te brengen. Verder staan er op elke verdieping 2 tp-link Deco's als accespoint, 6 in totaal, ingesteld voor WiFi dekking. Permanent staan er verder nog een NAS, 2 chromecast en een Philips hue bridge aan. Alle andere apparaten zoals mobieltjes, tablets, laptops, PC, mediaplayer,  Denon receiver, staan niet constant aan of zijn niet altijd aanwezig. TV rechtstreeks aansluiten is geen optie omdat dit verlies van internet zou betekenen in woonkamer, slaapkamer en zolder. Any port Any service (flex poorten) op de hg659 zou de configuratie wel vereenvoudigen.

Reputatie 7

Hi @Koeno, dank voor de toelichting, dat is een aardige set-up. :smiley: Wat APAS betreft voor alle Huawei’s, dit zit er aan te komen maar ik heb nog geen exacte datum. Ik snap helemaal dat je de TV boven aan wil sluiten maar om de oorzaak te achterhalen kan je het toch het best even rechtstreeks op de modem testen. Dan kan je uitsluiten dat de modem en TV Box zelf de oorzaak zijn. Ik zie veel meer wegval op de TV Box met Mac-adres 00:03:e6:b9:66:5a vergeleken met 00:03:e6:b9:66:64 (bij deze is het minimaal) wat mij doet het vermoeden dat het met de manier van aanslutien te maken heeft. Je kan het beste alles nalopen en/of de TV Box rechtstreeks aansluiten, als dit goed werkt een ander apparaat er tussen, weer testen enzovoort tot je dan oorzaak gevonden hebt.

Reageer