Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6975 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, we hebben diverse functionele verbeteringen beschikbaar voor T-Mobile TV en TV Anywhere!

De belangrijkste zaken op een rij:

  • Verbeterde Favorieten functie op alle apparaten
  • Extra instellingen in het menu van de TV box (handmatig instellen van de resolutie)
  • Op de TV box wordt in de mini-gids voortaan ook het volgende programma getoond
  • Sneller toegang tot de vernieuwde versie TV-gids op smartphones

 

Hoe en wanneer ontvang je de update?

TV-box

De update wordt automatisch beschikbaar gemaakt voor alle TV-boxen in week 51. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. De nieuwste softwareversie eindigt op de cijfers ‘7160’. Zie je deze versie niet? Start dan even je TV-box opnieuw op door kort de stroom van je TV-box te halen.

TV Anywhere
De updates zullen vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op jouw toestel.

Web
De nieuwste versie staat al live!

Apple TV
De update zal vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op je Apple TV.

 

Favorietenlijst

Hoe stel je je eigen Favorietenlijst samen? 

  1. Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘Mijn Zenders’
  2. Selecteer de zenders die je als favoriet wilt instellen
  3. Zodra je alle favoriete zender hebt gekozen, kan je de volgorde aanpassen:
  • Druk op de ‘rode knop’ en kies ‘Favoriete zenders’
  • Je kunt vervolgens de zenders naar boven of beneden plaatsen in de lijst
  • Druk ten slotte op de ‘terug’ knop en sla de wijzigingen op

 

  1. Nu moet je de favorieten op je profiel activeren:
  • Ga naar ‘Account’ > ‘Profielen’
  • Kies het profiel waar je momenteel mee bent ingelogd
  • Ga naar ‘Activeer Favorieten’ en zet deze optie ‘AAN’
  • Kies tenslotte ‘Bevestigen
     
  1. Nu heb je op al je apparaten je eigen favorietenlijst ingesteld!

 

Verbeteringen Mini-gids:

In de Mini-gids wordt nu het volgende TV-programma getoond naast het huidige. Ook hebben we de leesbaarheid van de programma informatie verbeterd.

 

Nieuwe instellingen voor de TV Box (resolutie settings)

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

 

Verbeteringen iOS

  • De Favorieten functionaliteit is nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Op de iPhone is de TV-gids nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders; als je Favorieten hebt geactiveerd, worden je favoriete zenders standaard getoond.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Airplay icoon nu ook direct zichtbaar wanneer de content wordt afgespeeld in het verkleinde scherm (voorheen alleen zichtbaar in full screen modus).
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Android

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Op smartphones is de TV-gids is nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders.
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Apple TV

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je iPhone of iPad samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. Jouw Apple TV zal voortaan altijd jouw favoriete zenders gebruiken in de gids en tijdens het zappen.
  • De pauzefunctie is geoptimaliseerd.
  • Probleem opgelost waardoor de TV-gids de huidige tijd niet meer kwijt is nadat de Apple TV op standby is geweest en de focus in de TV-Gids is iets aangepast.
  • Een probleem opgelost waardoor de app niet meer zou moeten crashen bij het gebruik van de Favorieten.

 

Verbeteringen Webversie

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je smartphone, tablet of TV box samen en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. TV Anywhere via je webbrowser zal voortaan altijd jouw favoriete zenders standaard gebruiken in de gids.
  • Kijken in klein scherm voortaan ook mogelijk; je kunt eenvoudig switchen tussen volledig en klein scherm.

 


74 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Brian ,

Fijn dat er nu duidelijk aandacht is voor de ervaring van de vertraging. :wink: . Wat betreft de resolutie, hopen dat dit inderdaad de oplossing blijkt te zijn. Maar we gaan van het positieve uit.

Nogmaals wel petje af voor jullie, het geduld en de vriendelijkheid die jullie hier ten toon spreiden.:thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +4

De meeste Duitse kanalen zijn bij TM nog in SD. Zonde inderdaad, maar daar gaat niet veel aan verbeteren. Of ze moeten gaan updaten naar HD (of 4K). Al gaat de F1 van RTL verdwijnen, dus heb je daar sowieso niets meer aan.

Reputatie 3

Hallo T-Mobile, nu kan je de resolutie aanpassen, dat is prima maar elke keer als ik het kastje aanzet dan springt de resolutie terug naar de oude resolutie, dus je moet elke keer als je het kastje aanzet de resolutie aanpassen, hij onthoud dit niet. Dus graag dit oplossen!!!

Reputatie 3

Sinds de nieuwe update van de TV Box vertoont de box helaas kuren met de verbinding. Het signaal komt niet binnen op mijn TV. Het signaal lijkt dan niet krachtig genoeg ofzo. Ik moet dan de stroom van de TV box afhalen en na het opnieuw opstarten werkt deze weer goed. En moet dit steeds doen als de TV-box uit stand-by komt. 

ik heb er een Netgear GS105E-200PES bridge tussen staan.

Zou de bridge hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Nee. Ik heb mijn tv box direct met een meter kabel aan de modem verbonden en heb hetzelfde probleem, heb het trouwens ook tijdens het zappen en met terugkijken van een programma.

 

Gelukkig ben ik vanaf maandag van de bende van T-Mobile verlost

Enig idee hoe we 1080p50 standaard kunnen laten toepassen? Momenteel als je de ontvanger uitzet springt hij terug naar 1080p60.

Hi Brian,

Ik heb nog wat suggesties die heel prettig zijn om door te voeren:

  • Skip van 5 min tijdens een opname om reclame te kunnen skippen. Je kan daar een van kleur knoppen voor instellen.
  • Het herstarten van een opname wanneer je de opname al een stuk hebt bekeken. Op dit moment kan je dit niet.
  • Dat je via de nummers op je afstandsbediening het aantal minuten / seconden kan invoeren en dan pijl vooruit / achteruit om tijdens de opname te kunnen skippen

Verder vind ik jullie IPTV opzet een verademing t.o.v de concurrentie. Het is snel, overzichtelijk, veelzijdig. Blijf doorgaan met de verbeteringen.  

Reputatie 3

Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp. 

Reputatie 3

Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag t mobile. zojuist uw berichtgeving gelezen. Ik heb thuis 3 tv boxen, allen nog op 2.9.27.03. Klantenservice net gebeld welke verzocht dit hier kenbaar te maken omdat zij er niet veel aan konden doen. Men was eerst van mening dat nog niet iedereen is omgezet.. Klopt het dat dit nog het oude platform is en dient er iets aangepast te worden? Hoor graag van u,

 

mvg

Patrick


Het nieuwe ziet er net zo uit als de app, dat zou je zo moeten kunnen zien. Ik zit nog op het oude en de firmware versie is hetzelfde als die bij jou (2.9.27.0.3).

Reputatie 3

Zo daar gaan we weer, 1 avond verder en klapt mijn kastje er weer uit, reset voor de zoveelste keer en beeld blijft zwart terwijl kastje aan staat. Jammer dat er totaal niet gereageerd word, en klantenservice die kunnen je al helemaal niet helpen. Heb al meerdere.keren aangegeven dat ik onder mijn abonnement uit wil zonder kosten maar daar willen ze niet aan. Ben nu vanaf oktober lid en alleen maar gezeik en nog.eens gezeik. Dus nogmaals beeindig mijn abonnement zodat ik héél.snel.weer terug kan naar mijn oude provider. Zoals ze altijd.zeggen, goedkoop is duurkoop. 

Reputatie 2

Het nieuwe ziet er net zo uit als de app, dat zou je zo moeten kunnen zien. Ik zit nog op het oude en de firmware versie is hetzelfde als die bij jou (2.9.27.0.3).

 Txs. Dan heb ik idd ook nog het oude. ( heb een oude en een nieuwe box - beide oude platform nog steeds ) valt wel op dat zappen op oude boxen heel traag gaat. Als dat met de nieuwe boxen beter gaat zou dat al een mooie vooruitgang zijn.  Ben benieuwd wanneer er geüpdatet gaat worden. 

Reputatie 1

Top dat de mogelijkheid om Favorieten weer op je eigen favoriete volgorde te sorteren weer is teruggezet :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +1

Als ik de diverse forums van providers af en toe lees valt het op dat er in meerdere gevallen geklaagd word dat er ondanks gedane belofte niet terug gebeld word.

Ik heb zelf een tijdje ingevallen op de verkoopafdeling van mijn vorige werkgever, en daar moest je het niet wagen om een klant niet terug te bellen als je dat had beloofd, daarom heeft de manager van de klantenservice hier een grote verantwoordelijkheid.

Reputatie 7
Badge +14


“Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen” Dat lijkt mij ideaal.👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +1

Toch zie ik ondanks alle goede bedoelingen dat een heel belangrijk punt nog steeds niet is aangepakt voor de klanten die op het nieuwe platform zitten, namelijk de vertraging in de streams bij live voetbal en andere live uitzendingen.

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

]

Kunnen jullie de kwaliteit van de de zenders niet eens verbeteren (althans de populaire) ?

Ik kom bij KPN vandaan, en op een 4K scherm is de kwaliteit echt een stuk minder (zeg maar ruk) in vergelijking met wat de concurrent aanlevert (gewoon HD streams bedoel ik dan). 

 Lijkt wel of ik naar zwaar compressed materiaal zit te kijken. Zelf mijn vrouw ziet het verschil, en die is echt niet kritisch met dit soort zaken. Dat zegt toch wel iets.

 

Ik heb liever een paar honderd kanalen minder (zoals als die regionale meuk), en een paar hoge kwaliteit favoriete kanalen.

 

Graag opvolging...

Reputatie 7
Badge +1

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

Reputatie 2

  

Hoi @acfnews,

 

In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren? 

Hoi Sander, dank je wel voor de feedback. Het is fijn dat de STB nu een essentiële instelling kan weergeven/aamnpassen, maar op onze TV in de woonkamer was 1080p60 goed gedetecteerd. Switchen tussen progressive 50/60 maakt niet uit qua beleving van de streams. (slaapkamer hetzelfde verhaal, wordt goed gedetecteerd op 1080p60).

 

Wat me opvalt is dat ik het Nederlandse menu heb gekozen, maar het woord ‘resolution’ is natuurlijk Engels, dat zou ‘resolutie’ mogen zijn denk ik… Beetje slordig dat niemand dat opvalt?

 

Als voorbeeld kan ik nog aandragen dat we tijdens het Formule1 seizoen RTL plus (de Duitse zender) hadden toevoegt aan ons pakket maar wat een drama uitzendingen zijn dat. Echt alsof je terugstapt in de  jaren 80. Ziet er uit als ultra-lage bitrate en (te) hoge compressie. Dit pakket hebben we dus weer opgezegd.

 

Daarnaast ervaren we af en toe een kleine hapering op een willekeurige stream, alhoewel dit zich meer lijkt te manifesteren bij een ‘druk’ programma, als voorbeeld een ‘wie is de mol’ of een ‘masked singer’.

Ik heb al diverse zaken onderzocht op mijn thuisnetwerk, maar kan daar geen oorzaak voor vinden nog.

Het internet zelf is wel strak 1Gbs up/down. Daar zit dus niet het probleem.

Ik hoor graag of je nog tips hebt, mogelijk hebben jullie ook zoiets als de Agama client om dit soort problemen te zien bij de klanten?

 

Reputatie 4

@acfnews Wij hadden ook last van die verkeerde resolutie, het beeld leek wel op een (slechte) illegale stream. Toen eenmaal de optie er was om de resolutie vast te zetten in het menu van de tv decoder (op 1080P/50), hadden we wel goed beeld. In 1e instantie bleef de tv (75 inch/4K) 1080P/60 weergeven, nadat we de tv decoder en de tv zelf hadden herstart was dit verholpen, de tv detecteert nu ook 1080P/50, en zelfs op die grote tv is het beeld goed.

Reputatie 3

Hallo T-Mobile, zappen gaat nu héél erg traag, tevens heb ik nu om 22.29 zwart beeld op alle zenders, kan ook kastje niet uitzetten, lijkt wel of jullie een update aan het uitvoeren zijn maar dat zou ik wel raar vinden op dit tijdstip. 

Reputatie 3

Nog een opmerking, kan nu het kastje ook niet meer uitzetten!!!! Graag zsm oplossen. 

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

@rvandoormale , dit ook geprobeerd wat @Boris boven jou post had aangegeven.

Reputatie 3

Dat is gelukt en komt er ook een update voor de traagheid van het zappen?

Reputatie 2

Goededag,

Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.

Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.

Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.

Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.

Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.

Reputatie 3

Tijdens het zappen opeens geen beeld meer. Weer kastje herstarten. Wordt steeds gekker. Werken er met mensen bij T-Mobile? Telefonisch niet te bereiken en hier reageren ze ook nooit. Zielig. Heb medelijden met klanten die nog maandenlang aan jullie prutsers vastzit

Reageer