Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6971 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, we hebben diverse functionele verbeteringen beschikbaar voor T-Mobile TV en TV Anywhere!

De belangrijkste zaken op een rij:

  • Verbeterde Favorieten functie op alle apparaten
  • Extra instellingen in het menu van de TV box (handmatig instellen van de resolutie)
  • Op de TV box wordt in de mini-gids voortaan ook het volgende programma getoond
  • Sneller toegang tot de vernieuwde versie TV-gids op smartphones

 

Hoe en wanneer ontvang je de update?

TV-box

De update wordt automatisch beschikbaar gemaakt voor alle TV-boxen in week 51. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. De nieuwste softwareversie eindigt op de cijfers ‘7160’. Zie je deze versie niet? Start dan even je TV-box opnieuw op door kort de stroom van je TV-box te halen.

TV Anywhere
De updates zullen vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op jouw toestel.

Web
De nieuwste versie staat al live!

Apple TV
De update zal vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op je Apple TV.

 

Favorietenlijst

Hoe stel je je eigen Favorietenlijst samen? 

  1. Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘Mijn Zenders’
  2. Selecteer de zenders die je als favoriet wilt instellen
  3. Zodra je alle favoriete zender hebt gekozen, kan je de volgorde aanpassen:
  • Druk op de ‘rode knop’ en kies ‘Favoriete zenders’
  • Je kunt vervolgens de zenders naar boven of beneden plaatsen in de lijst
  • Druk ten slotte op de ‘terug’ knop en sla de wijzigingen op

 

  1. Nu moet je de favorieten op je profiel activeren:
  • Ga naar ‘Account’ > ‘Profielen’
  • Kies het profiel waar je momenteel mee bent ingelogd
  • Ga naar ‘Activeer Favorieten’ en zet deze optie ‘AAN’
  • Kies tenslotte ‘Bevestigen
     
  1. Nu heb je op al je apparaten je eigen favorietenlijst ingesteld!

 

Verbeteringen Mini-gids:

In de Mini-gids wordt nu het volgende TV-programma getoond naast het huidige. Ook hebben we de leesbaarheid van de programma informatie verbeterd.

 

Nieuwe instellingen voor de TV Box (resolutie settings)

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

 

Verbeteringen iOS

  • De Favorieten functionaliteit is nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Op de iPhone is de TV-gids nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders; als je Favorieten hebt geactiveerd, worden je favoriete zenders standaard getoond.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Airplay icoon nu ook direct zichtbaar wanneer de content wordt afgespeeld in het verkleinde scherm (voorheen alleen zichtbaar in full screen modus).
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Android

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Op smartphones is de TV-gids is nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders.
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Apple TV

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je iPhone of iPad samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. Jouw Apple TV zal voortaan altijd jouw favoriete zenders gebruiken in de gids en tijdens het zappen.
  • De pauzefunctie is geoptimaliseerd.
  • Probleem opgelost waardoor de TV-gids de huidige tijd niet meer kwijt is nadat de Apple TV op standby is geweest en de focus in de TV-Gids is iets aangepast.
  • Een probleem opgelost waardoor de app niet meer zou moeten crashen bij het gebruik van de Favorieten.

 

Verbeteringen Webversie

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je smartphone, tablet of TV box samen en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. TV Anywhere via je webbrowser zal voortaan altijd jouw favoriete zenders standaard gebruiken in de gids.
  • Kijken in klein scherm voortaan ook mogelijk; je kunt eenvoudig switchen tussen volledig en klein scherm.

 


74 reacties

Reputatie 7
Badge +14


“Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen” Dat lijkt mij ideaal.👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +1

Toch zie ik ondanks alle goede bedoelingen dat een heel belangrijk punt nog steeds niet is aangepakt voor de klanten die op het nieuwe platform zitten, namelijk de vertraging in de streams bij live voetbal en andere live uitzendingen.

Reputatie 7
Badge +14

@BeMu  Is de update dan al binnen bij jou?

Reputatie 7
Badge +1

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

Reputatie 7
Badge +7

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

@BeMu , hier precies hetzelfde, ik denk dat ik ook voor jou spreek, dat ze ons voorlopig mogen “vergeten”over te zetten. Zit hier ook vanaf de Vodafone periode en ook gelukkig nog op het oude platform. Het is inderdaad geen reclame zoals ze momenteel omgaan met de problemen. De klanten service en webcare zitten wel mooi met dit probleem opgescheept. Zij zitten constant in de vuurlinie.

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu en @soepkip67, in dit topic worden nog nieuwe mogelijkheden aangekondigd voor het oude platform. Dat zouden ze niet doen als ze er binnenkort de stekker uit gaan trekken, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat iedereen is overgezet.

Reputatie 7
Badge +7

@TMTV ,

Dat kan interessant zijn. Er is in een eerder topic gezegd, ik eet mijn sokken op als het dit jaar niet gelukt is om over te zijn op het nieuwe tv kijken😂😂.

Ze hebben zich dus duidelijk vergist in de tijd die er in is gaan zitten en niet goed getest is voor de daadwerkelijke uitrol. Dit gezien alle problemen die zich nu nog voor doen. Maar wacht liever op een goed werkend product dan dat ik gedwongen een niet goed werkend platform in de maag gesplitst krijg😏

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik op andere plaatsen lees dat zelfs een grote partij als KPN er grote moeite mee heeft om het “ver” nieuwe platform goed draaiende te krijgen geeft het wel te denken.

Ik ben totaal geen ICTér of wat dan ook in die richting maar weet wel dat het opzetten van een totaal nieuw platform een gigantische klus is, waar heel veel tijd en energie in gaat zitten, en vaak is helaas niet duidelijk wat de testers nou wel of niet mogen testen 

Reputatie 7
Badge +8

@soepkip67 Er zijn inderdaad wat verbeteringen nodig op het nieuwe platform, maar daar zijn we dan ook continue achter de schermen druk mee bezig. Stap voor stap wordt het beter en beter! Na deze update in week 51, gaat het zeker de goede kant op. Wij hebben verder geen inzicht in wanneer wie precies wordt overgezet naar het nieuwe platform. Maar wanneer het zover is, ontvang je uiteraard een week van tevoren een e-mail en een dag van tevoren nog een herinnering per SMS. Geen zorgen dat je straks out of the blue bent overgezet! 😋

Reputatie 7
Badge +7

@Demi ,

Ik ging er ook niet vanuit dat de overzetting zonder bericht zou gaan.Maar zoals ik net geschreven heb dan wordt me, een niet(goed)  werkend platform in de maag gesplitst. Wat ik wel gemerkt heb is de roep om een duidelijke verbetering in bijvoorbeeld de vertraging. Daar wordt verder nergens naar verwezen in het feedback topic Feedback nieuwe T-Mobile TV  daar staan 4 punten, behalve de vertraging .Zie ook nog steeds reacties dat de beeldkwaliteit ook minder is geworden. Wel lees ik steeds dat er updates zijn maar dat allemaal Ui gerelateerd, nergens een echte oplossing voor de gemelde problemen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets gedaan wordt. Maar men kan beter de uitrol voorlopig stoppen en de problemen eerst oplossen.

En zoals in mijn eerdere reactie hoop dat ik voorlopig nog niet over gezet wordt deze kwaliteit bevalt me nog steeds.

Dit is geen persoonlijke aanval op jou, jullie zitten zoals ik al eerder ergens vermeld heb volop in de vuurlinie. De verantwoordelijken voor deze problemen zitten lekker op hun kantoor/testruimte en hoeven het gezeur niet aan te horen. Dus vind het wel knap dat jullie zo vriendelijk blijven.

 

Reputatie 3

Hallo T-Mobile, nu kan je de resolutie aanpassen, dat is prima maar elke keer als ik het kastje aanzet dan springt de resolutie terug naar de oude resolutie, dus je moet elke keer als je het kastje aanzet de resolutie aanpassen, hij onthoud dit niet. Dus graag dit oplossen!!!

Reputatie 7

Hi @soepkip67 Ik heb toevallig vandaag het topic weer van een nieuwe update voorzien. De problemen met de resolutie en de verkeerde weergave van 50/60 Hz zijn opgelost, hiermee zouden de voornaamste problemen met de beeldkwaliteit verholpen moeten zijn. De vertraging in de uitzending heeft de hoogste prioriteit en we willen deze zo kort mogelijk maken. Dit stond in eerste instantie niet specifiek vermeld omdat het geen bug/technisch probleem is maar ik heb het er nu wel bijgezet. Dit gaat een doorlopende verbetering worden waarbij de vertraging iedere keer een stukje minder wordt. Overigens lezen “de verantwoordelijken” ook mee op de Community dus de feedback die we ontvangen wordt zeker gezien door meer collega's dan alleen de moderators. :wink:

@rvandoormale We hebben bij jou op afstand wat aangepast, zou je de TV Boxen nog één keer een herstart willen geven volgens deze stappen? Daarna zou de ingestelde resolutie onthouden moeten worden. Ik hoor graag of dit nu inderdaad het geval is. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Brian ,

Fijn dat er nu duidelijk aandacht is voor de ervaring van de vertraging. :wink: . Wat betreft de resolutie, hopen dat dit inderdaad de oplossing blijkt te zijn. Maar we gaan van het positieve uit.

Nogmaals wel petje af voor jullie, het geduld en de vriendelijkheid die jullie hier ten toon spreiden.:thumbsup_tone1:

Enig idee hoe we 1080p50 standaard kunnen laten toepassen? Momenteel als je de ontvanger uitzet springt hij terug naar 1080p60.

Hi Brian,

Ik heb nog wat suggesties die heel prettig zijn om door te voeren:

  • Skip van 5 min tijdens een opname om reclame te kunnen skippen. Je kan daar een van kleur knoppen voor instellen.
  • Het herstarten van een opname wanneer je de opname al een stuk hebt bekeken. Op dit moment kan je dit niet.
  • Dat je via de nummers op je afstandsbediening het aantal minuten / seconden kan invoeren en dan pijl vooruit / achteruit om tijdens de opname te kunnen skippen

Verder vind ik jullie IPTV opzet een verademing t.o.v de concurrentie. Het is snel, overzichtelijk, veelzijdig. Blijf doorgaan met de verbeteringen.  

Bijna vergeten.

  • Wanneer een opname van een programma nog bezig is en je start de opname begint de opname niet bij het begin maar bij het punt waar het programma op dat moment is. Dat is wel heel onhandig. De opname start pas bij het begin als de opname klaar is. Graag aanpassen want dat is bij een film wel erg vervelend.
Reputatie 3

Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp. 

Reputatie 2

Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp. 

Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Reputatie 3

Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes

Reputatie 2

Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes

Dank je wel!

Reputatie 2

Geldt de update ook voor de oude opzet? ik ben nog niet over naar het nieuwe platform namelijk en wil ook graag naar 1080p/50! 

 

 

Reputatie 1

Top dat de mogelijkheid om Favorieten weer op je eigen favoriete volgorde te sorteren weer is teruggezet :thumbsup_tone2:

Hi T mobile!
Ik heb nu ook de update gekregen, maar ik krijg net zoals de andere gebruikers hier in de reacties de instellingen voor de beeld resolutie niet opgeslagen. Elke keer na het aanzetten van de TV Box springt de resolutie terug naar de oude instelling. Het helpt niet om de TV box uit het stopcontact te trekken en de modem opnieuw op te starten. Wat kunnen jullie nog anders aanraden?

Reputatie 7

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

Reputatie 3

Hallo T-Mobile, zappen gaat nu héél erg traag, tevens heb ik nu om 22.29 zwart beeld op alle zenders, kan ook kastje niet uitzetten, lijkt wel of jullie een update aan het uitvoeren zijn maar dat zou ik wel raar vinden op dit tijdstip. 

Reageer