Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6971 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, we hebben diverse functionele verbeteringen beschikbaar voor T-Mobile TV en TV Anywhere!

De belangrijkste zaken op een rij:

  • Verbeterde Favorieten functie op alle apparaten
  • Extra instellingen in het menu van de TV box (handmatig instellen van de resolutie)
  • Op de TV box wordt in de mini-gids voortaan ook het volgende programma getoond
  • Sneller toegang tot de vernieuwde versie TV-gids op smartphones

 

Hoe en wanneer ontvang je de update?

TV-box

De update wordt automatisch beschikbaar gemaakt voor alle TV-boxen in week 51. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. De nieuwste softwareversie eindigt op de cijfers ‘7160’. Zie je deze versie niet? Start dan even je TV-box opnieuw op door kort de stroom van je TV-box te halen.

TV Anywhere
De updates zullen vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op jouw toestel.

Web
De nieuwste versie staat al live!

Apple TV
De update zal vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op je Apple TV.

 

Favorietenlijst

Hoe stel je je eigen Favorietenlijst samen? 

  1. Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘Mijn Zenders’
  2. Selecteer de zenders die je als favoriet wilt instellen
  3. Zodra je alle favoriete zender hebt gekozen, kan je de volgorde aanpassen:
  • Druk op de ‘rode knop’ en kies ‘Favoriete zenders’
  • Je kunt vervolgens de zenders naar boven of beneden plaatsen in de lijst
  • Druk ten slotte op de ‘terug’ knop en sla de wijzigingen op

 

  1. Nu moet je de favorieten op je profiel activeren:
  • Ga naar ‘Account’ > ‘Profielen’
  • Kies het profiel waar je momenteel mee bent ingelogd
  • Ga naar ‘Activeer Favorieten’ en zet deze optie ‘AAN’
  • Kies tenslotte ‘Bevestigen
     
  1. Nu heb je op al je apparaten je eigen favorietenlijst ingesteld!

 

Verbeteringen Mini-gids:

In de Mini-gids wordt nu het volgende TV-programma getoond naast het huidige. Ook hebben we de leesbaarheid van de programma informatie verbeterd.

 

Nieuwe instellingen voor de TV Box (resolutie settings)

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

 

Verbeteringen iOS

  • De Favorieten functionaliteit is nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Op de iPhone is de TV-gids nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders; als je Favorieten hebt geactiveerd, worden je favoriete zenders standaard getoond.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Airplay icoon nu ook direct zichtbaar wanneer de content wordt afgespeeld in het verkleinde scherm (voorheen alleen zichtbaar in full screen modus).
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Android

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Op smartphones is de TV-gids is nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders.
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Apple TV

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je iPhone of iPad samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. Jouw Apple TV zal voortaan altijd jouw favoriete zenders gebruiken in de gids en tijdens het zappen.
  • De pauzefunctie is geoptimaliseerd.
  • Probleem opgelost waardoor de TV-gids de huidige tijd niet meer kwijt is nadat de Apple TV op standby is geweest en de focus in de TV-Gids is iets aangepast.
  • Een probleem opgelost waardoor de app niet meer zou moeten crashen bij het gebruik van de Favorieten.

 

Verbeteringen Webversie

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je smartphone, tablet of TV box samen en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. TV Anywhere via je webbrowser zal voortaan altijd jouw favoriete zenders standaard gebruiken in de gids.
  • Kijken in klein scherm voortaan ook mogelijk; je kunt eenvoudig switchen tussen volledig en klein scherm.

 


74 reacties

Reputatie 3

Nog een opmerking, kan nu het kastje ook niet meer uitzetten!!!! Graag zsm oplossen. 

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

@rvandoormale , dit ook geprobeerd wat @Boris boven jou post had aangegeven.

Reputatie 3

Dat is gelukt en komt er ook een update voor de traagheid van het zappen?

Reputatie 2

Goededag,

Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.

Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.

Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.

Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.

Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

Dit heeft voor 1 dag inderdaad het probleem opgelost. Vandaag zijn we 24 uur verder en wederom terug bij af. Het is Kerst en ipv te genieten van TV moet ik elke dag het modem en TV opnieuw resetten. 
Graag een oplossing die niet inhoudt dat ik dagelijks een harde reset moet doen…...

Reputatie 7

Hoi @Chipkaart ,

Daar wil ik wat aan doen! Vaak wil een fabrieksreset van de TV Box wonderen verrichten. Ik kan vanaf mijn kant de Box een schopje geven, zodat deze terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit zorgt voor verbetering voor de stabiliteit. Wil je mij een privébericht sturen wanneer ik dit voor je kan uitvoeren? Ik hoor het graag.

Reputatie 4

De december 2020 FIRMWARE Update van mijn Amino Aria is ronduit een RAMP. Ik kan nog slechts kijken naar NPO1, NPO2 en NPO3. Alle andere zenders gaan op zwart met de melding: GEEN SIGNAAL. Nooit eerder dit probleem gehad.

Heb alles eraan gedaan om het probleem op te lossen: Reset d.m.v. stroomonderbreking (15 minuten) en fabriieksreset (m.b.v. cocktailprikkertje).

WAARDELOOS deze situatie!!

Reputatie 3

Dagelijks meerdere keren het kastje moeten herstarten omdat deze geen signaal afgeeft naar de tv. Het is ongelofelijk wat een prutsers er bij T-Mobile werken. Met veel bombarie een nieuw tv platform lanceren, wat gewoon 1000000x slechter is als dat er al was.  Zelfs bij online is de service niet zo slecht. En dat zegt heel wat..

Nu nog er voor zorgen, dat we zelf kunnen bepalen hoe lang de TV Box ingeschakeld blijft, moet hem nu elke paar uur weer aanzetten als ik de hele dag radio aan het luisteren ben… Bloed irritant, en reden voor mij om bij t-mobile te vertrekken

Reputatie 3

Nu dit weer, bij zappen op mijn Apple tv krijg ik continu dit beeld, het is wel een zooitje TV kijken bij T-Mobile. 

Reputatie 3

Zelfs met het terugkijken van een programma knalt het eruit. Weeeeeeeer het kastje resetten. Lijkt wel of T-Mobile het erom doet. Lekker klantje pesten die toch naar een andere provider overstapt. Zeer triest

Reputatie 3

Zo daar gaan we weer, 1 avond verder en klapt mijn kastje er weer uit, reset voor de zoveelste keer en beeld blijft zwart terwijl kastje aan staat. Jammer dat er totaal niet gereageerd word, en klantenservice die kunnen je al helemaal niet helpen. Heb al meerdere.keren aangegeven dat ik onder mijn abonnement uit wil zonder kosten maar daar willen ze niet aan. Ben nu vanaf oktober lid en alleen maar gezeik en nog.eens gezeik. Dus nogmaals beeindig mijn abonnement zodat ik héél.snel.weer terug kan naar mijn oude provider. Zoals ze altijd.zeggen, goedkoop is duurkoop. 

Reputatie 7

Hoi @rvandoormale,

 

Op dit moment is er een probleem met TV. We werken hard aan een oplossing. 

 

Houd dit topic in de gaten voor updates:

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

]

Kunnen jullie de kwaliteit van de de zenders niet eens verbeteren (althans de populaire) ?

Ik kom bij KPN vandaan, en op een 4K scherm is de kwaliteit echt een stuk minder (zeg maar ruk) in vergelijking met wat de concurrent aanlevert (gewoon HD streams bedoel ik dan). 

 Lijkt wel of ik naar zwaar compressed materiaal zit te kijken. Zelf mijn vrouw ziet het verschil, en die is echt niet kritisch met dit soort zaken. Dat zegt toch wel iets.

 

Ik heb liever een paar honderd kanalen minder (zoals als die regionale meuk), en een paar hoge kwaliteit favoriete kanalen.

 

Graag opvolging...

Reputatie 7

  

Hoi @acfnews,

 

In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren? 

Reputatie 2

  

Hoi @acfnews,

 

In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren? 

Hoi Sander, dank je wel voor de feedback. Het is fijn dat de STB nu een essentiële instelling kan weergeven/aamnpassen, maar op onze TV in de woonkamer was 1080p60 goed gedetecteerd. Switchen tussen progressive 50/60 maakt niet uit qua beleving van de streams. (slaapkamer hetzelfde verhaal, wordt goed gedetecteerd op 1080p60).

 

Wat me opvalt is dat ik het Nederlandse menu heb gekozen, maar het woord ‘resolution’ is natuurlijk Engels, dat zou ‘resolutie’ mogen zijn denk ik… Beetje slordig dat niemand dat opvalt?

 

Als voorbeeld kan ik nog aandragen dat we tijdens het Formule1 seizoen RTL plus (de Duitse zender) hadden toevoegt aan ons pakket maar wat een drama uitzendingen zijn dat. Echt alsof je terugstapt in de  jaren 80. Ziet er uit als ultra-lage bitrate en (te) hoge compressie. Dit pakket hebben we dus weer opgezegd.

 

Daarnaast ervaren we af en toe een kleine hapering op een willekeurige stream, alhoewel dit zich meer lijkt te manifesteren bij een ‘druk’ programma, als voorbeeld een ‘wie is de mol’ of een ‘masked singer’.

Ik heb al diverse zaken onderzocht op mijn thuisnetwerk, maar kan daar geen oorzaak voor vinden nog.

Het internet zelf is wel strak 1Gbs up/down. Daar zit dus niet het probleem.

Ik hoor graag of je nog tips hebt, mogelijk hebben jullie ook zoiets als de Agama client om dit soort problemen te zien bij de klanten?

 

Reputatie 7
Badge +4

De meeste Duitse kanalen zijn bij TM nog in SD. Zonde inderdaad, maar daar gaat niet veel aan verbeteren. Of ze moeten gaan updaten naar HD (of 4K). Al gaat de F1 van RTL verdwijnen, dus heb je daar sowieso niets meer aan.

Reputatie 4

@acfnews Wij hadden ook last van die verkeerde resolutie, het beeld leek wel op een (slechte) illegale stream. Toen eenmaal de optie er was om de resolutie vast te zetten in het menu van de tv decoder (op 1080P/50), hadden we wel goed beeld. In 1e instantie bleef de tv (75 inch/4K) 1080P/60 weergeven, nadat we de tv decoder en de tv zelf hadden herstart was dit verholpen, de tv detecteert nu ook 1080P/50, en zelfs op die grote tv is het beeld goed.

Reputatie 3

Tijdens het zappen opeens geen beeld meer. Weer kastje herstarten. Wordt steeds gekker. Werken er met mensen bij T-Mobile? Telefonisch niet te bereiken en hier reageren ze ook nooit. Zielig. Heb medelijden met klanten die nog maandenlang aan jullie prutsers vastzit

Reputatie 7
Badge +8

Hi @AndredeJong3 Welke problemen ervaar je precies? We ontvangen namelijk meerdere meldingen dat klanten allen NPO 1, 2 en 3 kunnen ontvangen en dat de andere zenders zwart beeld geven. Dit probleem is inmiddels bij ons bekend en we zijn achter de schermen aan het zoeken naar een oplossing. Mocht dit niet hetzelfde probleem zijn als dat jij ervaart, laat dan weten wat er precies verder bij jou gebeurt, zodat we je verder kunnen helpen!

Hallo, zijn jullie nog bezig met het verspreiden van de tv box update? Mijn oude vodafone entone draait nog steeds op de oude firmware, merk wel dat de laaste tijd de decoder steeds vastloopt en alleen een harde reset alles weer enigsinds tot leven krijgt. Ook loopt het niet zo soepel als voorheen. Al meermaals het modem stroomvrij gemaakt samen met de decoder (stappenplan)om zo evt de update door te krijgen maar dat helpt niks. 

Reputatie 1

Sinds de nieuwe update van de TV Box vertoont de box helaas kuren met de verbinding. Het signaal komt niet binnen op mijn TV. Het signaal lijkt dan niet krachtig genoeg ofzo. Ik moet dan de stroom van de TV box afhalen en na het opnieuw opstarten werkt deze weer goed. En moet dit steeds doen als de TV-box uit stand-by komt. 

ik heb er een Netgear GS105E-200PES bridge tussen staan.

Zou de bridge hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edman! ,

Het is inderdaad beter om de tv box rechtstreeks vanaf het modem te verbinden. 

Reputatie 1

Hallo @Edman! ,

Het is inderdaad beter om de tv box rechtstreeks vanaf het modem te verbinden. 

Snap ik, maar een internetverbinding via de kabel op mijn TV (streaming diensten) en Playstation is ook nodig. En voor de update werkte dit ook altijd vlekkeloos. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edman! ,

Het advies van T-Mobile is sluit de tv box rechtstreeks aan op het modem. Gebruik je eigen apparatuur tussen deze twee dan geeft T-Mobile daar geen ondersteuning op. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het aansluiten van een eigen modem/router hier krijg je vanuit T-Mobile geen ondersteuning op

Weet niet welk modem/router je hebt? De Draytek of de Zyxel.

Het is om uit te sluiten waar het probleem ligt beter om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de tv box. Daarna de tv box van de stroom(20 seconden), gelijk de internet kabel eruit. Daarna stroom er weer op tv box laten opstarten totdat deze de melding geeft er is geen utp (internet kabel) aangesloten, de internet kabel er weer in. Op deze manier sluit je uit waar de oorzaak ligt, bijvoorbeeld aan een defecte tv box of dat inderdaad de lijn geen stabiel signaal doorgeeft. Als het probleem daarna nog blijft kun je het hier weer melden en zal een moderator dit vanzelf oppakken.

Reageer