Vergoeding Ziggo Totaal storing

  • 28 March 2021
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

Vandaag een dag op pad geweest maar vanochtend de tv box ingesteld om de Formule1 race op te nemen.

Helaas… geen enkel beeld. Een lange hoge pieptoon. Vermoedelijk voor de gehele 4 uur uitzending. Nu is Ziggo Totaal op geen van de kanalen te kijken; zwart beeld.

Kan ik dit deel van mijn extra abonnement vergoed krijgen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Pas na 24 uur lang geen dienstverlening wordt pro rato een vergoeding toegekend. Niet dus voor een gemist programma.

Ik ken de voorwaarden Eric. Het is alleen ontzettend zuur als je een dergelijke abonnement neemt en het eerste weekend c.q. bij de eerste race van het jaar gaat het beeld op zwart.

Kan zo maar aan de TVbox liggen want die heeft zeer regelmatig kuren met opnemen. Programma’s worden dubbel opgenomen, ipv 30min uitzending wordt 24 uur opgenomen of opnamen zijn niet terug te kijken door een technisch issue met of de Cloud opslag of de connectie.

De diverse eigen resets en remote reset (waardoor alle opnamen werden verwijderd) blijft dit euvel. Is er een update/upgrade van die TVbox beschikbaar? Hopelijk verminderd dit de klachten.

Dank.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @the_menace, het is inderdaad erg zuur als je bij het eerste GP weekend meteen al issues ervaart, sorry dat je hierdoor niet hebt kunnen genieten van Max (onder andere)!

Ik heb de TV Box onder de loep genomen en vermoed dat het probleem in de verbinding naar de box zit. De box heeft nu een spreekwoordelijk zetje in de rug gekregen - geen standaard reset, maar een reprovisie - zou je kunnen nagaan of dit geholpen heeft? Wat gebeurt er trouwens wanneer je de box aansluit op LAN-poort vier achterop het Huawei modem? Zie je dan wel verbetering?

Dat zal ik een tijdje moeten gaan ervaren Jason.

Snap alleen de switch naar een andere LAN poort niet. Eerder is aangegeven dat de tvbox altijd op de eerste poort aangesloten moet worden, omdat de verbinding niet gegarandeerd kan worden…

No offence, maar het ligt nooit aan het modem of de TVbox maar altijd aan andere componenten; connectie er tussen of devices van de klant zelf. En toch heeft de TVbox een duw gekregen? Daar lag het issue vermoedelijk toch niet stond in de eerste zin.

Reputatie 7
Badge +16

@the_menace Met een reprovisie wordt het signaal (de verbinding) opnieuw naar het modem verstuurd zodat TV, Internet en vast Bellen een zetje in de rug krijgen. Dat heb ik niet helemaal goed geformuleerd, excuses!

Om te voorkomen dat je straks een TV Box ontvangt waarbij precies hetzelfde euvel naar boven drijft, wil ik alles uitsluiten. Dan kunnen we sneller een werkende oplossing aanbieden. Ik heb vaak gezien dat er een box omgeruild wordt, waarmee het probleem in eerste instantie wegblijft en dan later toch terugkeert. Dat is zonde en kan voorkomen worden door eerst stap voor stap te testen. Het proces is dan frustrerender, maar de uitkomst voor jou beter. Sorry dat het hierdoor langer duurt, ik wil er zeker van zijn dat we de juiste beslissing nemen!

Ik hou de komende tijd even een vinger aan de pols, lijn… 😉

Liever de diverse zaken uitsluiten ipv de ogenschijnlijk makkelijkste (en minst zekere) route kiezen.

Merci

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal top @the_menace, bedankt voor je begrip! We gaan dit zo goed mogelijk uitzoeken.

Als je updates hebt betreffende het beeld, laat het dan gelijk weten. Een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst! 🐰

Reageer