Beantwoord

Verouderde Entone kastjes

  • 9 January 2019
  • 11 reacties
  • 900 Bekeken

Mijn TV-beeld bevriest herhaaldelijk en ondanks alle resets van modem en kastjes en uiteindelijk UTP-kabelvervanging veranderd dat niet. Als Vodafone klant heb ik al 4 jaar dezelfde trage Entone 510 kastjes en deze zou ik graag vervangen zien voor de nieuwe en snellere Aria kastjes. Hopelijk lost dat mijn probleem dan voor altijd op.
icon

Beste antwoord door Piotr 11 January 2019, 12:50

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
probeer eens een maandje een tv box met opname 😉
Reputatie 7
Hey @Rene1967,

Alweer 4 jaar trouwe klant, petje af! 🎉 Ik wil je graag helpen om dit probleem voor je op te lossen. Heb je ook al eens in dit topic gekeken? Daar staan een paar handige tips die dit probleem voor je kunnen oplossen.
Dag Piotr, leuke suggestie maar alles al eens geprobeerd, vandaar dat ik de Draytec/Entone kastjes verdenk want die lopen nogal eens vast en zijn als enige nog niet vervangen...

Mijn TV-beeld bevriest herhaaldelijk en ondanks alle resets van modem en kastjes en uiteindelijk UTP-kabelvervanging veranderd dat niet. Als Vodafone klant heb ik al 4 jaar dezelfde trage Entone 510 kastjes en deze zou ik graag vervangen zien voor de nieuwe en snellere Aria kastjes. Hopelijk lost dat mijn probleem dan voor altijd op.

Recent ook mijn snelheid verhoogd naar 750Mb maar dat werkt ook nog niet. Nu heb ik van de week een leuke dame van KPN aan de deur gehad, ik moet toch niet over gaan stappen hoop ik?
Reputatie 7
Badge +1
Lees inderdaad wel vaker dat de Entone settopboxen langzaam zijn, het vreemde is dat de oude Amino 140 boxen welke zo oud zijn dat zelfs Napoleon ze bij wijze van spreken nog gebruikt zou kunnen hebben, wel snel zappen, bij mij duurt het hooguit 1 tot 2 seconden.

Aangezien de specs van de Amino maar zeer beperkt zijn zou juist deze uiterst traag moeten zijn, ook de streams zijn zeer acceptabel op een Full HD Panasonic zien HD uitzendingen er voor mij prima uit.
Reputatie 7
de entone kan je vervangen door alle entone kastje om te ruilen door een met opname. als je ze binnen heb zeg je de opname functie weer op en krijg je de aria kastjes. dit heb ik natuurlijk niet hardop gezegt
Reputatie 7
#workaround 🙂 Dit zou een mooie (zo niet omslachtige) manier zijn maar we kunnen zien welke TV Box je eerder hebt gehad en het is de bedoeling dat je dan ook de 510 weer ontvangt. Echt vastlopen zou zeker niet moeten gebeuren. Komende donderdag voeren we weer onderhoud uit, onder andere met een update voor de 510. @Rene1967, als je na de update de problemen blijft houden laat het dan weten, dan schakel ik onze technische dienst weer in!
Reputatie 6
Badge
Lees inderdaad wel vaker dat de Entone settopboxen langzaam zijn, het vreemde is dat de oude Amino 140 boxen welke zo oud zijn dat zelfs Napoleon ze bij wijze van spreken nog gebruikt zou kunnen hebben, wel snel zappen, bij mij duurt het hooguit 1 tot 2 seconden.

Aangezien de specs van de Amino maar zeer beperkt zijn zou juist deze uiterst traag moeten zijn, ook de streams zijn zeer acceptabel op een Full HD Panasonic zien HD uitzendingen er voor mij prima uit.

De oude Amino werkt idd een stuk beter dan de Entone met de huidige interface (en een stuk beter dan met de oude interface). Ik zou het zelfs snel durven noemen (zeker vergeleken met de Entone; zou zo weer terug wisselen)

Hier dus ook die vraag alleen weer ik niet welk type ik heb, maar heb paar maand geleden gebeld met jullie en er zouden nieuwe kastjes rond maart komen met opname functie. Mijn ouders (hebben hetzelfde probleem, ander adres ) en ik wachten met smart erop. 
 

Beeld hapert en daarnaast blijft deze vaak vast lopen in het menu scherm en dus opnieuw resetten en zelfs de algehele reset via jullie levert niets op. 
het kastje is ook al 5 jaar oud dus…

en een nieuw kastje wilde ze wel sturen maar zou zonde zijn 

Weten jullie al meer? Aan de drytec ligt en lag het niet. Die is bij mij vervangen toen, Tis pure ouderdom

Reputatie 7
Badge +1

Die Entone 510 is in mijn beleving een zeer primaire box, als je totaal geen behoefte heb aan Netflix of Videoland of welke streamingdienst dan ook net als ik voldoen ze, maar dat is dan ook alles.

Voor nu voldoen ze aan de minimale eisen die je aan een decoder mag stellen, voor mensen die slecht kunnen leven met het toch vrij trage zappen is het niet de ideale decoder, zou T-Mobile ooit over heel heel veel jaren ooit over gaan naar UHD of 8K dan is de Entone 510 ongeschikt.

Maar ook de Aria 610 is daar niet echt geschikt voor als ik de specs goed lees

https://www.aminocom.com/products/amino-vu/client-devices/aria-6

Kijk dan vooral bij video outputs, 4k upscaled

Reputatie 7

Hey @Charlotte85,

Het type TV Box dat jij in je bezit hebt, is nog steeds het enige type TV Box met opnamefunctie dat wij leveren. Ik denk graag met je mee hoe we deze haperingen voor je kunnen oplossen. Voordat ik dit ga aankaarten bij onze techneuten, wil ik graag eerst een fabrieksreset uitvoeren op je TV Box. Dit lost namelijk het merendeel van de problemen op. Ga je hiermee akkoord als ik dit voor je op afstand regel? :relaxed: Let wel op dat hiermee alle opgenomen programma's komen te verdwijnen. 

Nee heb dat liever niet, want ik weet dat het niet helpt. 
per maart zouden jullie andere kastjes krijgen. En ik wacht daar op. 
 

Heb programma’s erop staan die ik nog wil kijken. 

Reageer