Beantwoord

Verslechterende kwaliteit

  • 27 March 2019
  • 9 reacties
  • 518 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties
Goedendag,

Gisteren onderstaande ge-post in "stel een vraag" maar geen reacties gehad:

-----
De laatste tijd, (2 maanden) zie ik in toenemende maten "jitter" (blokjes) in verschillende programma's. Ik loop al een poos met het idee dit te posten, de aanleiding dat ik dat nu ook daadwerkelijk doe is omdat afgelopen avond meermaals de verbinding met internet weg viel zowel bedraad als draadloos, ik vermoed dan ook dat de DSL verbinding gewoon weg even onderbreken is geweest.

Ten overvloede wellicht, de irritatie neemt toe...

-----

En gisteravond tijdens "Opsporing verzocht" wederom enorm veel last van "jitter". Eerst nog denkende hoort dat bij de uitzending 😉

Maar goed de kwaliteit neemt in toenemende maten af, want even later lag ook weer de gehele verbinding eruit, STB gaf er een error bij.

Gr,

Harm
icon

Beste antwoord door TAVL 27 March 2019, 10:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Harm71 Harm,

Dat is een mindere kijkervaring. Zeker als je een mooi HD beeld verwacht. Al is het bij Opsporing verzocht natuurlijk discutabel. De meeste beveiligingscamerabeelden zijn nou niet echt super qua resolutie en compressie.

Zonder gekheid. Dot hoort niet en zeker niet structureel.

Vindt dit ook plaats na een reset van het modem en/of tv box?

- Hoe is de tv box aangesloten? Bekabeld of op een alternatieve wijze?
- Gaat het om glasvezel of DSL?
- wat is de snelheid van de verbinding?
- is de resolutie wel HD? Dit kun je meestal via de info knop tv zien.
- Hoe is de box op de tv aangesloten?

Het klinkt in ieder geval alsof er sprake kan zijn van packetloss. Ik zie jouw antwoorden graag tegemoet, zodat we hopelijk tot de kern van het probleem kunnen komen en het kunnen oplossen.
Zoals reeds vermeld zie ik het in toenemende maten, het word steeds erger. Later op de avond ook nog enkele malen last van jitter gehad. In eerder bericht staat al dat het om een DSL verbinding gaat. De snelheid 100 Mbit.

STB is meermaals reset (ook stroomloos gemaakt). Of de resolutie HD is, ik verwacht van wel maar zal dat later nog eens controleren.
Nog toevoegend, ook het DSL modem is reset vanwege het feit dat de gehele verbinding er gisteren ook weer uit lag, dus ook DSL zelf
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Harm71,

Ik heb het andere topic niet voor ogen. Met de drops lijkt het in de verbinding te zitten. Goed dat je alles sl gereset hebt Voor de zekerheid:

Heb je een alternatieve utp en hdmi kabel geprobeerd? Levert dit verschil op?

De snelheid is meer dan voldoende, maar wordt deze ook gehaald? Zowel via wifi als bedraad?

Voor de kwaliteit van de verbinding kan webcare meekijken.
Vandaag rond 19:00 weer hele DSL eruit en bakken met ellende wat tv kijken betreft....
ook nadat de kabels vervangen waren
En ook nog eens om 21:30 de DSL eruit....
Reputatie 7
Badge +4
Dat is niet zo mooi. Wel goed dat je de tijden genoteerd hebt. Dan kan webcare kijken of er iets te zien is qua hikjes in jouw verbinding.

Woon je trouwens in een appartement of gedeelde woning qua aansluiting? Dan kan er nog wel een bridgetap aanwezig zijn, die invloed heeft op de kwaliteit.
Apartement... ISRA punt zit in / loopt naar een verdeelkast van KPN met 6 andere woningen
Reputatie 7
Hi @Harm71, ik heb je andere topic vandaag beantwoord, zullen we daar verder gaan? Dan voorkomen we dat we langs elkaar heen praten. Ik zie je reactie graag tegemoet!